recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > PS4
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1TB eller 500GB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1TB eller 500GB

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den installerer hele skiven.


Havde jeg vidst på forhånd, at min Xbox One installerer alle spil fra skiver, så havde jeg købt en med 1000 GB.

Nu er jeg nok hurtig nødt til at købe en ekstern harddisk

Men som jeg skrev længere oppe, så koster en ekstern ikke alverden. Dem jeg linker til, er alligevel også hurtigere end den interne :)
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja, den installerer hele skiven.


Havde jeg vidst på forhånd, at min Xbox One installerer alle spil fra skiver, så havde jeg købt en med 1000 GB.

Nu er jeg nok hurtig nødt til at købe en ekstern harddisk

Men som jeg skrev længere oppe, så koster en ekstern ikke alverden. Dem jeg linker til, er alligevel også hurtigere end den interne :)

Og de eksterne harddiske med spil på kan stadig bruges, selvom de i kortere perioder frakobles?

 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Der er omkring 400GB ledig plads på en 500GB PS4 og spil til PS4 (og Xbox One) fylder væsentligt mere end tilfældet er det for PC-spil

Vrøvl, om noget så fylder PC spil ofte mere da en PC kan drage nytte af højere opløsninger, bedre textures osv.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:


Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Der er omkring 400GB ledig plads på en 500GB PS4 og spil til PS4 (og Xbox One) fylder væsentligt mere end tilfældet er det for PC-spil


Vrøvl, om noget så fylder PC spil ofte mere da en PC kan drage nytte af højere opløsninger, bedre textures osv.


Hvis vi taler om fysiske medier så leveres PS4/X1-spil på BD mens PC-spil leveres på DVD. Dette alene gør, at der er en tilskyndelse til at reducere pladsbehovet for PC-spil i forhold til konsol-spil da det kræver adskillige fysiske DVD-skiver at levere den samme mængde data som en enkelt BD-skive.

Det er meget godt forklaret her:
http://www.playstationlifestyle.net/2014/11/10/dragon-age-inquisition-graphics-and-install-size-explained/

Og er er et meget godt eksempel på, hvordan det ser ud, når man ikke kan eller vil tilpasse sig den verden:
http://gamerant.com/grand-theft-auto-5-7-discs-pc/

Så er der selvfølgelig dem, der vælger at svine med pladsen:
http://www.gamespot.com/articles/48gb-titanfall-pc-install-size-is-to-make-the-game-run-better-on-low-spec-machines/1100-6418227/

Jeg vil vove den påstand, at der var en betydelig forskel da PS4/X1 kom frem, men jeg anerkender, at PC-spil på det seneste er begyndt at indhente konsollerne hvad angår pladsbehov.

Jeg har dog vanskeligt ved at forestille mig, at vi kommer til at se mange udgivelser a la GTA V på fysiske medier før rene downloads tager over da producenterne mildt sagt ikke er begejstrede for at udgive spil, der breder sig over mange fysiske skiver.

Man kan se en udmærket lille graf over udviklingen her:
http://www.pcgamer.com/the-problem-with-growing-download-sizes/

"Things really shot upward in late 2013 however, corresponding with the launch of the PS4 and Xbox One. Since then almost all of these games have been over 20GB and many near 50. The PC version of Grand Theft Auto V is nearly 60GB."

Nemlig. Når man har produceret alt det materiale (assets) til et konsol-spil kan man lige så godt benytte det 1:1 i PC-udgaven. Men som det også nævnes i artiklen så benyttes repacks - officielle eller ej - af og til for at nedbringe mængden af data ved distribution af PC-titler og i disse tilfælde kan kvaliteten måske ende med at være ringere end ved konsoludgaven.

Igen: Jeg anerkender, at jeg ikke har fulgt 100% med på det seneste og at PC-installationerne i nogle tilfælde er kommet på højde med konsol-installationerne, men ikke at de ligefrem skulle fylde mere.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 11:58
Så Blu-ray skiver er et fælles spilmedie også til Xbox One?

Pladsmangelproblematikken til trods, når skiverne til spil forsvinder helt og overgår til download, så kan spilbutikker som GameStop overleve ved at sælge maskinerne.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 18:25
Ja, XBONE bruger også BD. Det kan de jo lige så godt, når der er drev til det. 
Til top
Fresh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fresh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 19:11
Er der nogen af jer der ved noget om den opdaterede cuh-1200 500gb ps4 er på markedet i dk? Jeg har læst et sted på nettet at alle 1000gb er af den gamle type, og man derfor bør gå efter den nye mindre og selv opgradere HD i stedet når man får brug for mere plads.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 20:55
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med selve spørgsmålet. Men er det overhovedet nødvendigt at gå op i? Det virker jo ikke til, at den gamle udgave har varme- eller støjproblemer, så hvorfor gå op i, at den nye version har forbedret det en lille smule?
Til top
Fresh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fresh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 21:06
Tja, hvis det er noget jeg hader så er det støj fra elektronik, og det lavere strømforbrug og forbedrerede knapper virker da også relevant. Prisen er jo samme som tidligere.. Hvorfor ikke tage den opdaterede nu den skulle være på markedet?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2015 kl. 21:58
Jeg have ikke læst noget om knapperne. Men bruger man nogensinde knapperne på konsollen? Du bruger vel bare dem på kontrolleren til at tænde og slukke maskinen med?

Og strømforbrug er gået fra 250w til 230w. Står den tændt timevis hver dag, så har det da lidt effekt på strømregningen. Ellers betyder det næppe det store :)
Til top
Fresh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fresh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 17:52
Så fik jeg købt en CUH1200. Jeg kiggede en tur i Fona hvor de havde kasserne i udstilling, og jeg kunne der se modellen med 2 controllere i kassen var den nye. Super nice maskine :)
Til top
hjalte81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjalte81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 23:17
Er der ikke noget med at en ny version af ps4 for nyligt er udkommet.
Den findes vist ikke i 1TB version endnu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu