recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 100101102103104 117>
Forfatter
Besked
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2017 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@Juhler

Netflix, ViaPlay osv kan du launche direkte fra Kodi.


Ja det ved jeg, men har det nu ganske fint med at jeg kan gå til default start menu
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2017 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:


Det er lige præcis det jeg ikke søger;) jeg vil gerne have en app der gør KODI til default lancer, så npr jeg trykker HOME går den til startsiden af KODI:)
Brug en anden fjernbetjening (jeg mener intet kan slå en Harmony Hub, eller hvad end den hedder i dag) og læg Shields menuknap et sted, hvor du ikke kommer til at trykke på den ved et uheld.

Jeg bruger udelukkende Kodi som launcher, men teknisk set har jeg ikke ændret opsætningen.

Edit: En lille, men vigtig detalje: Jeg supplerer Shields egne fjernbetjeningskommandoer med en Flirc, dvs. jeg har en del knapper, som ingen funktion har uden for Kodi.


Redigeret af Pinch - 24-Juli-2017 kl. 14:19
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:


Det er lige præcis det jeg ikke søger;) jeg vil gerne have en app der gør KODI til default lancer, så npr jeg trykker HOME går den til startsiden af KODI:)

Brug en anden fjernbetjening (jeg mener intet kan slå en Harmony Hub, eller hvad end den hedder i dag) og læg Shields menuknap et sted, hvor du ikke kommer til at trykke på den ved et uheld.

Jeg bruger udelukkende Kodi som launcher, men teknisk set har jeg ikke ændret opsætningen.

Edit: En lille, men vigtig detalje: Jeg supplerer Shields egne fjernbetjeningskommandoer med en Flirc, dvs. jeg har en del knapper, som ingen funktion har uden for Kodi.



Tak for tippet, det havde jeg slet ikke tænkt på, er det Bluetooth du betjener den eller er det IR?

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 20:12
Shield er BT og Flirc er IR. Du kan dog sagtens have IR- og BT-funktioner i det samme "remote-layout" på en Harmony Hub, så du bemærker ikke, der er forskel. Begge understøttes out-of-the-box.

Jeg kan vitterligt ikke komme ud af Kodi uden at vælge Exit, hvilket er præcis, som jeg ønsker det - for jeg skal aldrig noget uden for Kodi!
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2017 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Shield er BT og Flirc er IR. Du kan dog sagtens have IR- og BT-funktioner i det samme "remote-layout" på en Harmony Hub, så du bemærker ikke, der er forskel. Begge understøttes out-of-the-box.

Jeg kan vitterligt ikke komme ud af Kodi uden at vælge Exit, hvilket er præcis, som jeg ønsker det - for jeg skal aldrig noget uden for Kodi!


Det lyder vældig smart og en løsning jeg godt kunne bruge. Jeg har en gammel Harmony 1000 liggende, så mangler jeg vel bare en Flirc for at være kørende? Bluetooth og Hub er vel ikke nødvendigt for at få det til at virke?

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 08:37
Bluetooth og smart hub er bare det ekstra værd efter min mening. Du behøver ikke pege på enheden og betjening er bare hurtigere. Fu behøver heller ikke flirc for det.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 09:13
Skal ha' ryddet lidt op (forsimplet) i antallet af dimser til streaming etc. og Shield'en kan såvidt jeg kan gennemskue det erstatte:

- MCE7 HTPC (Bruges til optagelse af flow TV sammen med HDHR3)
- Apple TV2 (Bruges til Netflix/Youtube/NBA/NFL, mest af ungerne fordi de kender den)
- LG65b6 4K streaming fra Netflix/Amazon dog med optisk lyd ført tilbage til Receiver

Med Shield'en forventer jeg at kunne få 4K streaming via HDMI til Receiveren/TV med lydformat uden de begrænsninger et optisk kabel giver. Via Kodi og TV headend på en Synology regner jeg med at kunne få optagelse af flow TV til at spille, og afspilning via Kodi på Shield'en.

Mht. Apps så kan jeg se at Amazon er kommet med men jeg savner f.eks. NBA og NFL. Er det korrekt at disse ikke er tilgængelige? Findes de eventuelt på US udgaverne?

Udover ovennævnte apps går jeg udfra at jeg kan caste hvad der måtte blive brug for af HBO Nordic, DR, TV2 etc. Men det er da lidt skuffende at der ikke er direkte apps.
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Det lyder vældig smart og en løsning jeg godt kunne bruge. Jeg har en gammel Harmony 1000 liggende, så mangler jeg vel bare en Flirc for at være kørende? Bluetooth og Hub er vel ikke nødvendigt for at få det til at virke?

Mvh Brian
Jeg har ikke tal på, hvor mange universalfjernbetjeninger jeg har ejet, men den eneste jeg har købt siden den første Harmony Hub er endnu en Hub. Deres primære salgsargument er vist den tilhørende app, men den bruger jeg sjældent.

Når man først har prøvet hubben er der ingen vej tilbage efter min mening.

Fjernbetjeningen til Hub snakker i øvrigt RF, så ikke engang dén behøver man at pege nogle bestemte steder hen; min kæreste peger stadig på fjernsynet selvom hubben står 4 meter bag hende.


Du kan godt klare det uden en Flirc, men så skal du undvære de Kodi-specifikke funktioner som f.eks. en knap, der fører til hovedmenuen.
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2017 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Skal ha' ryddet lidt op (forsimplet) i antallet af dimser til streaming etc. og Shield'en kan såvidt jeg kan gennemskue det erstatte:

- MCE7 HTPC (Bruges til optagelse af flow TV sammen med HDHR3)
- Apple TV2 (Bruges til Netflix/Youtube/NBA/NFL, mest af ungerne fordi de kender den)
- LG65b6 4K streaming fra Netflix/Amazon dog med optisk lyd ført tilbage til Receiver

Med Shield'en forventer jeg at kunne få 4K streaming via HDMI til Receiveren/TV med lydformat uden de begrænsninger et optisk kabel giver. Via Kodi og TV headend på en Synology regner jeg med at kunne få optagelse af flow TV til at spille, og afspilning via Kodi på Shield'en.

Mht. Apps så kan jeg se at Amazon er kommet med men jeg savner f.eks. NBA og NFL. Er det korrekt at disse ikke er tilgængelige? Findes de eventuelt på US udgaverne?

Udover ovennævnte apps går jeg udfra at jeg kan caste hvad der måtte blive brug for af HBO Nordic, DR, TV2 etc. Men det er da lidt skuffende at der ikke er direkte apps.
Du skriver ikke umiddelbart noget, jeg ved er forkert, men jeg kan supplere med, at du ikke behøver TVheadend: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/225877427-Supported-DVR-Tuners-and-Antennas

Mht. manglende apps: Hvis de eksisterer i en Android TV-udgave og de ikke er geoblocked, så kan du bare sideload dem.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 08:17
Ser godt nok ud til der er flere apps i US versionen inklusive NBA, HBO og en HD Homerun viewer. Det må prøves.
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2017 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Ser godt nok ud til der er flere apps i US versionen inklusive NBA, HBO og en HD Homerun viewer. Det må prøves.
NBA ved jeg intet om, HBO Go har ikke noget at gøre med HBO Nordic, så det har jeg ikke gidet forsøge med og HDHomerun-understøtelse har den danske udgave også.

Og nej, HBO Nordics i forvejen forfærdelige Android app fungerer ikke på Shield uden mus.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 05:06
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Det lyder vældig smart og en løsning jeg godt kunne bruge. Jeg har en gammel Harmony 1000 liggende, så mangler jeg vel bare en Flirc for at være kørende? Bluetooth og Hub er vel ikke nødvendigt for at få det til at virke?

Mvh Brian

Jeg har ikke tal på, hvor mange universalfjernbetjeninger jeg har ejet, men den eneste jeg har købt siden den første Harmony Hub er endnu en Hub. Deres primære salgsargument er vist den tilhørende app, men den bruger jeg sjældent.

Når man først har prøvet hubben er der ingen vej tilbage efter min mening.

Fjernbetjeningen til Hub snakker i øvrigt RF, så ikke engang dén behøver man at pege nogle bestemte steder hen; min kæreste peger stadig på fjernsynet selvom hubben står 4 meter bag hende.


Du kan godt klare det uden en Flirc, men så skal du undvære de Kodi-specifikke funktioner som f.eks. en knap, der fører til hovedmenuen.


Det lyder godt nok lidt mere end almindelig lækkert:) Jeg kan ikke helt blive klog på, om den HUB skal kunne se de enheder den betjener via IR? det samme med FLIRC, den sidder jo bag i på Shield, så er det vel ikke IR eller?

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 100101102103104 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu