recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Har du sat Fotos på Mac'en til at gemme en kopi i originalstørrelse?

Og hvordan ser jeg lige om de er gemt i original størrelse?

Hvis jeg markerer et billede og klikker på Info, kommer en info box frem med f.eks.:

IPhone 4S.                             AWB

3264 x 2448.       3,4 MB.      Jpeg

ISO 50.    4,28 mm.    F/2,4.    1/227

Det ser ud som om det er original størrelse?

Redigeret af Kampus - 06-Oktober-2015 kl. 09:54
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 10:24
Og så til selve sletningen af fotos fra tlf. Hvordan gør jeg det? Jeg ved Mac spørger om den skal slette, når jeg har lagt billeder over via kabel. Men der må da være en mulighed for sletning på selve tlf?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Har du sat Fotos på Mac'en til at gemme en kopi i originalstørrelse?

Og hvordan ser jeg lige om de er gemt i original størrelse?

Hvis jeg markerer et billede og klikker på Info, kommer en info box frem med f.eks.:

IPhone 4S.                             AWB

3264 x 2448.       3,4 MB.      Jpeg

ISO 50.    4,28 mm.    F/2,4.    1/227

Det ser ud som om det er original størrelse?


I Foto på Mac'en, skal du i Indstillinger > iCloud skal du tjekke om der er flueben i "Download originaler til denne Mac"

I så fald er alle billederne på Mac'en
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 12:23
Det er ikke aktuelt! Den fotostream forsvinder når jeg sletter fotos fra tlf.

Alle fotos er overført via kabel til Foto Bibliotek, hvor ovenstående specs stammer fra.

Men hvordan sletter jeg lettest fotos på iPhone?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 12:28
Tror vi starter forfra:

Hvad er slået til på iPhonen?

Fotostream?

iCloud Fotobibliotek?


Hvad er slået til på Mac'en?

Fotostream?

iCloud Fotobibliotek?


Eller mener du at alt dette er på plads, og du bare skal have slettet billeder fra iPhonen?

Du burde kunne slette alle billeder ved at tilslutte iPhonen til din Mac og åbne Billedoverførsel. Der kan du vælge billeder og klikke på Slet.

Redigeret af lunddal - 06-Oktober-2015 kl. 12:34
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 12:56
Som jeg har forstået dit problem, er det iCloud der er fyldt op, hvorimod du har masser af plads på din iPhone.

Hvis "Fotos" på både din iPhone og Mac er sat til at bruge iCloud vil de billeder du sletter på din iPhone også blive slettet på din Mac fordi iCloud ikke alene er for backup, men især også til synkronisering.

Hvis det allene handler om at du fremover ikke vil anvende iCloud til billeder så:
  1. Slå iCloud synkronisering fra på din iPhone: Indstillinger->Fotos & Kamera
  2. Slå iCloud synkronisering fra på din Mac: Fotos->Indstillinger->iCloud
  3. Slet hele iCloud foto-biblioteket via din iPhone: Indstillinger->iCoud->Lagringsplads->Lagringsplads->iCloud-fotobibliotek->Deaktiver og slet.

Obs! Anvisning baseret for iOS 9.

Jens








Redigeret af jec - 06-Oktober-2015 kl. 13:01
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Tror vi starter forfra:

Hvad er slået til på iPhonen?

Fotostream?   JA

iCloud Fotobibliotek?   JA


Hvad er slået til på Mac'en?

Fotostream?   NEJ

iCloud Fotobibliotek?   NEJ


Eller mener du at alt dette er på plads, og du bare skal have slettet billeder fra iPhonen?

Du burde kunne slette alle billeder ved at tilslutte iPhonen til din Mac og åbne Billedoverførsel. Der kan du vælge billeder og klikke på Slet.
Det er også den metode jeg har bemærket. Men synes det er mærkeligt at man ikke bare kan slette direkte på tlf.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af jec jec skrev:


Som jeg har forstået dit problem, er det iCloud der er fyldt op, hvorimod du har masser af plads på din iPhone.

Hvis "Fotos" på både din iPhone og Mac er sat til at bruge iCloud vil de billeder du sletter på din iPhone også blive slettet på din Mac fordi iCloud ikke alene er for backup, men især også til synkronisering.

Hvis det allene handler om at du fremover ikke vil anvende iCloud til billeder så:
  1. Slå iCloud synkronisering fra på din iPhone: Indstillinger->Fotos & Kamera
  2. Slå iCloud synkronisering fra på din Mac: Fotos->Indstillinger->iCloud
  3. Slet hele iCloud foto-biblioteket via din iPhone: Indstillinger->iCoud->Lagringsplads->Lagringsplads->iCloud-fotobibliotek->Deaktiver og slet.

Obs! Anvisning baseret for iOS 9.

Jens








Korrekt!

Jeg vil stadig kunne bruge iCloud fra tlf til de andre enheder.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 15:32
Hvad skal du bruge iCloud Fotobibliotek til, når du nu har slået det fra på Mac'en?

Du kan nøjes med at bruge Fotostream, som i øvrigt så også kan bruges til at få dine billeder over på Mac'en uden at iPhonen skal tilsluttes.

Fotostream berører ikke din iCloud lagerplads.

Husk dog, at du skal sørge for at tage backup af dine billeder, da du nu ikke længere nødvendigvis har visse billeder mere end ét sted.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 15:34
I øvrigt vil jeg, som også andre har foreslået, anbefale at bruge de 7,- om måneden på ekstra iCloud plads og så udelukkende bruge iCloud Fotobibliotek (med den krølle, at Mac'en sættes til at have billeder liggende i originalstørrelse).
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
Korrekt!

Jeg vil stadig kunne bruge iCloud fra tlf til de andre enheder.

For at sikre at man ikke fylder iCloud op, så er nok bare at fjerne iCloud synkronisering på Mac og beholde iCloud synkronisering på de mobile enheder. Så skal man blot overføre billederne til Mac på anden vis.
Men billeder der slettes på de enheder, som er tilknyttet iCloud fotobiliotek, slettes så også på de andre enheder der er tilknyttet iCloud.

Jens
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 15:40
Ja det ved jeg sgu heller ikke. Blev vel prakket iCloud på ifm opsætning af en eller flere Apple devices. Så vidt jeg ved er iTunes tilstrækkelig til gendannelse af hele tlf.

Jeg aktiverer Fotostream, og tar så en backup med kabel en gang imellem. Og så må jeg ha en harddisk sat til Timemachine som ekstra backup.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu