recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 103104105106107 117>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 11:27
For at separere dine hjemmevideoer fra dine almindelige film, skal du anvende playlists.

Kort fortalt tildeler du en specifik film kilde til her playlist og opretter playlisterne som menuer. Der findes guides til hvordan det gøres.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2017 kl. 18:45
jeg har oplevet en mystisk ting ved mine to Nvidia Shield, den ene er den gamle model, den anden den nye model, begge 16 Gb versioner. Det mystiske er at jeg på den nye kan finde og installere en app der hedder "USB Media for Nexus Player" men på den gamle kan jeg ikke finde appen, nogle der har en forklaring på dette ?
Begge enheder er opdateret med seneste firmware og Google store version

Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 16:21
OK, har netop købt en pro, nifty lille sag. MEN!

Min receiver har ikke 4K, så HDMi går direkte til tv ( 4K ), og så optisk til receiveren. ( stereo setup pt, så 5.1 er ligegyldigt. )

Jeg vil så gerne køre flac og high rez audio via plex på Sheild'en, og tænker at det får jeg ikke meget glæde af som det er sat op pt. 

Men kan jeg "bare" sætte en HDMI splitter der er 4 K kompatibel på, og køre en til receiver og en til Tv, eller vil dette forvirre apps som netflix mm? ( netflix viser jo kun UHD katagorien når tilsluttet et Tv der understøtter dette )

Eller er der en anden måde at lokke hd lyd ud af Sheild'en på som jeg ikke har gennemskuet?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2017 kl. 20:13
Det kan desværre ikke lade sig gøre. Der findes nogle enkelte HDMI splittere som omgår HDCP beskyttelsen, de skulle eftersigende kunne gøre det. Ved dog ikke hvor du får fat i en. Ser dem tit på Amazon eller eBay gennem kinesiske forhandlere, men dem stoler jeg ikke en meter på.
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 11:01
Andre end mig der har problemer med, at streame HBO til Shielden? Når jeg starter på f.eks en serie, afspiller den første afsnit uden problemer, når den så begynder på næste afsnit stopper den op præcis 2 min inde i afsnittet og står bare og loader, derefter skal jeg afbryde forbindelsen og genetablere den... Har en chromecast 2 i soveværelset og det fungere uden problemer...
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 12:15
Jeg har også problemer med HBO, men det er ikke begrænset til Shield.
Hvis jeg streamer via min PS4, så har jeg samme problem. Så jeg har HBO mistænkt for at have rod med deres platforme.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 20:35
+1 med HBO problemer, genstart af telefon fik gang i den, men det kan være tilfældigt. Generelt er mandage tunge, når der er nye GoT afsnit.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 20:46
Det er mærkeligt at HBO ikke kommer som app til shield, når nu Amazon er kommet på.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 20:47
Er der forresten nogen som har prøvet udvide hukommelsen med USB til en shield?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2017 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af flex195 flex195 skrev:

Andre end mig der har problemer med, at streame HBO til Shielden? Når jeg starter på f.eks en serie, afspiller den første afsnit uden problemer, når den så begynder på næste afsnit stopper den op præcis 2 min inde i afsnittet og står bare og loader, derefter skal jeg afbryde forbindelsen og genetablere den... Har en chromecast 2 i soveværelset og det fungere uden problemer...

Ja, har præcis samme problem.
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 10:31
@Vilstrup

Jeg har udvidet med sd-kort. Valgte et hurtigt et af slagsen og føler ikke nogen forskel i daglig brug, så det fungerer fint til mit formål, som egentlig bare var at få plads til lidt flere apps.


Redigeret af Nilloviz - 16-August-2017 kl. 10:32
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 10:34
@nilloviz

Okay super jeg overvejer lidt at bruge en USB.

Hvor stor er hulommelsen på dit SD kort?
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 103104105106107 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu