recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snydt af Bilka?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Snydt af Bilka?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
Forfatter
Besked
mwthrane2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2015
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mwthrane2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 13:10
Steen5 læs nu tråden inden du kommenterer Clap
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Mon ikke Bilka har forbehold for trykfejl i deres reklamer/annoncer.

Og en anden gang er det en god ide at sætte kompetente personer til at købe et tv!

Det svare til at få konen til at købe en ny bil. Det kan jo næsten kun gå galt.

Man kunne jo også vælge, at købe sit elektronik, et sted hvor personalet har den rette uddannelse.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 13:20
Ser egentlig ikke nogen grund til at forsvare Bilka. At sælge et TV der kun har de aller mest basale funktioner som et smart TV, det er åbenlyst et forsøg på at sælge det som noget det ikke er, ved at spille på hvad man ved folk forventer når der bruges bestemte udtryk. Juridisk er det sikkert ikke ulovligt at kalde det pågældende TV for et "smart TV", men IMO er det rent bondefangeri at gøre det. Desværre er det ikke kun supermarkederne der pynter på sandheden. Radio/TV og HIFI forretningerne er ikke et hak bedre.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 14:02
Det viser, at der ikke er moral at hente i Bilka. Er det i øvrigt kun mig, der undre sig over, at de gode tv tilbud aldrig kan bestilles på Bilkas hjemmeside, og når man kommer i butikken er de udsolgt :-/

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Steffen32 Steffen32 skrev:

Er det i øvrigt kun mig, der undre sig over, at de gode tv tilbud aldrig kan bestilles på Bilkas hjemmeside, og når man kommer i butikken er de udsolgt :-/



Det er der nu ikke så megen grund til at undre sig over. Bilka vil jo gerne have kunderne indenfor, og hvis tilbuddene virkelig er gode, er det jo ikke sært at de bliver revet hurtig væk. Så er det med at være der når de åbner den første tilbudsdag.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 18:28
Jo - men så kunne de da pille den af hjemmesiden, når den ikke engang kan bestilles. Til sammenligning var jeg i El-giganten og købet et supertilbud der. Det kunne de levere hele ugen.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Mon ikke Bilka har forbehold for trykfejl i deres reklamer/annoncer.

Og en anden gang er det en god ide at sætte kompetente personer til at købe et tv!

Det svare til at få konen til at købe en ny bil. Det kan jo næsten kun gå galt.

Man kunne jo også vælge, at købe sit elektronik, et sted hvor personalet har den rette uddannelse.

Desværre er det ikke altid så nemt. Ældre mennesker tager ind imellem underlige beslutninger. Mine pensionist-forældre, som begge har arbejdet indenfor finansverden hele deres arbejdsliv, tog til alles overraskelse et fuldstændigt unødvendigt lån i deres hus. Pengene skulle stå på en "rentedød" konto så der var til ejendomsskatten Confused 
Man kan så stå på sidelinien og tænke sit, ligesom de har gjort over mine beslutninger i mine unge dage LOL That's live!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Men vi kan jo lige tage en bil-analogi Wink Hvis jeg købte en billig bil, som blev solgt som værende med aircondition, men jeg ikke var bilkyndig nok til at vide at denne model slet ikke leveres med aircondition, og jeg så efterfølgende brokker mig, men får at vide at jeg ikke har en sag, fordi der kan sagtens komme frisk luft ind i bilen. Så ville jeg måske heller ikke gå i spåner over det, da jeg sjældent bruger aircondition... men jeg kan da stadig syntes det er rigtigt træls, men slå mig til tåls med, hvad jeg tror er rigtigt, nemlig at jeg ingen ret har til at lade købet gå retur
Der er ikke nogen officiel definition på hvad et smart-tv er. Det som er skrevet på Wikipedia er jo noget som en bruger har indtastet uden at det nødvendigvis er korrekt.

Din bil-analogi Wink mener jeg ikke passer.

Hvis jeg skulle bruge en bil-analogi, der passer på dette eksempel. Så ville jeg nok diskutere forskellen på en stationcar og en hatchback. For hvornår er en bil en stationcar og hvornår er det en hatchback.
På samme måde med tv - hvornår er et tv smart?
Er det når det kan noget mere end normalt, eller når det har mulighed for at loade apps.
Hvad hvis det kan vise netflix, men ikke loade apps?
Hvad hvis det ikke længere kan vise netflix da det ikke kan opdateres?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2015 kl. 22:20
Nu har jeg læst denne tråd igennem og der er en ting der irriterer mig. Det er den holdning med at det er deres egen skyld, fordi de ikke har sat sig ind i sagerne. Det er en fantastisk egenskab at have at man er i stand til at stole på andre mennesker og det kan ikke passe at det er det der skal peges fingre af.

Det er meget muligt at sælgere lyver og forsøger at sælge det produkt med den bedste avance i stedet for at rådgive ordentligt, men det er fanme klamt at snyd er så accepteret at det er den tillidsfulde der bliver kritiseret i en situation som ovenstående.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Men vi kan jo lige tage en bil-analogi </span>Wink<span style="line-height: 1.4;"> Hvis jeg købte en billig bil, som blev solgt som værende med aircondition, men jeg ikke var bilkyndig nok til at vide at denne model slet ikke leveres med aircondition, og jeg så efterfølgende brokker mig, men får at vide at jeg ikke har en sag, fordi der kan sagtens komme frisk luft ind i bilen. Så ville jeg måske heller ikke gå i spåner over det, da jeg sjældent bruger aircondition... men jeg kan da stadig syntes det er rigtigt træls, men slå mig til tåls med, hvad jeg tror er rigtigt, nemlig at jeg ingen ret har til at lade købet gå retur</span>
<span style="line-height: 1.4;">Der er ikke nogen officiel definition på hvad et smart-tv er. Det som er skrevet på Wikipedia er jo noget som en bruger har indtastet uden at det nødvendigvis er korrekt.</span>

<span style="line-height: 16.8px;">Din bil-analogi </span>Wink<span style="line-height: 16.8px;"> mener jeg ikke passer.</span>
<span style="line-height: 16.8px;">
</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Hvis jeg skulle bruge en bil-analogi, der passer på dette eksempel. Så ville jeg nok diskutere forskellen på en stationcar og en hatchback. For hvornår er en bil en stationcar og hvornår er det en hatchback.</span>
<span style="line-height: 16.8px;">På samme måde med tv - hvornår er et tv smart?</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Er det når det kan noget mere end normalt, eller når det har mulighed for at loade apps.</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Hvad hvis det kan vise netflix, men ikke loade apps?</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Hvad hvis det ikke længere kan vise netflix da det ikke kan opdateres?</span>


Har du mon ikke set, at jeg tidligere har gengivet Bilkas hjemmesides definition af, hvad smarttv er for noget? Tv'et er også handlet i Bilka, så denne problemstilling diskuteres naturligvis ikke længere.

Redigeret af bentpetersson - 26-September-2015 kl. 06:40
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:


Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Synes det lugter lidt.

Hvis man køber et Tv for at se Netflix, bør man teste det allerede i butikken.

Jeg tror at der er købt et tilbuds TV, som sælger muligvis har kaldt et smart TV.

Efter to måneder hvor det nye TV er blevet vist til gæster som smart TV er der pludselig en der siger Netflix.

Med det opstår der et behov for Netflix som ikke var tilstede på købstidspunktet.

Og nu er Bilka skurken.

I bedste mening.


Enten misforstår du mig, ellers har jeg ikke forklaret mig godt nok igennem tråden her Smile

Tv´et blev købt af nogle ikke særligt teknik-kyndige mennesker, der syntes det lød smart hvad de havde hørt de hersens smart-tv kunne, bl.a var Netflix en af de ting de troede sådan et tv kunne... det blev ikke købt med Netflix som argument.

Da det går op for dem, at ddet faktisk kan INGENTING af hvad de troede, så retter de henvendelse til Bilka, som så afviser deres reklamation, med begrundelsen at det er smart at man kan bruge usc-stick.
Det tager de så for gode varer, og kører hjem igen.

Grunden til der så først sker noget her 2 måneder efter, er at JEG først hører det nu, og det primært er mig, der bliver forarget over det her. Min svigerinde og mand, er ikke gået i spåner over det, det var et billigt tv, og de lever fint uden applikationer.... det er nu mest mig der syntes det er for dårligt Smile


Kan godt forstå du synes at Bilka snydt din familie.

Læren må være at handle et andet sted.

Kast et par hundrede efter en Chromecast og lad det ligge.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Men vi kan jo lige tage en bil-analogi </span>Wink<span style="line-height: 1.4;"> Hvis jeg købte en billig bil, som blev solgt som værende med aircondition, men jeg ikke var bilkyndig nok til at vide at denne model slet ikke leveres med aircondition, og jeg så efterfølgende brokker mig, men får at vide at jeg ikke har en sag, fordi der kan sagtens komme frisk luft ind i bilen. Så ville jeg måske heller ikke gå i spåner over det, da jeg sjældent bruger aircondition... men jeg kan da stadig syntes det er rigtigt træls, men slå mig til tåls med, hvad jeg tror er rigtigt, nemlig at jeg ingen ret har til at lade købet gå retur</span>
<span style="line-height: 1.4;">Der er ikke nogen officiel definition på hvad et smart-tv er. Det som er skrevet på Wikipedia er jo noget som en bruger har indtastet uden at det nødvendigvis er korrekt.</span>

<span style="line-height: 16.8px;">Din bil-analogi </span>Wink<span style="line-height: 16.8px;"> mener jeg ikke passer.</span>
<span style="line-height: 16.8px;">
</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Hvis jeg skulle bruge en bil-analogi, der passer på dette eksempel. Så ville jeg nok diskutere forskellen på en stationcar og en hatchback. For hvornår er en bil en stationcar og hvornår er det en hatchback.</span>
<span style="line-height: 16.8px;">På samme måde med tv - hvornår er et tv smart?</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Er det når det kan noget mere end normalt, eller når det har mulighed for at loade apps.</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Hvad hvis det kan vise netflix, men ikke loade apps?</span>
<span style="line-height: 16.8px;">Hvad hvis det ikke længere kan vise netflix da det ikke kan opdateres?</span>


Har du mon ikke set, at jeg tidligere har gengivet Bilkas hjemmesides definition af, hvad smarttv er for noget? Tv'et er også handlet i Bilka, så denne problemstilling diskuteres naturligvis ikke længere.
Alt hvad som skrives på Bilkas hjemmeside eller i en tryksag tager forbehold for hvad der er skrevet.
Bilka er jo ikke opfindere af begrebet smart-tv, så de kan skrive hvad de vil. Så længe der ikke i specifikationen står at tv'et kan tilsluttes internettet. Så kan man prøve at komme nok så meget efter Bilka.
Enig at det er noget rod at Bilka opfører sig sådan, men hvis de giver efter for den slags. Så kommer alverdens husmødre og vil have byttet deres søns kontorstol fordi naboens ruller bedre på hjulene.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu