recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 101102103104105 117>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Det lyder vældig smart og en løsning jeg godt kunne bruge. Jeg har en gammel Harmony 1000 liggende, så mangler jeg vel bare en Flirc for at være kørende? Bluetooth og Hub er vel ikke nødvendigt for at få det til at virke?

Mvh Brian

Jeg har ikke tal på, hvor mange universalfjernbetjeninger jeg har ejet, men den eneste jeg har købt siden den første Harmony Hub er endnu en Hub. Deres primære salgsargument er vist den tilhørende app, men den bruger jeg sjældent.

Når man først har prøvet hubben er der ingen vej tilbage efter min mening.

Fjernbetjeningen til Hub snakker i øvrigt RF, så ikke engang dén behøver man at pege nogle bestemte steder hen; min kæreste peger stadig på fjernsynet selvom hubben står 4 meter bag hende.


Du kan godt klare det uden en Flirc, men så skal du undvære de Kodi-specifikke funktioner som f.eks. en knap, der fører til hovedmenuen.

Har du prøvet keymap editor der kan du mappe mange funktioner. Bagefter kan du evt selv sætte kommandoer ind i XML filen. Jeg har f. Eks. Sat få undertekster ind som ikke er der så tænker hovedmenu funktionen også må kunne lade sig gøre.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 09:48
Jeg satte bare min Harmony 900 til at fjernstyre Shield'en - bortset fra den nye 16Gb udgave har de alle IR på fronten - fungerede fint.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 13:30
*løst*


Redigeret af dumb - 27-Juli-2017 kl. 13:48
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:


Har du prøvet keymap editor der kan du mappe mange funktioner. Bagefter kan du evt selv sætte kommandoer ind i XML filen. Jeg har f. Eks. Sat få undertekster ind som ikke er der så tænker hovedmenu funktionen også må kunne lade sig gøre.
Som Tipsen skriver, så glemmer jeg faktisk at tage højde for, at tre af de fire Shield TV-versioner har indbygget IR - det har min ene ikke og da jeg foretrækker at bruge samme keymap på dem begge, så har jeg slet ikke overvejet at bruge det.

Jeg er oprigtigt nysgerrig: Det er NextSubtitle, du har mapped, ikke? Til hvilken IR-kommando?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 19:31
Jeg kører det over bluetooth og det er til at hente undertekst, men du kan også sagtens mappe til nextsubtitle, det har jeg også gjort men som sagt over bluetooth
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2017 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Det lyder vældig smart og en løsning jeg godt kunne bruge. Jeg har en gammel Harmony 1000 liggende, så mangler jeg vel bare en Flirc for at være kørende? Bluetooth og Hub er vel ikke nødvendigt for at få det til at virke?

Mvh Brian

Jeg har ikke tal på, hvor mange universalfjernbetjeninger jeg har ejet, men den eneste jeg har købt siden den første Harmony Hub er endnu en Hub. Deres primære salgsargument er vist den tilhørende app, men den bruger jeg sjældent.

Når man først har prøvet hubben er der ingen vej tilbage efter min mening.

Fjernbetjeningen til Hub snakker i øvrigt RF, så ikke engang dén behøver man at pege nogle bestemte steder hen; min kæreste peger stadig på fjernsynet selvom hubben står 4 meter bag hende.


Du kan godt klare det uden en Flirc, men så skal du undvære de Kodi-specifikke funktioner som f.eks. en knap, der fører til hovedmenuen.

Det lyder godt nok lidt mere end almindelig lækkert:) Jeg kan ikke helt blive klog på, om den HUB skal kunne se de enheder den betjener via IR? det samme med FLIRC, den sidder jo bag i på Shield, så er det vel ikke IR eller?

Mvh Brian

Jeg kan kun erklære mig enig angående Harmony med Hub. Købte også en tilbage i 2014, aldrig har jeg kigget efter noget nyt siden, fordi det her bare fungerer. Jeg havde ellers i årevis drømt om et Lintronic setup med B&O fjernbetjening. Det tanke er droppet fuldstændig nu.
Min er en Harmony Ultimate, som er udgået nu, men erstattet med andre modeller. 

Er dog også enig angående app'en. Den bruger jeg heller ikke rigtig. Eneste tidspunkt er hvis jeg har efterladt TV'et med forventning om at vende tilbage. Så er det rart lige at kunne slukke hele systemet ned med telefonen, uden at skulle ned til TV'et og finde fjernbetjeningen frem :D

Der er dog et minus fandt jeg ud af. Fjernbetjeningen skal jo ikke retningsbestemmes, da den bare kommunikerer med sin hub over WIFI, hvor den så sender IR ud i rummet. Det er selvfølgelig en kæmpe fordel. Nej ulempen er, at den så rækker igennem alt. Også når ens kæreste planter sin store røv ovenpå den og dermed skruer forstærkeren op på max, og dermed brænder min sub af, da hun afspiller et eller andet. Og så selvfølgelig også lige når at brokke sig til mig over, hvorfor jeg har spillet så højt :P
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 13:39
LOL med kæresten ;-)
Jeg har en 10 år gammel Harmony One (kun IR), og den spiller også fint med Shield TV
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 13:48
nogen som har problemer med at opdaterer video biblotek i kodi/spmc? Når jeg ligger nye film på min NAS kommer de ikke ind i bibloteket længere. har prøvet manuelt update, stadig intet. Har ingen ændringer lavet i netværk, nas eller lign, eller ændre nogle stier. Jeg kan fint afspille de film som er på NAS igennem shield (dem som tidligere er langt ind i biblotek)

nogen ideer?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 14:41
Der har i perioder været problemer med "scannerne" tmdb / tvdb. Jeg synes nu ikke, at jeg har haft på det seneste. Tjek evt. om dine indholds-apps er opdaterede!
miri
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der har i perioder været problemer med "scannerne" tmdb / tvdb. Jeg synes nu ikke, at jeg har haft på det seneste. Tjek evt. om dine indholds-apps er opdaterede!


Hmm okay, hvad mener du med indholdsapp?
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

nogen som har problemer med at opdaterer video biblotek i kodi/spmc? Når jeg ligger nye film på min NAS kommer de ikke ind i bibloteket længere. har prøvet manuelt update, stadig intet. Har ingen ændringer lavet i netværk, nas eller lign, eller ændre nogle stier. Jeg kan fint afspille de film som er på NAS igennem shield (dem som tidligere er langt ind i biblotek)

nogen ideer?


Jeg har samme problem med Kodi 17.3 og har ikke fundet en løsning på det endnu. Plex kører tilgengæld fejlfrit, men for pokker det er trist at bruge...
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 22:12
Jeg kan anbefale MediaElch
http://www.kvibes.de/en/mediaelch/download/

Så bruger man MediaElch til at Scrape, og så vedlægger den FanArt, NFO filer mm. i mappen sammen med filmen.
Det er også en fordel hvis man engang skifter boks ud til en ny, da den så ikke skal til at hente det hele på nettet først.
BaaaaaH
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 101102103104105 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu