recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 107108109110111 117>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 10:31
Jeg har ikke fulgt med meget længe herinde, men vil lige høre:
Kan Plex server på shield transcode eller konvertere et dts til Dolby? Til brug sammen med Sonos?
Eller skal jeg på Apple tv her?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men det giver så også en rigtig godt indikation om hvor længe siden det er, du har leget med KODI. Den kan lave synk fint nu og har faktisk kunnet det længe. Bruger du trakt.tv, så kan du faktisk endda synke mellem KODI og PLEX :)
Fair nok. var ikke klar over. ændre dog stadig ikke på at PLEX er mere WAF end Kodi/SPMC
Det er vist en smagssag og om hvor god man er til at sætte KODI op.

Min kæreste foretrækker bestemt KODI over PLEX. Men jeg har også virkelig brugt tid på at sætte den op. Og vi kommer ikke udenom, at KODI stadig har langt flere brugbare plugins. Plus den kan sættes op til at starte andre apps op, så du ikke skal forlade dets interface. Vi kan starte fx Netflix direkte fra KODI og når man forlader Netflix igen, så er vi tilbage i KODI.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men det giver så også en rigtig godt indikation om hvor længe siden det er, du har leget med KODI. Den kan lave synk fint nu og har faktisk kunnet det længe. Bruger du trakt.tv, så kan du faktisk endda synke mellem KODI og PLEX :)
Fair nok. var ikke klar over. ændre dog stadig ikke på at PLEX er mere WAF end Kodi/SPMC
Hvorfor synes du at Plex har mere WAF end Kodi/SPMC?
For der er ikke alle de indstillings muligheder, det er simpelt og rent, og følger android og IOS design katalog. chapter thumpnails. plus der skal ikke alle mulige addons til før at det virker. for det virker så snart filmene, billederne og musikken er indekseret.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2017 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men det giver så også en rigtig godt indikation om hvor længe siden det er, du har leget med KODI. Den kan lave synk fint nu og har faktisk kunnet det længe. Bruger du trakt.tv, så kan du faktisk endda synke mellem KODI og PLEX :)
Fair nok. var ikke klar over. ændre dog stadig ikke på at PLEX er mere WAF end Kodi/SPMC

Det er vist en smagssag og om hvor god man er til at sætte KODI op.

Min kæreste foretrækker bestemt KODI over PLEX. Men jeg har også virkelig brugt tid på at sætte den op. Og vi kommer ikke udenom, at KODI stadig har langt flere brugbare plugins. Plus den kan sættes op til at starte andre apps op, så du ikke skal forlade dets interface. Vi kan starte fx Netflix direkte fra KODI og når man forlader Netflix igen, så er vi tilbage i KODI.
Ja der er skal bruges tid på at sætte det ordenligt op, har selv været der, og finder det mere attraktivt at bruge mere tid med fruen og børnene end at skulle opsætte en kodi/spmc klient for hver enhed
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 14:49
Du kan jo kopiere indstillingerne fra den første enhed du sætter op ;)

Ej, men det er selvfølgelig en smagssag og jeg indrømmer blankt, at KODI tager lidt mere tid at sætte op, men jeg synes så også, at når det er gjort, så er det mere lækkert end PLEX.
Jeg har fx aldrig forstået hvorfor PLEX ikke gør det muligt, at tekster er tilvalgt og sat til dansk som standard? Hvorfor skal man altid vælge teksten til, enten lige inden man starter filmen, eller også efter den er sat i gang?
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 14:59
Det behøves du heller ikke (mere?)..

Her ved min plex på Shield at den skal sættes dansk på, og sætter sågar ikke defineret srt på, hvis der ikke er en benævnt Dan.

Personligt har jeg I mange år brugt kodi (xbmc) og været fint tilfreds, fordi det kun skulle virke på en rasp pi ved alteret..
Men med børn nu, så er det bare smart med plex, da vi altid har tingene med, uden at jeg skal download filer til deres tablet..

Og jeg er faktisk lige blevet lifetime pass holder, da de tilsendte mig tilbud her i weekenden på 75 euro.. Og dermed jeg nu let vælge offline indhold, således der også er adgang selv hvis internettet er dårligt i bilen.. Nu skal jeg også have kigget lidt på det med at lave brugerprofiler for alle i husstanden, således knægten kun kan se de film og serier der er til ham..

Redigeret af NikolajDS - 16-Oktober-2017 kl. 15:00
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 15:26
Kan du pege på i indstillinger, hvor man slår det til? For jeg har aldrig kunnet finde den mulighed...
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Det behøves du heller ikke (mere?)..

Her ved min plex på Shield at den skal sættes dansk på, og sætter sågar ikke defineret srt på, hvis der ikke er en benævnt Dan.

Personligt har jeg I mange år brugt kodi (xbmc) og været fint tilfreds, fordi det kun skulle virke på en rasp pi ved alteret..
Men med børn nu, så er det bare smart med plex, da vi altid har tingene med, uden at jeg skal download filer til deres tablet..

Og jeg er faktisk lige blevet lifetime pass holder, da de tilsendte mig tilbud her i weekenden på 75 euro.. Og dermed jeg nu let vælge offline indhold, således der også er adgang selv hvis internettet er dårligt i bilen.. Nu skal jeg også have kigget lidt på det med at lave brugerprofiler for alle i husstanden, således knægten kun kan se de film og serier der er til ham..
Hvis man ønsker at benytte Kodi/SPMCs interface kan man installere PKC og have Plex som backend, så du altid har alle klienter i sync ligesom i selve Plex.
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 16:33
Har ikke brugt min Shield et stykke tid da jeg havde problemer med at flyttet tekster op og ned samt ændre størrelse i kodi/spmc. 
Ville gerne at man kunne flytte dem efter behov

Men er kommet til at tænke på om det var fordi det var pgs tekster?

På min Dune kan jeg flytte dem og ændre dem som jeg vil.

 
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Klaus.S Klaus.S skrev:

... problemer med at flyttet tekster op og ned samt ændre størrelse i kodi/spmc. 
Ville gerne at man kunne flytte dem efter behov...
Jeg har samme udfordring med DVB-undertekster. Kodi giver mulighed for at flytte og ændre på tekstbaserede undertekster som .srt, men ikke DVB-undertekster, og det gælder formentlig generelt de grafisk baserede undertekster. Du kan prøve at bakke op om denne her på KODI forum: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=304173
 
miri
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 09:24
Er der nogen der har heft held med at få KODI eller SPMC til at spille HDR filer? Min projektor skifter selv til HDR når jeg spiller HDR indhold i Netflix på Shield, men det gør den ikke når det drejer sig om HDR filer inde i KODE/SPMC. Nogle gode forslag?
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2017 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Er der nogen der har heft held med at få KODI eller SPMC til at spille HDR filer? Min projektor skifter selv til HDR når jeg spiller HDR indhold i Netflix på Shield, men det gør den ikke når det drejer sig om HDR filer inde i KODE/SPMC. Nogle gode forslag?


Har du sørget for, at billed indstillinger i både Shield android settings og SPMC/Kodi stemmer overens?

Jeg har gemt Leanback launcheren og kører udelukkende SPMC og Kodi, opdagede den anden dag at SPMC/Kodi over rulede android settings, da jeg ville ændre på opdaterings frekvensen. uanset hvad jeg gjorde hoppede den direkte tilbage til 50 Hz da det var det Kodi stod til. Måske der er en eller anden lignende konflikt i din opsætning?

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 107108109110111 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu