recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af processor

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af processor
    Sendt: 22-September-2015 kl. 13:03
Hejsa

Jeg er ved at sælge min Onkyo TX-NR 3010 receiver.

Jeg vil gerne have en processor som jeg skal koble til min Procella P18 + 2 x KK DXD808 subwoofere. Alle med XLR.

Herudover har jeg en Rotel RMB-1077 effekt som skal kobles til via RCA og som driver mine Procella P6.

Jeg vakler imellem Marantz AV7702 og Yamaha CX-A5100.

Kan se at Yamaha'en kommer med en firmware opdatering til DTX:s, hvor Marantz'en "kun" har Atmos. Yamaha'en er også klart den dyreste.

Kan I give mig nogle pros and cons?

Sejrsen
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 13:07
Marantz AV7702 har ikke HDCP 2.2, så den ville jeg holde mig langt væk fra.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 13:16

Jeg har lige købt en Yamaha CX-A5100, den er jeg svært tilfreds.

Og er det ikke mere en Marantz AV8802 du skal kigge på? den er mere lig A5100.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Marantz AV7702 har ikke HDCP 2.2, så den ville jeg holde mig langt væk fra.


Hvad betyder det helt præcist?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 15:03
Marantz har audyssey og Yamaha har mulighed for manuelt at korrigere lyden.

Så jeg ville vælge Yamaha uden at tøve.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Marantz AV7702 har ikke HDCP 2.2, så den ville jeg holde mig langt væk fra.


Hvad betyder det helt præcist?

 
Det betyder at du ikke kan bruge den sammen med UHD/4k uden at finde en eller anden form for work around i forhold til at processoren ikke kan dekryptere signaler der er kodet med HDCP 2.2. Dvs. UHD video.

Jeg tør pt. ikke give et bud på hvad der kommer til at virke udover at se piratkopierede film (!). Jeg er selv i vente position, da jeg blev lovet at jeg bare kunne bruge toslink til lyden. Det løfte ser nu ud til at være lige til at lukke op og ski.. i, da de nye streamingbokse ser ud til at komme uden toslink. (fireTV og den nye ATV)
 
Der er rapporteret om forskellige mere eller mindre U-autoriserede work arounds, men vil får se hvad der kommer til at virke i løbet af de næste måneder, men indtil der er en sikker måde at omgå manglen på HDCP 2.2 i receivere og processorer ville jeg holde mig langt væk.


Redigeret af Trumle - 22-September-2015 kl. 15:11
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 15:12
Har AV7702Mk2 ikke DTS:X og HDCP 2.2 ??
MORE BASS
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 15:13
http://www.audiophiles.eu/2015/06/03/new-av-lineup-from-marantz/
MORE BASS
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Har AV7702Mk2 ikke DTS:X og HDCP 2.2 ??

 
Nu var det ikke en MKII der blev spurgt til, men det er da ikke utænkeligt at der er kommet en opdateret model hvor HDCP 2.2 er inkluderet. I så fald skal man nok kigge grundigt efter hvilken model man køber, hvis det er den vej man vælger at gå.
 
EDIT:
 
Her er MKII versionen. Den Har HDCP 2.2
 
http://us.marantz.com/us/products/pages/ProductDetails.aspx?CatId=avseparates&ProductId=AV7702mkII

Der er nok en god grund til at nogle forhandlere har tilbud på "MK 1" versionen. hifi-freaks reklamerer stadig med at den er kompatibel med 4k UHD uden at skrive noget om at den mangler HDCP 2.2 og dermed reelt ikke kan bruges til UHD. Sælgere har sku et frivolt forhold til sandheden. ØV!




Redigeret af Trumle - 22-September-2015 kl. 15:29
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 16:34
Tak for svar. Har ikke brug for 4k lige nu, men måske senere.

Kan både av7702 og cx-a5100 kalibrere to subwoofere i separate positioner?
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 16:41
Av7702 kan

Kender ikke Yamaha recieverens kalibreringssystem
MORE BASS
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 22:52
Onkyo kan kalibrere 2 subwoofere separat, bare et foreslag
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu