recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 9899100101102 117>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge, men prøver.

Har pt en Mede8er med1000x3d media player, som jeg går lidt med tankerne om at udskifte til noget nyt, lækkert og hurtigt ;)
Er en nvidia shield v2 pengene værd, hvis der kun streames film fra NAS, netflix og lignende?.
jep
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 22:03
Også jep herfra!
.
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2017 kl. 22:16
Du får lige et jep med herfra også 😉
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 08:41

Jep er super glad for min v1, bruger meste SPMC/kodi og Youtube på den.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 10:22
Skylder en forklaring på jep. Jeg bruger min v1 med plex, Netflix, Viaplay. Og kæmper en kamp for at dr får lavet en app til Android TV. Ellers kører vi dr og tv2 Play med dens Chromecast funktion. Jeg startet med at prøve plex Media server, da den hardware transcoder op til 3 film på en gang. Men er gået tilbage til plex serveren på pc, efter den selv kan i beta udgave hardware transcode.

Redigeret af T-Duck - 12-Juli-2017 kl. 11:14
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 11:05
Jeg kører med 2 stk. 1 gen. modeller, og det er det bedste stykke HTPC jeg har kørt, når det kommer til betjeningsmæssigt sammen med Harmony Smart.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2017 kl. 19:13
Det lyder ganske lækkert, så må jeg på udkig efter sådan en basse.

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Skylder en forklaring på jep. Jeg bruger min v1 med plex, Netflix, Viaplay. Og kæmper en kamp for at dr får lavet en app til Android TV. Ellers kører vi dr og tv2 Play med dens Chromecast funktion. Jeg startet med at prøve plex Media server, da den hardware transcoder op til 3 film på en gang. Men er gået tilbage til plex serveren på pc, efter den selv kan i beta udgave hardware transcode.

Forstod ikke lige hvorfor det var, at du var gået tilbage til at anvende PC'en som Plex server. Jeg overvejer selv at sælge min server og så evt anvende Shield. Men det kræver at jeg køber en ny stor HDD. Og hvis det ikke virker ordentligt, vil jeg bruge tid og penge på det. Men jeg vil gerne høre fra andre, der allerede har gjort det.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

...Men det kræver at jeg køber en ny stor HDD. Og hvis det ikke virker ordentligt, vil jeg bruge tid og penge på det.
Det plejer normalt at være omvendt ;-)
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 18:09
Har I erfaringer med at afspille X265 filer? Jeg kan ikke få Plex til at gøre det
.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Skylder en forklaring på jep. Jeg bruger min v1 med plex, Netflix, Viaplay. Og kæmper en kamp for at dr får lavet en app til Android TV. Ellers kører vi dr og tv2 Play med dens Chromecast funktion. Jeg startet med at prøve plex Media server, da den hardware transcoder op til 3 film på en gang. Men er gået tilbage til plex serveren på pc, efter den selv kan i beta udgave hardware transcode.

Forstod ikke lige hvorfor det var, at du var gået tilbage til at anvende PC'en som Plex server. Jeg overvejer selv at sælge min server og så evt anvende Shield. Men det kræver at jeg køber en ny stor HDD. Og hvis det ikke virker ordentligt, vil jeg bruge tid og penge på det. Men jeg vil gerne høre fra andre, der allerede har gjort det.
det var fordi jeg havde behov for at kunne genstarter min Shield, når der var en vigtigt opdatering. Også fordi at med mit rx480 grafikkort fik jeg fem transcode streams i stedet for tre med shield
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Har I erfaringer med at afspille X265 filer? Jeg kan ikke få Plex til at gøre det
plex understøtter ikke lige pt. 10 bit h265. Men kun 8bit.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 9899100101102 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu