recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 8586878889 117>
Forfatter
Besked
darksaint Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Juni-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darksaint Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 21:53
Hej gutter.

Har købt mig en ny soundbar yamaha ysp-5600 som jeg bruger sammen med min shield og spmc/kodi.

Jeg kunne godt være lidt i tvivl omkring det output som kommer fra min shield er 100% korrekt.

Den info jeg får fra soundbaren er at den modtager PCM 3/4/0. 1   48 khz  dette er når jeg spiller den atmos demo som kan hentes fra Dolby.

Nogen som kan hjælpe ?

NB kan lige nævne at alle indstillingen er  sat iht guide fra SPMC


Redigeret af darksaint - 07-September-2016 kl. 21:56
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2016 kl. 00:39
Hvordan er din Nvidia tilsluttet din soundbar? Sidder HDMI-kablet fra Shield til soundbar, eller sidder den fra Shield over til TV og så fra TV til soundbar? For lyden behandles på vidt forskellige måder, alt efter fremgangsmåde.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 14:31
Tænker på at Nvidia Shield skal være afløseren for mine Boxee Box'e, men har nogle spørgsmål/overvejelser i den forbindelse.

Jeg har på nuværende tidspunkt en Synology NAS, hvor der både ligger film, musik og billeder. Jeg kunne godt tænke mig at Shield'en kan afspille film fra NAS'en samt vise billeder derfra - det kan både være efter aktiv igangsætning samt vilkårlige billeder fra en mappe på NAS'en i screensaver-mode (det gør Boxee'en nu og det er hyggeligt nok)

Udover fjernsyn er der en Onkyo surround-receiver som kan håndtere surround-sound i forskellige formater og har HDMI-input - jeg havde forestillet mig at den skal tage mod output fra Shield'en og smide videre til TV'et.

Det kunne være fint, hvis man kunne bruge YouTube, NetFlix og andre streaming services.

Det kunne også være fint, hvis man kunne spille lidt (ikke stort behov - men legesyge voksne og små børn) - hvor kommer spillene fra - installeres de lokalt på boksen, streames de fra en online-service - skal man købe abonnement, køber man spillene, er de typisk gratis eller hvordan virker det? Skal man bruge mere end et par controllere til dette?

Hvordan fjernstyres boksen - kan jeg eks. bruge min Harmony 900 fjernbetjening til det? (IR)

I forbindelse med streaming fra NAS'en er det så Plex eller XBMC (SPMC??) jeg bør benytte?

Er det nemt at tænde, slukke for boksen og går den selv i standby eller skal den aktivt lukkes ned - kan også se at der er/har været nogle issues med standby-forbrug af strøm?

- og skal man købe udgaven med 16Gb flash eller 500Gb HDD - eller evt. 500Gb HDD og så udskifte den med 256Gb SSD?

- og nu er der vel ikke en ny udgave lige på trapperne - den har jo trods alt lidt tid på bagen den lille boks...

Redigeret af tipsen - 14-September-2016 kl. 14:32
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Tænker på at Nvidia Shield skal være afløseren for mine Boxee Box'e, men har nogle spørgsmål/overvejelser i den forbindelse.

Jeg har på nuværende tidspunkt en Synology NAS, hvor der både ligger film, musik og billeder. Jeg kunne godt tænke mig at Shield'en kan afspille film fra NAS'en samt vise billeder derfra - det kan både være efter aktiv igangsætning samt vilkårlige billeder fra en mappe på NAS'en i screensaver-mode (det gør Boxee'en nu og det er hyggeligt nok)

Udover fjernsyn er der en Onkyo surround-receiver som kan håndtere surround-sound i forskellige formater og har HDMI-input - jeg havde forestillet mig at den skal tage mod output fra Shield'en og smide videre til TV'et.

Det kunne være fint, hvis man kunne bruge YouTube, NetFlix og andre streaming services.

Det kunne også være fint, hvis man kunne spille lidt (ikke stort behov - men legesyge voksne og små børn) - hvor kommer spillene fra - installeres de lokalt på boksen, streames de fra en online-service - skal man købe abonnement, køber man spillene, er de typisk gratis eller hvordan virker det? Skal man bruge mere end et par controllere til dette?

Hvordan fjernstyres boksen - kan jeg eks. bruge min Harmony 900 fjernbetjening til det? (IR)

I forbindelse med streaming fra NAS'en er det så Plex eller XBMC (SPMC??) jeg bør benytte?

Er det nemt at tænde, slukke for boksen og går den selv i standby eller skal den aktivt lukkes ned - kan også se at der er/har været nogle issues med standby-forbrug af strøm?

- og skal man købe udgaven med 16Gb flash eller 500Gb HDD - eller evt. 500Gb HDD og så udskifte den med 256Gb SSD?

- og nu er der vel ikke en ny udgave lige på trapperne - den har jo trods alt lidt tid på bagen den lille boks...
Spillene er lidt forskellige. Du kan købe (og hente gratis spil) på google play store, du kan også bruge gamestream https://shield.nvidia.com/game-stream til spille fra din egen gaming PC (kræver nyere nVidia grafikkort) eller du kan bruge GeForce Now https://shield.nvidia.com/games/geforce-now hvor det er cloud gaming.
Om du vil bruge Plex eller SPMC er vel lidt et spørgmål om smag, personligt ville jeg vælge SPMC.
Du kan godt bruge din Remote, der er IR på nvidia shield.
Ville personligt vente, der skulle være en ny model lige på trapperne. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 20:30
Tak for svar - det gav lidt lys for nogle af tingene - hvor kommer rygterne om ny model fra - kan ikke selv finde nævneværdigt - blot gisninger om at der nok *ikke* kommer en ny model lige foreløbig...
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2016 kl. 20:32
Tipsen - Det er den perfekte afløser for din Boxee. Den kan alt det den kunne og mere til.

- Den kan sagtens afspille film, serier og musik, samt vise billeder fra din NAS. Uden problemer. De fleste her i tråden bruger SPMC app'en til det. Det er en specialudgave af KODI lavet til lige netop Shield'en.

- Og det fungerer selvfølgelig ligesom alle andre afspillere med, at du bare fører HDMI signalet gennem din receiver.

- YouTube og Netflix her dedikerede apps, så ingen problem. DR TV, TV2 Play, Viaplay og HBO Nordic, har desværre ingen apps til platformen, men boksen har Google Cast, så den fungerer også som Chromecast. Og det understøtter alle de streamingtjenester nemlig også.

- Spil foregår på alle de måder du nævner. Der findes både nogle der installeres og andre mere tunge skal streames. Og der er mulighed for enten at betale pr spil, eller på abonnement.
Hvor mange kontrollere du skal bruge, afhænger jo kun af, hvor mange man ønsker at spille samtidig.
Så vidt jeg kan læse mig til, så virker de billige kopi-kontrollere til PS3 fint til den.

- Boksen kan sagtens styres med Harmony. Selvom der ikke følger IR udstyr med til boksen, så har den et IR øje indbygget.

- Jeg anbefaler som sagt SPMC

- Altså, bruger du din Harmony, så er det jo bare alt efter hvordan du sætter den op.

- Skal du hente mange spil til den, så 500GB. Hvis ikke, så er det spild af penge. Uanset hvad, så er en SSD helt spild af penge. Det henter du ikke meget ved. Den type spil, den kan afvikle selv, kræver ikke meget af disken alligevel. Af de tunge spil, som faktisk kunne kræve lidt af disken, de streames alligevel.

- Og til sidst. Jo, der rygtes at der er en lige på trapperne og at den nuværende faktisk begynder at være udsolgt overalt.
Men beslutter du dig nu for, at du kun vil bruge den som streamer, så har du nok ikke noget at bruge den nye til. Den har jo ikke brug for flere kræfter til at afvikle video. Vil du derimod spille, så kan det nu nok godt betale sig at vente.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 06:20
Og angående standby har der ikke været issues. Pga hdmi-cec så går min i standby sammen med receiver og tv. Og tænder når vælger hdmi input.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Og angående standby har der ikke været issues. Pga hdmi-cec så går min i standby sammen med receiver og tv. Og tænder når vælger hdmi input.

Interessant - min Shield TV går fint i standby, når jeg "slukker" mit TV Samsung UE46D8000 - men den tænder ikke, når jeg tænder Samsung TV'et igen...

Min Shield er koblet direkte til TV'et med HDMI og er registreret som HDMI-CEC på source listen.

Er der nogen, der har en løsning på dette? 
 


Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 10:03
Rygterne går også på at der først vil komme flere i butikkerne, når de har løst deres nuværende bugs med 3.2 firmwaren. Tror dog personligt på der kommer en ny. 
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Og angående standby har der ikke været issues. Pga hdmi-cec så går min i standby sammen med receiver og tv. Og tænder når vælger hdmi input.

Interessant - min Shield TV går fint i standby, når jeg "slukker" mit TV Samsung UE46D8000 - men den tænder ikke, når jeg tænder Samsung TV'et igen...

Min Shield er koblet direkte til TV'et med HDMI og er registreret som HDMI-CEC på source listen.

Er der nogen, der har en løsning på dette? 
 

Min slukkede og startede fint, men nu oplever jeg også at min ikke starter når jeg vælger indgangen hvor sheild'en er sat til. Den går godt nok igennem receiveren, men det virkede altså før.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 16:05
Hvis der kommer en ny, kan også være et billigere alternativ. Den nuværende model er stadigvæk godt på hardware siden. De eneste apps jeg kan se der virkelig ville drage nytte af hurtigere hardware, ville emulatorer. 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

- Skal du hente mange spil til den, så 500GB. Hvis ikke, så er det spild af penge. Uanset hvad, så er en SSD helt spild af penge. Det henter du ikke meget ved. Den type spil, den kan afvikle selv, kræver ikke meget af disken alligevel. Af de tunge spil, som faktisk kunne kræve lidt af disken, de streames alligevel.

Vil bare tilføje at hvis du skal bruge den som Plex server så vil indeksering af en filmsamling hvor du har enablet "Generate video preview thumbnails for item in this library" let fylde mere end hvad der kan være på en 16G model. (Ja SD kort og ekstern HD er så en mulighed, men så vil jeg hellere have det indbygget).

Smile

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8586878889 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu