recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mest Gulvhøjttaler for pengene, mærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mest Gulvhøjttaler for pengene, mærker?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 21:27
Hvis du skal rundt og lytte skal du prøve at høre Elac 247.

Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 21:33
Jeg ville forslå Triangle Antal fra hifi freaks, de lyder virkelig godt.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 00:27
Jeg ville helt uden tvivl gå efter et sæt Dali 40 SE

En scanspeak diskant (2905/9000) 2 x mellemtoner og 4 stk. 8" basenheder i hver.
Spiller al musik og tåler helt enorme mængder effekt, men spiller ganske glimrende med en solid 100 watter





De er til at få for 8 til 12.000,-
Skulle den højttaler bygges idag, ville den k8ste over 100.000,- (Som de rablende priser er idag) 😀
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 14:52
Hvis du vælger option, må du da gerne smide en kort anmeldelse op 😊 da jeg også er en smule lune på dem...
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Mikael nielsen Mikael nielsen skrev:

Hvis du vælger option, må du da gerne smide en kort anmeldelse op 😊 da jeg også er en smule lune på dem...

Ja jeg skal da ud og høre dem, og nok også prøve dem med hjem. Påtænker noget Cambridge Audio på forstærker delen. Det er bare ren intuition, tænker at det går godt sammen da begge dele forhandles af Hifiklubben, og Cambridge får ja gode anmeldelser på deres forskellige 850 forstærkere. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Jeg ville helt uden tvivl gå efter et sæt Dali 40 SE


Så får man ikke bare vellyd, men også lækkert håndværk med hjem!

Desværre "fylder de for meget" i mange "konebestemte hjem", men for satan de er fede!



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 19:27
Nej det er en for gammel model. Nej jeg skal have noget helt spritnyt eller meget lidt brugt. Forresten i må meget gerne anbefale forstærkere der passer godt historisk set med Dali. Jeg tænker Cambridge Audio feks 851A modellen. https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cambridge-audio-azur-851a/
Selvfølgelig skal jeg selv teste det og prøve det, men måske i allerede kender nogle mærker der ja matcher Dali gulvhøjttalere, og som koster 6000-10.000kr som er budgettet for stereoforstærkeren. Skal have Home Theater Input eller det der ligner, da den skal indgå i et surroundsetup. 
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 19:47
Den er verdensklasse den Cambridge 851A
Den spiller bare pisse godt, som du selvfølgelig finder ud af når du høre den i butikken.

Jeg hørte den for første gang på et par Dali Mentor 6. Det var bare i orden det den leveret.
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 19:50
Men du kan selvfølgelig også købe deres super fede effekt fra cambridge som står i hillerød som demo model.
Den kan du også høre på åboulevarden.

Og vis du så vælger den kan du bare bede Hillerød om at sende den til Åboulevarden uden merpris.
Til top
Kim S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Renoldo Renoldo skrev:

Nu skriver du godt nok at det skal være en fysisk butik i Kbh.

Jeg har selv lige købt et par Monitor Audio Silver 10, og de spiller rigtig godt.

Så dem kan jeg varmt anbefale, men du skal helt til Aarhus for at høre dem i Tapeconnection.


Har 2 monitor audio silver 6 og jeg er enig de spiller bare fantastisk. Du behøver i øvrigt ikke tage helt til Århus, de findes også hos AV-connection i Odense.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 20:10
De har nogle gode rabatter ift demomodeller hos HFK. Hvordan er det med garanti og returret osv ifm deres demomodeller?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 20:14
Overvej brugt. Har købt et par dynaudio x32 for ca 6k med nypris på ca 17k. Ca 4 år gamle. Et par dali 870 til 4k kunne være en mulighed.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu