recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Micro SDXC og Sony Mini Cam
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Micro SDXC og Sony Mini Cam

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MrBarnes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrBarnes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Micro SDXC og Sony Mini Cam
    Sendt: 19-September-2015 kl. 09:00
Hej alle
Jeg har et Sony HDR-AZ1 http://www.sony.dk/support/da/content/cnt-specs/HDR-AZ1/list og prøver at forstå hvilket Micro SD kort jeg skal investere i.
Jeg er klar over det skal være et SDXC da jeg gerne vil optage i høj opløsning; XAVC S, men på Sonys hjemmeside som I kan se i linket, står der: Videopløsning 50 Mbps. Megabyte per sekund? - Det forstår jeg som en hastighed og derfor kobler jeg det til skrivehastigheden på SDXC-kortet.
Så her kommer spørgsmålet. Hvis der står at kameraet har en videopløsning på 50, skal jeg så have et SDXC-kort der har en skrivehastighed på 50 eller derover?
Sony skriver blot, at det skal være et Micro SDXC med minimum klasse 10, men jeg kan se at der er forskel på de 128 GB kort jeg kigger på, både mht pris og så vidt jeg kan se, også på hastigheder, selvom de alle er klasse 10.
Og hvis I nu er RIGTIG dygtige, kan I så svare mig på hvor mange timer der er på et 128 GB kort i højeste opløsning (XAVC S) på mit kamera ?
På forhånd TUSIND TAK for jeres hjælp.
Hvorfor sige nej når man kan sige ja?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2015 kl. 10:54
Hej.

Jeg har selv et Canon HR R406. Så mit svar vil bygge på det.

Videopløsning på 50 Mbps er: Mega bit per sekund.
Man skal dividere med 8 for at få det i Mega Byte per sekund. Så 50 Mbps svarer på SDXC kortet til 8,3 Mega Byte per sekund.

Mit Canon er max 35 Mbps. Jeg var sidste lørdag til min nieces bryllup som jeg optog.
Optagelserne fylder alt for meget. Næste gang vil jeg nok bruge en mindre bitrate.

På mine optagelser fylder 4 minutter 990 Mega Bytes. Det er besværligt at flytte rundt med. På dit Sony vil 4 minutter i 50 Mbps nok fylde 1414 Mega Byte.

I Canons manual står at på et 64 GB SDXC kort kan være 4 timer i 35 Mbps i MP4.

eller

5 timer i AVCHD som giver bedre billeder med en bedre komprimering, men så ikke er så kompatibelt som MP4.

Regn med 50/35 gange mindre ved 50 Mbps på din Sony.


Der er nogle få enheder der ikke kan afspille fra SDXC kort der er større end 64 GB. Har du overvejet 2 stk 64 GB i stedet for et 128 GB.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 19-September-2015 kl. 12:21
Til top
MrBarnes Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrBarnes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 10:42
Hej Carsten
Tusind tak fordi du tog dig tid til at svare. Jeg vil lige undersøge lidt mere mht hvilken størrelse kort jeg skal vælge. Det kan egentlig godt være det er smart at gå efter to x 64 i stedet.

Efter at have læst dit svar, blev jeg inspireret til at søge på en udregningsmodel og fandt dette site: http://dashboardcamerareviews.com/video-recording-time/

De skriver man kan bruge denne formel som tommelfingerregel. Den er ikke helt præcis da den skyder lidt under på tiden, men så er man til gengæld sikker.

If you just need a quick approximation of the total recording time in hours, of a dash cam or any other digital video camera, you can use this quick formula:

2*GBMbps
In other words, take the memory card capacity in GB, divide it by the bit rate, and multiply the result by 2.
The result will be about 10% less than the actual recording time

Tak for hjælpen.

Hvorfor sige nej når man kan sige ja?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu