recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  123 117>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NVIDIA shield - ultimative løsning?
    Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 21:17
nogen der har erfaring med maskinen som streaming enhed efter opdatering 2.0?

Jeg syntes den er rigtig interessant med hd lydformater, 24hz og ikke mindst 4k.
Jeg er dog Apple mand og er faktisk det eneste vi kører med herhjemme. Jeg har et Apple tv, men bruger det kun til AirPlay til Apple Music.
Så jeg kender ikke Android. Er der apps til HBO, TV2 play osv osv?
Ville gerne snart have en ordentlig løsning ET sted. Det nye Apple tv havde jeg virkelig set frem til, men uden hd lydkodning og 24hz, så gider jeg det ikke.
Søger en løsning især til HBO og plex.

Om ikke andet må der da snart være apps på markedet til det, nu hvor de er bekræftet på Apple tv, så tænker jeg de også kommer til Android?

Dernæst, vil man kunne "finde" den på smart tv (panasonic Firefox os) eller vil man kunne sltte den til tv og sende lyd passthrough til receiveren?
Ihvertfald vil jeg for nu, skulle sætte den til tv for 4k, da min receiver endnu ikke understøtter hdmi 2.0
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 08:36
Jeg fik en ind af døren her i fredags og opdaterede med det samme til 2.0 i tro om, at det ville være en forbedring. Desværre har V2 nogle ret voldsomme problemer med farver, så fx sort stå som en grålig tone på mit TV på både Netflix, YouTube & HBO. Det gør faktisk boksen mere eller mindre ubrugelig pt.

Interfacet er ret lækkert dog.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 12:43
der er ikke adgang til normal android store på sådan en? så man kan køre Viaplay ???
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 14:58
Nej, Viaplay skal sideloades eller castes.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg fik en ind af døren her i fredags og opdaterede med det samme til 2.0 i tro om, at det ville være en forbedring. Desværre har V2 nogle ret voldsomme problemer med farver, så fx sort stå som en grålig tone på mit TV på både Netflix, YouTube & HBO. Det gør faktisk boksen mere eller mindre ubrugelig pt.

Interfacet er ret lækkert dog.

Det lyder som om den bruger begrænset farvespektrum (16-235). Prøv at rode i indstillingerne og se om der ikke er noget der hedder fuld farvespektrum (0-235).

Den indstilling er nemlig i Kodi, og hvis men vælger 16-235, så sker det samme nemlig her.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 19:45
Så er der opdateret til version 2.1 fra Nvidia's side og problemet er løst. Nu er sort, sort.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 19:47
Sikkert det de fandt ud af, siden version 2.1 kom så hurtigt :)

Du må meget gerne komme med en dom om et par dage, når du har prøvet den af. På papiret ligner det jo den perfekte afspiller nu, efter den er opdateret med 24hz og HD lyd.

Redigeret af Nagash - 13-Oktober-2015 kl. 19:48
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 20:55
Hvordan er det med apps som yousee play musik og tv apps. Kan man bare installere dem fra play store på den og kan man få en App til nvidia shield der fungerer som en browser så man ikke behøver at have tv tændt feks. Til Yousee musik stream?
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 00:09
Hvis det er lige som min nexus player, er der nærmest ingen App overhovedet! Men du kan caste til den.
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 10:57
Er det muligt at få den til at starte en app automatisk ved opstart, fx. starte Kodi automatisk? Der findes app der kan det på tlf, men hvis ikke afspilleren bruger de samme apps er der måske ikke nogen.

Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 14:16
Overvejer som så mange andre denne boks
Er selv Apple mand men 24p og HD lyd trækker gevaldigt op i forhold til Apple tv
Mon ikke også Viaplay osv snart kommer til boksen?
Har ikke mulighed for at installere plex på min Nas kan boksen læse Nas uden plex?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af kokken32 kokken32 skrev:

Overvejer som så mange andre denne boks
Er selv Apple mand men 24p og HD lyd trækker gevaldigt op i forhold til Apple tv
Mon ikke også Viaplay osv snart kommer til boksen?
Har ikke mulighed for at installere plex på min Nas kan boksen læse Nas uden plex?


Selvom der ikke er apps til Viaplay og HBO, så gør det den ikke ubrugelig til det. Du skal bare starte app'en på din iPhone/iPad og så streame til den som var det en Chromecast. Det er netop en af styrkerne ved Android TV, at det har indbygget Google Cast.
Dog vil jeg også foretrække, at der kom en rigtig app til Android TV, men i det mindste er det muligt at bruge allerede nu.

Og ja, den kan sagtens selv læse fra din NAS. Du kan bare bruge en afspiller som Kodi (tidligere XBMC).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu