recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 10 genveje på skrivebord
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 genveje på skrivebord

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 10 genveje på skrivebord
    Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 20:34
Jeg har installeret windows 10 på to PC'er.
På den ene blev genvejsmapperne hvide, og de automatisk indlagte ikoner kan ikke længere ses.

Hvordan genskaber jeg disse program- og linkgenveje, så de vises normalt? Fx Facebook der har hvidt f på blå baggrund.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 21:24
Programgenveje genskaber du ved at gå ind i det enkelte programs installationsmappe på c drevet. Her højreklikker du på programmets .exe fil og vælger "Send til skrivebord".
Facebook ved jeg ikke. Det er jo en internetgenvej som du formentlig ikke vil have på skrivebordet, men blandt favoritter eller på favoritlinien i browseren.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 21:37
Tak. Programgenveje har jeg lige fundet ud af, men det er lidt besværligt med send til. Tidligere kunne man bruge musen og trække programmet over som genvej på skrivebordet. Findes der ikke en nemmere program genvej end send til?

Og 2. Eksempel der søges en hjemmeside. Tidligere kunne man trække adresseLinien over på skrivebordet, og der skabtes genvej med ikon. Men på windows 10 fremkommer der ved denne fremgangsmåde et alt-indkørsel-forbudtskilt, når musen flytter adressen over på skrivebordet.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 23:54
Du kan vel stadig bruge din trække fremgangsmåde, hvis du installerer en browser som eksempelvis Chrome.

Men det er vel ikke nogen fordel at lægge sine genveje til internet-sider ud på skrivebordet, så skal du minimere browseren hver gang man benytter en genvej. Hvorfor ikke bare holde dem inde i favoritter/bogmærker.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 08:01
Højre klik på skrivebordet, ny-> genvej og skriv fx www.facebook.com
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 08:58
Genvejen virker Ole, men facebook ikonet indsættes desværre ikke
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 09:01
Til Cyberguyen.

Jeg kan indsætte genvejen på måden som du foreslår, men ikonet indsættes heller ikke her. Genvejsmappe er kun hvid
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 09:25
Begge mine pc'er viser og gør det samme på windows 10, så enten er det et Windowsproblem eller noget nyt i denne version, der enten skal slås fra eller sættes til
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak. Programgenveje har jeg lige fundet ud af, men det er lidt besværligt med send til. Tidligere kunne man bruge musen og trække programmet over som genvej på skrivebordet. Findes der ikke en nemmere program genvej end send til?

Genveje oprettes nemt ved at højreklikke på det du vil have genvej til, klik på "kopier" eller CTRL-C.
Stil dig på skrivebordet og højreklik, vælg derefter "indsæt genvej".

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Til Cyberguyen.

Jeg kan indsætte genvejen på måden som du foreslår, men ikonet indsættes heller ikke her. Genvejsmappe er kun hvid

Er det kun ved links til hjemmesider det sker?
(skal lige siges jeg sidder ikke i nærheden af en windows 10).

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Til Cyberguyen.

Jeg kan indsætte genvejen på måden som du foreslår, men ikonet indsættes heller ikke her. Genvejsmappe er kun hvid
Jeg kan forestille mig at det er afhængigt af browser etc. om hvordan ikonet ser ud på et link.

Så længe det virker er det vel ikke så vigtigt?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 10:43
Det sker både ved genveje fra programmer og fra hjemmesider. På begge pc'er.
Usædvanligt ud fra tidligere versioner
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu