recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV, første LCD/LED - skygger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV, første LCD/LED - skygger

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV, første LCD/LED - skygger
    Sendt: 06-September-2015 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Zulfo vi håber at du får et fejlfrit panel.

Sørgeligt at sælgerne ikke ved hvad de taler om - men helt forventeligt på det sted.

Tag evt. kontakt til Hopgreve, han har samme TV som du, og hør om han har problemer.
 
Hej ,ja jeg har et 55X725 , samme " skygge kant ". Må indrømme at jeg ikke lægger mærke til det , nyder bare billedet   
Jeg synes at mine mørke kanter , er blevet mindre synlige de sidste par uger , ved ikke helt hvorfor. Nu bliver det jo snart vinter og mørkt , så vil jeg prøve at indstille billedet lidt anderledes..

Jeg nyder såmænd også billedet, men jeg har på fornemmelsen at mine skygger er kraftigere end dine, baseret ud fra hvad jeg så i butikken - jeg indstillede deres 2 apparater med mits indstillinger, de havde klart mindre skygge end mit.

Citér
Og tillykke med dit nye tv Zulfo   
MVH

Mange tak. Jeg har altid (siden mit første Panasonic fladskærms tv) været til plasma, og havde aldrig troet at jeg skulle købe et LCD TV, men jeg er faktisk positivt overrasket over billedkvaliteten - ja, billedet er noget andet at kigge på end på plasma, men det skal jeg nok vænne mig til...

Til 12000 er det umiddelbart et fantastisk TV.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

@Zulfo vi håber at du får et fejlfrit panel.

Sørgeligt at sælgerne ikke ved hvad de taler om - men helt forventeligt på det sted.

Tag evt. kontakt til Hopgreve, han har samme TV som du, og hør om han har problemer.

Hej ,ja jeg har et 55X725 , samme " skygge kant ". Må indrømme at jeg ikke lægger mærke til det , nyder bare billedet
Jeg synes at mine mørke kanter , er blevet mindre synlige de sidste par uger , ved ikke helt hvorfor. Nu bliver det jo snart vinter og mørkt , så vil jeg prøve at indstille billedet lidt anderledes..
Og tillykke med dit nye tv Zulfo
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 14:42
@Zulfo vi håber at du får et fejlfrit panel.

Sørgeligt at sælgerne ikke ved hvad de taler om - men helt forventeligt på det sted.

Tag evt. kontakt til Hopgreve, han har samme TV som du, og hør om han har problemer.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvad der passer på et TV, passer nødvendigvis ikke på et andet, indstillinger er individuelle.

Det er jeg klar over, men det er dog en rettesnor - og en baggrundsbelysing på 22 ud af 100 kan ikke kaldes "højt", og burde ikke fremkalde skyggen/borderen.

Jeg lagde helle ikke mærke til det på forretningens tv - der ville jeg også have set det med det samme, tror jeg...

Jeg er ikke helt sikker, men - at du måske ikke har set det på Demoudgaven i Mutanten kan skyldes, at de viste 4K på enheden. På mit tidligere AX800 kunne jeg f.eks. se lidt DSE når jeg så TV programmer, men meget lidt med BD, og intet via 4K. (AX800 var dog kantbelyst). Smile

Jeg har tjekket Netflix 4K også, der er kanten/skyggen/borderen der også Smile

Jamen så er det jo prøvet af - få det byttet, du bliver aldrig tilfreds som det er nu.Smile

Jeg har været i Elgiganten, og det er tydeligt at mit har en mere tydelig skygge/kant end de 2 CXC725 de havde hængende - de havde også en smule, men ikke meget.

Jeg måtte dog have fat i 3 forskellige personer for at forklare mit problem - den første kunne godt se en smule på deres egne, den næste forstod ikke en hvad jeg talte om, og jeg måtte ud i 4 forsøg før han forstod at det var BILLEDET der havde en mørk kant rundt på 1 1/2 cm, han blev ved med at forklare at skærmen jo havde den sorte kant (plastikken) som den nu har, jesus!?!

Heldigvis var afdelingslederen (som også er ham jeg handlede med i går) også til stede, og han forstod godt problemet, men kunne ikke garantere at en ombytning hjalp noget, men alligevel gik han med til at jeg på et gang i næste uge kommer ned og får en ny skærm med hjem...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvad der passer på et TV, passer nødvendigvis ikke på et andet, indstillinger er individuelle.

Det er jeg klar over, men det er dog en rettesnor - og en baggrundsbelysing på 22 ud af 100 kan ikke kaldes "højt", og burde ikke fremkalde skyggen/borderen.

Jeg lagde helle ikke mærke til det på forretningens tv - der ville jeg også have set det med det samme, tror jeg...

Jeg er ikke helt sikker, men - at du måske ikke har set det på Demoudgaven i Mutanten kan skyldes, at de viste 4K på enheden. På mit tidligere AX800 kunne jeg f.eks. se lidt DSE når jeg så TV programmer, men meget lidt med BD, og intet via 4K. (AX800 var dog kantbelyst). Smile

Jeg har tjekket Netflix 4K også, der er kanten/skyggen/borderen der også Smile

Jamen så er det jo prøvet af - få det byttet, du bliver aldrig tilfreds som det er nu.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvad der passer på et TV, passer nødvendigvis ikke på et andet, indstillinger er individuelle.

Det er jeg klar over, men det er dog en rettesnor - og en baggrundsbelysing på 22 ud af 100 kan ikke kaldes "højt", og burde ikke fremkalde skyggen/borderen.

Jeg lagde helle ikke mærke til det på forretningens tv - der ville jeg også have set det med det samme, tror jeg...

Jeg er ikke helt sikker, men - at du måske ikke har set det på Demoudgaven i Mutanten kan skyldes, at de viste 4K på enheden. På mit tidligere AX800 kunne jeg f.eks. se lidt DSE når jeg så TV programmer, men meget lidt med BD, og intet via 4K. (AX800 var dog kantbelyst). Smile

Jeg har tjekket Netflix 4K også, der er kanten/skyggen/borderen der også Smile
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvad der passer på et TV, passer nødvendigvis ikke på et andet, indstillinger er individuelle.

Det er jeg klar over, men det er dog en rettesnor - og en baggrundsbelysing på 22 ud af 100 kan ikke kaldes "højt", og burde ikke fremkalde skyggen/borderen.

Jeg lagde helle ikke mærke til det på forretningens tv - der ville jeg også have set det med det samme, tror jeg...

Jeg er ikke helt sikker, men - at du måske ikke har set det på Demoudgaven i Mutanten kan skyldes, at de viste 4K på enheden. På mit tidligere AX800 kunne jeg f.eks. se lidt DSE når jeg så TV programmer, men meget lidt med BD, og intet via 4K. (AX800 var dog kantbelyst). Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hvad der passer på et TV, passer nødvendigvis ikke på et andet, indstillinger er individuelle.

Det er jeg klar over, men det er dog en rettesnor - og en baggrundsbelysing på 22 ud af 100 kan ikke kaldes "højt", og burde ikke fremkalde skyggen/borderen.

Jeg lagde helle ikke mærke til det på forretningens tv - der ville jeg også have set det med det samme, tror jeg...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:18

Hvad der passer på et TV, passer nødvendigvis ikke på et andet, indstillinger er individuelle.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

I min bog vil det typisk være kantbelyste LED som har de "Mørke kanter". Omvendt har jeg noteret mig, at flere også baggrundbelyste LED´er også har det. Jeg har såmænd også noteret mig, at man faktisk bytter TV med den fejl i England. Så hvis du synes at det er for meget, så tag det op med din forhandler.

Jeg havde også forestillet mig at det ville være kantbelysning der havde problemet - det er netopgrunden til at jeg valgte VA panel og fuld baggrunds LED.

Citér
Nu ved jeg ikke hvor meget baggrundsbelysning du benytter, selv bruger jeg indstillingen 24 til aften, og 30 til dag i min ISF indstillinger - og her er mit CX800 faktisk ret så plasma-like.

Jeg har dog ikke selv de nævnte mørke kanter på mit eget CX800.               

Som jeg skriver til Radiomanden, så kører jeg med baggrundsbelysning på 22 - men skifter lidt rundt mellem 22 og 26.

Jeg tror jeg vil køre i Elgiganten en af dagene og lige tjekke det de har stående om det gør det samme, og hvis ikke må de sgu bytte...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Ganske som plasma havde deres problemer,så har LED/LCD også deres, det kan f.eks være uensartet Backlight.
At der er mere lys på billedet skyldes sikkert at du har stillet Backlight for højt. Det vil også gøre at skyggerne ses tydligere.

Jeg har benyttet Flatpannels indstillinger på TV'et - så jeg ligger omkring 24 i baggrundsbelysning.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:08
I min bog vil det typisk være kantbelyste LED som har de "Mørke kanter". Omvendt har jeg noteret mig, at flere også baggrundbelyste LED´er også har det. Jeg har såmænd også noteret mig, at man faktisk bytter TV med den fejl i England. Så hvis du synes at det er for meget, så tag det op med din forhandler.

Nu ved jeg ikke hvor meget baggrundsbelysning du benytter, selv bruger jeg indstillingen 24 til aften, og 30 til dag i min ISF indstillinger - og her er mit CX800 faktisk ret så plasma-like.

Jeg har dog ikke selv de nævnte mørke kanter på mit eget CX800.               
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu