recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng af lærred og projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ophæng af lærred og projektor

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er tæt på samme løsning som jeg foreslog.


Bortset fra, at det ikke behøver at være et vinklet beslag. På dem jeg har, er der ingen vinklet del som sådan, der stikker ned. Det gør, at de ikke ikke er nær så synlige som hyldebærere, idet langt det meste er gemt bag kassetten.

Redigeret af kaizer - 15-September-2015 kl. 19:11
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 19:28
Hvilket beslag er det?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 19:50
Mit lærred er et Lissau, og de kunne levere beslag, savet til i den ønskede længde.

Producenten af dit lærred tilbyder måske noget lignende.
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 21:15
Man kan da ihvertfald spørge. Det er jo nok sådan det bliver
Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 09:34
Jeg har hængt en ew3200 op i 4 halvkraftige kroge som bare er skruet i profilbrædder ligesom dine. Det virker fint, og holder fint. På projektorens beslag er der så 4 stk små vinkelbeslag som krogene kan sidde fast i.  Pris = stort set ingenting.

For at justere den 100% i vatter, har jeg brugt en papirklip som lige skulle sættes ind mellem den ene krog og vinkelbeslaget.

Lærred er et lissau california som nok også vejer omkring 15 kg. Dog med motor.  Der er beslag også skruet direkte op i profilbrædder uden at ramme nogen lægte på den anden side. Belsaget er skruet i med 3 skruer i hver side. Jeg mener det var nogle små tykke skruer, 5 mm tykke og 2-3 cm lange. Det holder også fint.

Alternativt er at bore et lille 2mm hul der hvor beslag skal ligge, og så finde hullet på loftet og ligge en lægte som skruerne kan fange.
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 10:53
Ja, det ville da være noget pænere på den måde, end med hyldeknægte. Som sagt, så skruer jeg projektoren på en plade, så den næsten sidder helt flush på loftet, så der kan der jo komme skruer nok i Smile
 
Kunne være, at jeg kunne lave et lille beslag, så jeg fordeler vægten noget
Til top
Larslj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Larslj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 18:12
Måske det er muligt at lave et høvlet bræt der netop passer i størrelsen med lærredet og først skrue det fast i loftet. For derefter at skrue de 4 skruer op i brættet.

Sådan ville jeg nok løse opgaven, med et helt sikkert fint resultat.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 00:00
Hvis vi antager at selve loftsbrædtet er tilstrækkeligt fastgjort (eller du sikrer det yderligere ved lægterne), er det bare at bruge et hulrumsplug (som man fx. ellers ville bruge til en gipsplade) ved de huller hvor der ikke er en lægte - så slipper du for turen på loftet.
En hulrumsplug m. 5mm skrue er typisk garanteret til 15 kg træk, så hvis alle skruer er uden for lægten, kan de bære et lærred på 60kg.
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 06:33
Det var en god ide
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 08:42
hvis du bruger de foreslået plugs vil du da højst sandsynligt gennembryde dampspærren, og det var det du ikke ville.
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matv88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 09:22
Har selv løst ophæng af projektor på denne måde. Det er svært at indstille 100% bagefter, men synes selv det pynter fremfor et stort ophæng.

http://forum.recordere.dk/uploads/18588/IMG_2535.JPG

Mht. ophæng af lærred er mit hængt direkte op i gipsloft (2 plader). Det hænger med 8 skruer uden plugs og er ikke til at rykke ned.


Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
wads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 09:35
Det lige sådan jeg regner med at montere projektoren. Det skulle kunne holde konen glad
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu