recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydløs projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydløs projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hebheb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hebheb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydløs projektor
    Sendt: 26-September-2015 kl. 13:22
Jeg er nu blevet en rigtig glad ejer af min første projektor, en BenQ W1080st+, der giver et fantastisk (synes jeg) 100" billede på 1,5 m.
Men jeg har også fundet ud af, at jeg er følsom overfor blæserstøj fra projektoren, specielt ved stille scener og ved alm. tale. Det er da mega irriterende (selvom det ikke er så højt). Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg har umiddelbart ikke mulighed for at flytte projektoren. Jeg har læst om "hush box", men jeg kan kun finde noget om selvbyg og jeg er absolut ikke handyman. Kan man købe en færdig hush box eller få den lavet et sted eller er der nogle, der har andre idéer?
Det kunne være rart med en lydløs projektor...

Redigeret af hebheb - 26-September-2015 kl. 13:51
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 15:11
Sony og JVCs projektorer larmer væsentligt mindre end alle andres projektorer.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Sony og JVCs projektorer larmer væsentligt mindre end alle andres projektorer.

Hvis du læser trådstarters indlæg, vil du se at han har købt en BENQ og spørger til en hush box løsning.


Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 17:48
En hushbox er lidt en bøvlet ting at rode med, da du samtidig skal ventilere boxen, så din projektor ikke bliver for varm.

Har du rodet rundt i dine indstillinger og leget med hi low lamp mode, og color wheel speed.

Det er meget muligt at en stor del af støjen kommer fra dit farvehjul, og hvis du er heldig kan du vælge hastighed,  feks. 3x- 4x -5x- 6x  hvis du ikke er følsom overfor regnbuer er det meget muligt at du ikke vil opleve nogen forskel ved at justere hastigheden ned.




Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 03:09
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


Hvis du læser trådstarters indlæg, vil du se at han har købt en BENQ og spørger til en hush box løsning.


Jeg er udmærket i stand til at læse. Jeg fokuserede på sidste linje, om en lydløs projektor.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 05:26
Af nysgerrighed (og undskyld for hijack) er det muligt at lave passiv køling på en projektor, ligesom på en PC?
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 07:13
Hej Rawi,
Det burde da være muligt, men du skal jo finde varmekilden og så trække varmen væk fra den via noget varmeldende.
Her er hovedkilden en lampe - og derfor er det nemmest at bruge luft, men du kunne da godt monterer f.eks peltier elementer direkte på lampen og så lave en termisk forbindelse til en passende køleplade uden for kabinettet.
Man skal nok lige sikre sig om lampen kan tåle det - nok mest et spm. Om hvilke temperaturforskelle den kan tåle.
Jeg ville nok gerne se en fungerende løsning inden jeg kastede mig ud i eksperimenter :)
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 11:11
Det kunne måske godt blive en udfordring, nok ikke noget man skal afprøve på sin nye projektor.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 18:52
Man kunne jo fylde akvariet med meget rent vand med ledningsevnen så tæt på ingenting som muligt.
Og sænke projektoren derned, vil tro den så bliver helt lydløs, og stadig kan vise et billede.

Hvem prøver først.?Big smile
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu