recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 102103104105106 117>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der har i perioder været problemer med "scannerne" tmdb / tvdb. Jeg synes nu ikke, at jeg har haft på det seneste. Tjek evt. om dine indholds-apps er opdaterede!
Hmm okay, hvad mener du med indholdsapp?
Scraper, naturligvis
miri
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2017 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af rene49 rene49 skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Der har i perioder været problemer med "scannerne" tmdb / tvdb. Jeg synes nu ikke, at jeg har haft på det seneste. Tjek evt. om dine indholds-apps er opdaterede!
Hmm okay, hvad mener du med indholdsapp?
Scraper, naturligvis


Hvad dælen er scrapper?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 08:09
Vil anbefale ember media manager der klart er det bedste jeg har prøvet mht. Til at få covers, trailers osv ind. Ps hvis i allerede bruger plex server så tag et kig på. Plexkodiconnect
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 09:24
hold da op 104 sider med kommentare. Den ultimative løsning er godt nok kringlet for mange at få til at blive ultimativ hehe Smile
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Vil anbefale ember media manager der klart er det bedste jeg har prøvet mht. Til at få covers, trailers osv ind.

Vedligeholdes EMM stadig? Jeg er selv skiftet til TinyMediaManager. (måske et branch/fork, jeg ved det ikke)

Redigeret af tipsen - 29-Juli-2017 kl. 11:26
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 12:06
Det gør det bestemt. Udvikleren er meget hurtig til at hjælpe folk og opdaterer også versionerne. Kig på kodi forummet.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2017 kl. 13:20
Jeg har et par af emby's scrapperne til at scrappe for mig.
Kodi og alt andet bruger så kun det der er på harddisken.
.....
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 08:19
Jeg har været det meste af tråden igennem men sidder aligevel med et par spørgsmål.

Mit setup:

Samsung 65KS8005
Marantz SR7010
QNAP 453

Jeg bruger i dag PLEX app fra Tizen, men den driller lidt hvad angår lyd og lydspor, billede er fint.

Hvis jeg investerer i NVIDIA Shield, vil jeg så fortsat kunne bruge QNAPen som PLEX server og Shielden som Client og så stadig få Shielden til at passe alle lydformater videre til Marantzen? Eller SKAL Shielden fungere som server?

I øjeblikket kan jeg ikke rigtigt få TVets plex app til at passe andet end stereo videre til Marantzen, så jeg håbede at en Shield kunne gøre det lige så godt (på lydsiden) som min gamle Popcorn Hour 200 eksempelvis gjorde - men nu hvor jeg er startet med PLEX, så er det sku svært at gå tilbage til Popcorn Houren :-p

Og sidst: Shield vs. Shield pro? Hvad skal man vælge ;-)
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 08:22
Du kan godt have en plex server et andet sted og bruge shield som klient. Jeg bruger plex kodi connect som fungerer rigtig godt og du får kodi interface og passthrough på hd lyd. Jeg har valgt den almindelige shield. Pro er hvis du skal have mere plads.
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 09:22
Ok fint, jeg regner også med non pro udgaven.

Hvad er KODI? Er det noget codec eller er det en anden klient end PLEX?

Kan jeg ikke blot benytte den originale PLEX app og stadig få HD passthrough?

Takker Thumbs Up
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

Ok fint, jeg regner også med non pro udgaven.

Hvad er KODI? Er det noget codec eller er det en anden klient end PLEX?

Kan jeg ikke blot benytte den originale PLEX app og stadig få HD passthrough?

Takker Thumbs Up

Kodi er et alternativ til Plex.
Og ja Shield kan køre både plex server og plex klient både hver for sig og samtidigt så du kan sagtens bruge Shields Plex App og din Qnap som plex server  (jeg kører lignende set up).

Der er dog en ting du skal være opmærksom på og det er at funktionaliteten og brugerfladen i Plex appen er en anelse forskellig på de enkelte platforme. 
Jeg kender ikke Tizen udgaven af Plex men jeg selv var en glad bruger af Plex på mit Samsung 2014 TV (smart tv platform) og købte så et LG OLED tidligere i år som bruger webOS men deres Plex app var så uhyre ringe at jeg købte en Shield og er nu godt tilfreds igen.

Der er ingen grund til at købe pro hvis ikke du skal bruge Shield'en som server.




Redigeret af Sylvest - 30-Juli-2017 kl. 10:02
.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2017 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Vil anbefale ember media manager der klart er det bedste jeg har prøvet mht. Til at få covers, trailers osv ind. Ps hvis i allerede bruger plex server så tag et kig på. Plexkodiconnect


Fedt, netop installeret og det virker bare Synes dog den er ekstrem langsom til at loade, efter en søgning tror jeg dog løsningen er fundet.
Jeg har en del videoer optaget af knægten da han var lille, de ligger for sig selv i Plex, men i Kodi er de blandet sammen med mine Film, så det er et stort rod, har du prøvet noget lignende?

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 102103104105106 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu