recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 104105106107108 117>
Forfatter
Besked
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 13:03
Jeg mener, det var et class 10, 64gb kort fra Samsung med læse-/skrivehastigheder omkring 80-90 mb/sek. Jeg har ikke kunnet mærke nogen forskel i daglig brug, så det kan jeg godt anbefale. Jeg ved ikke, hvordan hastigheden ville være gennem usb-porten, hvis du vælger den løsning. 
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2017 kl. 20:43
Kan se nvidia anbefaler USB Stick som køre 3.0. Meeen bliver nok ikke de modellere som de nævner i deres spec' liste.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 13:44
Jeg er meget tæt på, at springe ud i og gemme den oprindelige launcher, så den booter op i Kodi v 17.3, da det er den nemmeste løsning for mig.

De af jer der har gjort det, hvordan slukker i den via fjernbetjeningen eller sætter den i dvale? Jeg har rodet lidt med det og tilføjet forskellige funktioner i "power menuen" i Kodi, men ingen af funktionerne har nogen virkning, altså power funktionerne i Kodi virker ikke, så er der ikke meget ide i at lave indgrebet hvis den funktion ikke virker.

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 15:15
Prøv at holde back button inde. Så skulle du gerne komme til menuen, hvor du kan slukke og sætte den til standby. Jeg mener ikke at det er en del af launcheren, men at det er en del af setting app'en.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2017 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Prøv at holde back button inde. Så skulle du gerne komme til menuen, hvor du kan slukke og sætte den til standby. Jeg mener ikke at det er en del af launcheren, men at det er en del af setting app'en.


Tak for tippet det er netop afprøvet, så kommer jeg til en genvej i Kodi der indeholder - indstillinger og power funktioner (sluk systemet og afslut) begge lukker bare kodi ned og sender mig tilbage til Shield hovedmenuen, så de lukker ikke for Shielden eller sætter den i dvale...
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 20:35
Hmmmmmm

Jeg har kørt Plex via min synology NAS.. Det har virket fint for mindre filer, men desværre brokkede den sig over eksterne undertekster, og den kunne heller ikke transcode ting, da den ikke har kræfterne..

Så jeg vælger at gå "all in" (ihvertfald hvis jeg skal undgå at have en PC/kraftig server til at stå og køre plex) og køber en Nvidia Shield TV..

Den gamle model, og jeg smider et 32 Gb SD kort i den, så den har lidt "intern" plads at gøre godt med..

Jeg får startet Plex og logger ind via. min browser og sætter Plex op som jeg havde det før på NAS serveren..

Stor er min overraskelse dog, da jeg opdager at en meget lille MKV-fil med en tegneserie til knægten ikke kan afspilles (via. mobilen sendt op til en chromecast)... Det var ikke et problem med Plex via Synology..

Når jeg prøver at afspille via. selve shielden, ja så får jeg fejlmeddelse om "codec der mangler eller fejler".

Hvad foregår der? Jeg troede da at jeg havde købt en bedre løsning, og så virker den andenrangs her ved første afprøvning..

Nogle bud?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 21:05
Hvilket format er video/audio i mkv-filen?

Redigeret af miri - 06-September-2017 kl. 21:08
miri
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2017 kl. 21:17
Format                                   : Matroska
Formatversion                            : Version 2
Filstørrelse                             : 116 MiB
Varighed                                 : 6 min 2sek.
Samlet bitrate                           : 2.694 kb/s
Kodet den                                : UTC 
Skrivende program                        : HandBrake 0.10.2 2015060900
Skrivende bibliotek                      : Lavf55.12.0


Video
ID                                       : 1
Format                                   : AVC
Format/Info                              : Advanced Video Codec
Formatprofil                             : Main@L4
Formatindstillinger, CABC                : Ja
Formatindstillinger, RefFrames           : 4 billeder
Codec-ID                                 : V_MPEG4/ISO/AVC
Varighed                                 : 6 min 2sek.
Bitrate                                  : 2.500 kb/s
Bredde                                   : 712 billedpunkter
Højde                                    : 576 billedpunkter
Størrelsesforhold                        : 4:3
Oprindeligt størrelsesforhold            : 4:3
Billedratemodus                          : Konstant
Billedfrekvens                           : 25,000 FPS
Farverum                                 : YUV
Chroma subsampling                       : 4:2:0
Bitdybde                                 : 8 bits
Skantype                                 : Progressiv
Bits/(Billedpunkter*Billed)              : 0.244
Strømstørrelse                           : 106 MiB (91%)
Skrivende bibliotek                      : x264 core 142 r2479 dd79a61
Kodningsindstillinger                    : cabac=1 / ref=1 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=2 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=0 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=0 / threads=12 / lookahead_threads=4 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=1 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=10 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=2500 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / vbv_maxrate=20000 / vbv_bufsize=25000 / nal_hrd=none / filler=0 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Default                                  : Ja
Forced                                   : Nej
colour_range                             : Limited
colour_primaries                         : BT.601 PAL
Overførselskarakteristika                : BT.709
Matrix-coefficienter                     : BT.601



Lyd
ID                                       : 2
Format                                   : AC-3
Format/Info                              : Audio Coding 3
Formatindstillinger, Endianness          : Big
Codec-ID                                 : A_AC3
Varighed                                 : 6 min 2sek.
Bitratemodus                             : Konstant
Bitrate                                  : 192 kb/s
Kanaler                                  : 2 kanaler
Kanalpositioner                          : Front: L R
Samplingsrate                            : 48,0 kHz
Billedfrekvens                           : 31,250 FPS (1536 SPF)
Bitdybde                                 : 16 bits
Komprimeringstilstand                    : Lossy
Strømstørrelse                           : 8,29 MiB (7%)
Titel                                    : Stereo
Sprog                                    : Dansk
ServiceKind/String                       : Complete Main
Default                                  : Ja
Forced                                   : Nej
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 09:25
Jeg har prøvet denne forespørgsel inde på Flatpanels, men ingen har været behjælpelig. Nu prøver jeg her og håber nogen kender svaret.

Jeg er lidt i tvivl om indstillingen "Color Space" på Shielden. Der er følgende valgmuligheder:

- RGB 8-bit Rec. 709
- YCbCr 4:2:0 10-bit Rec. 709
- YCbCr 4:2:0 8-bit Rec. 709
- YCbCr 4:2:2 12-bit Rec. 709
- YCbCr 4:4:4 8-bit Rec. 709

Jeg har en Panasonic CXC725, men har ikke rigtig kunne støve andet op, end at den har "Studio Master Colour". Hvilket ikke rigtig leder mig hen mod et svar.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 11:30
Nå, men mit problem har løst sig.. Desværre kan jeg ikke helt fortælle, hvad jeg gjorde, eller jo det kan jeg godt, men jeg kan ikke fortælle hvilke dele af det jeg gjorde, som fik det til at virke:
 
Først og fremmest, så valgte jeg at bide i æblet, og lave full wipe (fabriksreset) af Nvidia.
 
Derefter sørgede jeg for at få opdateret alt inkl. de apps som havde brug for opdatering, før jeg gik i gang med at sætte Plex Server op.
 
Jeg valgte også at udskifte SD-kortet jeg havde sat i (desværre havde jeg kun et 16 Gb til at ligge), og noget tyder på at det 32 Gb som jeg havde købt, var defekt.
 
Og sidst men ikke mindst, så lod jeg være med at sætte Opensubtitles agenten til at være aktiv under tv shows og movies (jeg kan læse mig til, at Plex har nogle problemer med SRT filer, og især automatisk downloadet SRT filer..


Hvor om alting er.. Det virker nu.. Jeg kan se alt mit content, også via mobil og mobilnetværk, hvor serveren så transcoder (den viser indhold original kvalitet på fjernsynet i huset selvfølgelig)..

Så nu skal jeg så bare lige i gang med at rette meta-data til igen igen, fordi det havde jeg jo allerede gjort en gang, for de ting som ikke lige var navngivet korrekt, til at Plex selv kunne finde de billeder og titler som jeg ville have.
(Man må i øvrigt kunne eksportere disse oplysning (inkl. hvor langt man er kommet i en serie) ud af Plex, således man kan skifte server??? Hmmm, det må jeg lige læse op på)
 
Så happy days her.. Nu har vi alt sønnikes serier og film med os, lige meget hvor vi er.. 


Redigeret af NikolajDS - 07-September-2017 kl. 22:51
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 09:13
Hvornår bruger man egentlig YcbCr 4:4:4 8 bit Rec. 709 billed indstillingen?
jeg har kørt på den i noget tid, ved et tilfælde skifter jeg over til RGB 8-bit og billedet bliver så meget bedre, sort er bare knald sort og der er så meget mere glød i billedet. Nogen der kan forklare hvordan det kan være? Jeg har et Samsung UE8005 tv fra 2012.


Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
MrCyrus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrCyrus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 21:49
Opdaterede Shield til 6.0 opgraderingen. Nu vil den ikke længere gå i dvale - dvs den går i dvale, men vågner op efter 5 sekunder igen. Har prøvet at resette alt omkring hdmi-cec, men uden held desværre. Andre der oplever det samme?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 104105106107108 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu