recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 8283848586 117>
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 22:07
Det var underligt... 

Kan du afspille fra andre kilder i 5.1 ( netflix, kodi whatever ) ?

Jeg har lige testet, kører 5.1 både på chromecast 1 og 2 ... 
MORE BASS
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Det var underligt... 

Kan du afspille fra andre kilder i 5.1 ( netflix, kodi whatever ) ?

Jeg har lige testet, kører 5.1 både på chromecast 1 og 2 ... 


Jeps! Alt andet ne HBO kører fint i DD 5.1.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 12:08
Jeg har heller ikke 5.1 på HBO Nordic på min Shield.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2016 kl. 13:07
hvad med UltraFlix fungerer det på shield?
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 09:07
Nogle som kan hjælpe med hvordan jeg kan få parret min remote til min nvidia shield tv.. har opladet remoten men den gider sku ikke at blive parret igen og syntes næsten jeg har prøvet alt for at få den parret igen...
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
persen61 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2016
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér persen61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 13:51
Har du prøvet at fjerne strømmen til Shielden og sætte den til strøm igen :-)
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 19:00
Ja det har jeg prøvet et par gange:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 22:46
Har opdateret mit tv fra 55ES8005 til et 65KS7005.

Med det gamle tv havde jeg aldrig problemer med hdmi cec, så jeg kunne bruge tv Remote til at styre Shield / SPMC.

Med det nye tv har jeg store problemer, fik det at virke en enkelt gang, nu slet ikke.

Ved godt jeg kan købe en logitech eller ligende, men irriterer mig grænseløst.

Har prøvet slå Anynet + fra og til igen, samme med rihd i onkyo receiver.

Når jeg skifter over på hdmi 4 (arc) tænder den fint Shield. Arc fra livetv har jeg ingen problemer med.

Kan hdmi versionerne have noget at sige? Onkyo 1.4 og tv 2.0a.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 09:37
Det har en stor del at sige. Jeg havde 2.0 receiver med 1.4 fjernsyn og det gav mange problemer. Bl.a. virkede auto refresh rate ikke. Da jeg fik alle led HDMI 2.0 (HDCP 2.2) spillede det. Prøv at gå undenom receiver og direkte i tv
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 12:26
Jeg har store problemer med at SPMC går ned. 

I øjeblikket ser vi en del TV serier. Næsten hver eneste gang et afsnit når til ende går SPMC ned og vi får beskeden "SPMC er stoppet med at virke". Vi kan efterfølgende ikke starte SPMC op igen og må genstarte Shielden. Det sker også 85% af tiden når vi midt i et afsnit trykker på stop.

Jeg er ikke klar over om det også sker ved afspilning af film. Men de få gange vi har set en i den seneste tid er det ikke sket.

Vi streamer vores TV serier fra en Synology NAS og jeg anvender SMB share i SPMC. 

Jeg har factory reset Shielden og geninstalleret alt to gange uden at det hjalp.

Håber virkelig nogen har et par ideer.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Shpongled Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shpongled Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 14:10
Jeg har faktisk samme fejl som Silentbob - andre som oplever dette?
sniggidy-niggidy-nooch
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Shpongled Shpongled skrev:

Jeg har faktisk samme fejl som Silentbob - andre som oplever dette?


Jeg har kun problemer ved enkelte serier, lige nu drejer det sig specifikt om Doctor Who. Men det er kun hvis jeg har "auto adjust framerate" slået til. Hvis jeg sætter det til off, afspiller SPMC uden problemer. Min tanke er at de afsnit er i 25 fps, og det kan SPMC ikke håndtere. Samme afsnit fungerer fint med DS Video og MX Player og med korrekt framerate.

Jeg kan dog slet ikke starte afsnittene, de kører i 6-10 sek, også stopper de og går i buffering. Ingen andre afsnit eller rips af mine blu-ray gør det samme, og det er endda noget større filer. Det hele kører ellers normalt upåklageligt over 5ghz wifi.

Jeg har testet andre engelske serier bl.a. Top Gear og Sherlock, de har det samme problem. Alle andre serier kan jeg fint afspille.

Jeg har opdateret til nyeste SPMC 16.4.2, men problemet er der stadig. Jeg overlever ved at slå "auto adjust framerate" til og fra alt efter hvad jeg skal se, også håber jeg det bliver fikset i en opdatering til enten SPMC eller Shield'en.
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8283848586 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu