recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MAC Pro MKV afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MAC Pro MKV afspiller?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MAC Pro MKV afspiller?
    Sendt: 11-September-2015 kl. 20:10
Hej min bror skal ud at sejle, vi har derfor lidt travlt med at få installeret en mkv afspiller på hans macbook pro.

Jeg har tænkt på at installere

VLC Player

Vil dette være nok, jeg har aldrig brugt en mac.

Er der et bedre program til at lave mediebibliotek?


Har prøvet at installere vlc player på iphone 5s, det ligner at man skal bruge skyen, går ud fra det er anderledes på hans mac, det haster lidt, da han ikke har internet ombord og jeg skal være helt sikker på det virker.

Håber jeg kan få lidt info inden søndag, hvor han tager afsted og den skal ikke jailbreakes.


Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 20:11
Har ikke hans mac ved hånden og han kommer først søndag, så håber på lidt svar indenWink

Han skal afspille fra ekstern harddisk.


Redigeret af JackD84 - 11-September-2015 kl. 20:12
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2015 kl. 20:25
Er det sikkert at installere kodi fra safari og er der risiko ved dette og virker det lige ud af landevejen, for en ikke erfaren bruger som ham og ikke mindst mig der installerer det og ingen net på skibet, han er væk fire uger?

http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_for_Mac_OS_X

Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 06:32
Ja, VLC er rigeligt. Den bruger jeg til alt som QuickTime Player ikke æder.

Af alle mulige underlige videofiler som jeg er stødt på, har jeg ikke oplevet problmer med VLC.

Note. ISO filer af BD har jeg dog ikke leget med.


Redigeret af bleed_blue - 12-September-2015 kl. 06:34
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 07:18
Super. Tror det ender bare med vlc player. Har søgt på det.Plexvirker til også at kunne lidt. Nogen der har erfaringer med det, til kartotek?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 08:40
Jeg ville nok bruge kodi. Nemt at sætte bibliotek op på det
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 08:48
Læste at det skal installeres fra Firefox og det er tredjepart og de anbefalede der tages back up af data mappe. Det virker til det er med riciko. Har du installeret det på MAC. For på pc er det lige ud af landevejen. Har ikke forstand på Mac og ville være ked af at ødelægge den, da jeg ikke vil kunne lave den.

Findes den i app store nu på Mac?

Synes ikke jeg kan finde noget brugbart andet end remote app på iPhone 5S. Han ikke skal bruge. Er der en app til Mac der kan anbefales. Der kommer en masse når der søges på min telefon og har som sagt ikke tid til at rode meget med det, da han kun kommer forbi hurtigt. Inden han skal nå et fly til Rusland hvor han skal mønstre på skibet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Læste at det skal installeres fra Firefox og det er tredjepart og de anbefalede der tages back up af data mappe. Det virker til det er med riciko. Har du installeret det på MAC. For på pc er det lige ud af landevejen. Har ikke forstand på Mac og ville være ked af at ødelægge den, da jeg ikke vil kunne lave den.

Findes den i app store nu på Mac?

Synes ikke jeg kan finde noget brugbart andet end remote app på iPhone 5S. Han ikke skal bruge. Er der en app til Mac der kan anbefales. Der kommer en masse når der søges på min telefon og har som sagt ikke tid til at rode meget med det, da han kun kommer forbi hurtigt. Inden han skal nå et fly til Rusland hvor han skal mønstre på skibet.
hvorfor gennem firefox? Det med at tage backup af data, er fordi apple er bange for malware som der kommer flere og flere af til mac
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 09:04
Når jeg søger kom det frem, det link jeg har skrevet i tidligere indlæg. 😀

Måske det er en gammel version, hvor den ikke var færdig udviklet, som sagt har jeg ikke mac'en. Så måske er det åbenlyst😅

Vil bare være sikker på det dur. Hvordan indstallerede du?

Har bare låvet at finde en løsning og da det skal virke første gang. Vil jeg bare være sikker. En måned uden film for ham er jo ikke til at bære😀
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 09:11
Nu hvor jeg lavede en guide til hvordan hans film skulle ligges i mapper, vil det være synd for ham, det ikke virker 😀
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 09:13
Kodi til Mac findes på http://kodi.tv/download/ (også via Safari)


Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2015 kl. 09:17
Er helt blank med MAC. Jeres erfaring lyder til at være det virker.

Nogen der har haft problemer med programmet evt. Laver problemer ved opdatering og lignende.

Han slagter mig hvis den ikke virker pludselig.

Da han skulle have noget der var nemt og virker. Han går ikke rigtig op i computer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu