recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1TB eller 500GB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1TB eller 500GB

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1TB eller 500GB
    Sendt: 18-September-2015 kl. 21:57
Betyder det egentlig meget med 1TB kontra de 500GB, for der er immervæk en pæn forskel i pris?

Skal sige overveje at købe en PS4 til sønnen. Jeg selv har en PC med en del spil, og her er jeg ikke i nærheden af at fylde en 500 GB HDD, men usikker på om PS4 spil fylder meget mere.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 08:45
Lagerplads er generelt et dumt sted at spare penge. Spil fylder nemt 5-10 Gb hvis man køber dem online - nogle helt op til 30-40 Gb. Køber man dem på disk, så er harddisk-plads af mindre betydning...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 09:03
Der er omkring 400GB ledig plads på en 500GB PS4 og spil til PS4 (og Xbox One) fylder væsentligt mere end tilfældet er det for PC-spil, som måske max. fylder en DVD. Hvis du kun bruger den til at downloade små indie-spil kan du nok klare dig med 500GB men taler vi om de store titler er der måske plads til et dusin eller deromkring.

Læs mere her: http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PlayStation_4_Actual_Hard_Drive_Space

Du kan også blot købe en 500GB model og så udskifte HDD'en med en på f.eks. 2TB:
http://www.ign.com/wikis/playstation-4/How_to_Replace_a_PS4_Hard_Drive

Det er muligvis en bedre løsning i det lange løb. Det er dog småt med 2TB 2.5" interne HDD'er på markedet. Billigste løsning er måske at købe en 2TB WD My Passport Ultra og så tage disken ud af USB 3.0-boksen men jeg skal ikke kunne sige, om det kan lade sig gøre med denne model og/eller om dens firmware gør den egnet til brug i en PS4.

Du kan også tilslutte en ekstern HDD til PS4 hvilket kan afhjælpe pladsmanglen, men det er med visse begrænsninger.
Til top
deha2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deha2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 21:41
Du får hvis du spiller nogle af de store titler hurtigt fyldt en 500 gb op. Men der er altså ikke den store forskel på en ps4 med 500 gb eller 1Tb. elgiganten tager 2799 kr.- for den med 500 mb harddisk mens den med 1 tb harddisk kun koster 2999 kr.- Så jeg ville da helst klart købe den med 1 Tb harddisk.

Redigeret af deha2500 - 19-September-2015 kl. 21:41
Til top
deha2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deha2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 22:09
Opdatering jeg kan se at du kan få 1 tb udgaven af Playstation 4 hos Power til kun 2799.- Kr
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 03:32
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Lagerplads er generelt et dumt sted at spare penge. Spil fylder nemt 5-10 Gb hvis man køber dem online - nogle helt op til 30-40 Gb. Køber man dem på disk, så er harddisk-plads af mindre betydning...

Det passer nu ikke. Køber du spilene på skive, så fylder de stadig det samme, som hvis du køber dem over PSN. Den installerer spilene og bruger kun skiven til at verificere ægtheden.

OT: Nu når prisforskellen ikke er større, så ville jeg nu også tage den på 1TB.
Men understøtter PS4 ikke spil på USB diske som XBONE? For de koster ikke ret meget:
439kr - Toshiba Canvio Basic 1TB:
654kr - Toshiba Canvio Basic 2TB:
http://www.edbpriser.dk/harddisk/toshiba-canvio-basics-2-tb-id-8655839.aspx

Det fede ved dem er, at de er 2½" diske, så derfor skal de ikke have ekstern strømkilde, men kan bare trække strømmen direkte fra USB-stikket.

Alternativ kan man tage en 3½" disk. De er billigere per gigabyte, men skal have sin egen strømkilde.

Her er en test på XBONE:
http://www.ign.com/articles/2015/06/11/the-best-xbox-one-external-hard-drive

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Der er omkring 400GB ledig plads på en 500GB PS4 og spil til PS4 (og Xbox One) fylder væsentligt mere end tilfældet er det for PC-spil, som måske max. fylder en DVD.

PC spil er desværre også begyndt at følge med i størrelse. Jeg har selv et par spil, som er oppe omkring de 40-50GB.


Redigeret af Nagash - 21-September-2015 kl. 03:35
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 09:48
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 12:37
Dumt
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Lagerplads er generelt et dumt sted at spare penge. Spil fylder nemt 5-10 Gb hvis man køber dem online - nogle helt op til 30-40 Gb. Køber man dem på disk, så er harddisk-plads af mindre betydning...

Det passer nu ikke. Køber du spilene på skive, så fylder de stadig det samme, som hvis du køber dem over PSN. Den installerer spilene og bruger kun skiven til at verificere ægtheden.

OT: Nu når prisforskellen ikke er større, så ville jeg nu også tage den på 1TB.
Men understøtter PS4 ikke spil på USB diske som XBONE? For de koster ikke ret meget:
439kr - Toshiba Canvio Basic 1TB:
654kr - Toshiba Canvio Basic 2TB:
http://www.edbpriser.dk/harddisk/toshiba-canvio-basics-2-tb-id-8655839.aspx

Det fede ved dem er, at de er 2½" diske, så derfor skal de ikke have ekstern strømkilde, men kan bare trække strømmen direkte fra USB-stikket.

Alternativ kan man tage en 3½" disk. De er billigere per gigabyte, men skal have sin egen strømkilde.

Her er en test på XBONE:
http://www.ign.com/articles/2015/06/11/the-best-xbox-one-external-hard-drive

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Der er omkring 400GB ledig plads på en 500GB PS4 og spil til PS4 (og Xbox One) fylder væsentligt mere end tilfældet er det for PC-spil, som måske max. fylder en DVD.

PC spil er desværre også begyndt at følge med i størrelse. Jeg har selv et par spil, som er oppe omkring de 40-50GB.

Er det rigtigt forstået, at harddisken på Xbox one "æder" installationen ved alle nye nye spil fra disk?

Jeg er ny på feltet - og har lige købt mit første spil Smile 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 17:27
Ja, den installerer hele skiven.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:08
Uden tvivl 1tb.

Jeg har kun project cars installeret på min ps4, men har alligevel snart brugt al plads på min 500gb.
Et spil som gta fylder vidst nok 60gb Alene i installationsfiler.

Pt er der 1tb på tilbud med Fifa 16 til 2999kr
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den installerer hele skiven.


Havde jeg vidst på forhånd, at min Xbox One installerer alle spil fra skiver, så havde jeg købt en med 1000 GB.

Nu er jeg nok hurtig nødt til at købe en ekstern harddisk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu