recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer KRP-500A - problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer KRP-500A - problem

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 19:53
Hej Rune

det lyder spændende. Må tilstå at mit eget projekt med at reparere min KRP 500A har ligget stille i alt for lang tid (synes fruen også Smile).

Glæder mig til at høre mere. Kan stadig ikke sende min skærm på affaldsdepotet. 

@wads - er der nyt fra din side?

Mvh
Carsten
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 20:56
Så fik jeg "printet" tilbage og jeg har lige nu tv'et kørende, tester det over de næste par dage og kommer så med en update, jeg fik at vide at boksen blinkede 8 gange da jeg købte den men afprøvede det ikke selv. Har fået de 3 IC kredse skiftet 525,-
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 08:35
Det lyder spændende og lovende. Mon ikke reparations-scenariet er det samme hvis boksen blinker 6 gange?
Hvor har du købt de 3 IC kredse samt hvem har lavet udskiftningen? Ham/hende vil jeg besøge medbringende min Pio. Smile 
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 13:30
Ifølge service manualen så er fejlen med 6 blink ikke den samme som med 8 blink.
Du kan nemt finde komponenterne på nettet men jeg lod værkstedet bestille dem.
IC kredsen har følgene nummer : NJM2846DL3-18
Værkstedet ligger i Fredericia, hvor jeg selv bor og jeg havde selv afmonteret print kortet.
Ifølge service manualen så skulle 6 blink indikere en fejl på panelet og ikke boksen.


Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 13:43
Jeg var en smule hurtig - det er 8 gange min boks blinker. Jeg antager derfor at det er samme fejl som din. 
De 3 IC kredse du har skiftet er identiske?  
Kan du sende navnet på værkstedet via PM (eller herinde hvis det er ok).- Jeg er meget ofte i jylland og kan smutte forbi.
Tak for dine updates.
Mvh
Carsten 
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 13:47
Hej, ja de 3 IC'er er ens, som jeg har skrevet før så er det åbenbart ikke for alle at det virker men til den pris er man da nødt til at prøve :-)
Kan du selv afmontere printet?
Du skal iøvrigt snakkke med ham som hedder Jan.

Gandrups AV Teknik ApS

Røde Banke 111

Tlf. 75921510

Email: info@gteknik.dk  

 

Telefon tid man-fra 9-17

Husk begrænset åbningstid i butikken man-fre 14-17. Ellers efter aftale.

Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 14:02
Tak for info vedr. Gandrups AV.

Medmindre der skal bruges special værktøj kan jeg selv afmontere printet.

IC kredsene kan i øvrigt købes her: http://www.etus-landgraf.com/index.php/component/virtuemart//pioneer/tv-plasma/krp-500a?oberkategorie=3&hilfskategorie=12&unterkategorie=2231

Billedkvaliteten på Pioneer skærmen gør, at jeg gerne forsøger mere end 1 gang :-)
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 14:06
Hold os opdateret mit kører iøvrigt stadig men den får lige et par dage mere inden jeg tør at konkludere noget.
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 14:29
forresten så sidder de 3 IC kredse på følgende pladser:

IC 4603
IC 4604
IC 4606 
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 14:37
Tak for info.

Så er der bestilt 4 IC kredse hos butikken i Tyskland :-)
Til top
speedbird Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-December-2008
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 11:27
Hej

Glædelig jul.

Jeg har netop modtaget 5 IC kredse fra en tysk webshop(de har bestilt dem hos Pioneer i Japan). 

Inden jeg går videre med projektet - har du tid til give os en status rapport?
Hvorfor skiftede du alle 3 kredse? 

Ønsker alle et godt nytår.

Mvh
Carsten
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runekc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2016 kl. 11:36
Hej, efter reperationen brugte jeg fjernsynet i små 14 dage hvor det kørte ca. 3-5 timer dagligt uden problemer (for at teste) og har nu solgt det til en ven, han bruger det dagligt og har endnu ingen problemer haft.
Jeg må derfor betegne reperationen som en succes.
Som jeg skrev tidligere er udskiftningen af disse IC'er ikke en garanti for at det så virker.

Min "inspiration" fik jeg fra denne blog: 
http://www.eevblog.com/forum/repair/pioneer-krp-500a-kuro-plasma-tv-with-krp-m01-media-receiver/

venlig hilsen

Rune

Godt nytår Smile 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu