recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - caster det nye Apple tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

caster det nye Apple tv?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg forstår ikke problematikken?
Ønsker du at starte en afspilning fra iPad/iPhone til ATV og derefter slukke iPad/iPhone helt ned til "død" tilstand, hvor det kræver en boot at starte op igen?
Og i hvilke scenarier ønskes dette?


Nu ved jeg ikke hvordan trådstarter tænker det. Men jeg starter feks tit et program eller lign fra min telefon til chromecast til børn feks. Og derefter går ud i haven eller lign. Hvor der ingen trådløse forbindelse er. Og hvis den ikke castede så ville forbindelsen jo ryge. Så personligt ville jeg være ligeglad om den kunne slukkes eller ej. Men mere om man kan forlade netværket eller ej.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Nu er det også at sætte det lidt på spidsen. Det er for at finde ud af afhængigheden mellem iPad og ATV. Skal vores iPad bruger ressourcer på at streame en udsendelse til tv'et eller kan Ipad'en bruges til noget andet, når der er valgt en udsendelse og evt. slukkes.


iPad'en bruger ikke ressourcer på at streame, men app'en skal mindst køre i baggrunden, men det betyder ikke at den bruger ret mange ressourcer. Selve streamen tager ATV sig af.

Den kan sagtens bruges til andet imens.

Redigeret af lunddal - 03-Oktober-2015 kl. 16:54
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 18:12
Eneste årsag til at iPad/iPhone skal køre i baggrunden, er pga. rettigheder. Streamen kører direkte fra nettet. Der tappes ikke ressourcer, men der skal oprettes en forbindelse mellem de to.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 20:14
Om du slukker eller fjerner netværket burde komme ud på det samme: Streaming stopper og det er ikke særligt smart.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 20:44
Om det er smart eller usmart at streaming stopper når du ikke har enhed nær AppleTV, er vel en smagssag.
Det er jo afhængig af en behov og brug, og jeg må indrømme at det ikke er en showstopper i mit scenario.

En ting som jeg syntes er en showstopper med Chromecast er at DNS er låst til Google, samt at der afvikles med 60 Hz. 

Men det er jo et sidespring fra tråden. 
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2004
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Om det er smart eller usmart at streaming stopper når du ikke har enhed nær AppleTV, er vel en smagssag.
Jeg kan slet ikke se at det skulle handle om "smag". Der er klare ulemper ved at skulle have sin iPhone/iPad som et kontinuert led i streaming-kæden, hvorimod jeg ikke kan få øje på at der skulle være nogen fordele overhovedet ved denne løsning.

Chromecast har andre problemer, men lige på dette punkt er CC en langt mere elegant løsning end ATV.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af peejay peejay skrev:

Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Om det er smart eller usmart at streaming stopper når du ikke har enhed nær AppleTV, er vel en smagssag.
Jeg kan slet ikke se at det skulle handle om "smag". Der er klare ulemper ved at skulle have sin iPhone/iPad som et kontinuert led i streaming-kæden, hvorimod jeg ikke kan få øje på at der skulle være nogen fordele overhovedet ved denne løsning.

Chromecast har andre problemer, men lige på dette punkt er CC en langt mere elegant løsning end ATV.

De er jo kun med i kæden som fjernbetjening.
Jeg har aldrig oplevet det som et problem, da jeg ser det jeg vælger at streame, og ikke starter noget og går.

Men for nogle kan jeg forstå det er et problem. 

Hvordan betjener man så Chromecaste efter alle enheder har forladt matriklen?  ;)

Jeg har både AppleTV samt Chromecast, og begge gør det de er anskaffet til.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu