recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 105106107108109 117>
Forfatter
Besked
wernermeyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2013
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wernermeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 23:27
Ingen problemer her.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 22:09
Jeg har en lille udfordring, med Shielden

1) Min Kodi App er begyndt at lave periodisk og kortvarig flimmer i billedet ved afspilning af film, og derudover finder den ikke nye film på min NAS ej selvom jeg tvinger en opdatering af bibliotek igennem.

2) SPMC er derimod begyndt at hakke lidt, under afpsining af film.

Har andre oplevet lignende problemer ?
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Jeg har en lille udfordring, med Shielden

1) Min Kodi App er begyndt at lave periodisk og kortvarig flimmer i billedet ved afspilning af film, og derudover finder den ikke nye film på min NAS ej selvom jeg tvinger en opdatering af bibliotek igennem.

2) SPMC er derimod begyndt at hakke lidt, under afpsining af film.

Har andre oplevet lignende problemer ?


1) Har du prøvet, at genstarte din Shield når det sker? Er det hakken/ophold i billedet eller flimmer hele tiden?

2) Bruger du GITHUB's anbefalede instillinger? Da jeg brugte SPMC begyndte billedet, at hakke. Det var vist kun SD materiale og jeg ændrede instillingen for opskalering og det hjalp.

Mvh Brian
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 05:55
1) ja det hjælper ikke og det er klassisk myrekrig enten på halvdelen eller hele billedet i et kort øjeblik. Det sker umiddelbart kun i Kodi app’en

2) jeg synes at jeg har brugt dem, men jeg må prøve at gennemgå dem igen
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

1) ja det hjælper ikke og det er klassisk myrekrig enten på halvdelen eller hele billedet i et kort øjeblik. Det sker umiddelbart kun i Kodi app’en

2) jeg synes at jeg har brugt dem, men jeg må prøve at gennemgå dem igen


1) Det har jeg ikke prøvet før. Jeg har nogen gange problemer med billedet hakker hvert 3-5 min, men der mistænker jeg mit setup - kører Shielden igennem en Cambridge blu-ray (bygger på en Oppo 103/105) afspillers HDMI indgang, her løser en genstart problemet..

2) formulerede mig vist forkert - Jeg mente, at jeg brugte deres anbefalinger og først da jeg ændrede i deres anbefalinger for opskalering virkede det igen - meget mærkeligt i øvrigt for det kom fra den ene dag til den anden, hvor det virkede i starten..
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:


1) og derudover finder den ikke nye film på min NAS ej selvom jeg tvinger en opdatering af bibliotek igennem.

Har du prøvet at skifte film scraper? 

Jeg havde lignende problem og jeg mener det løste det?
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

1) og derudover finder den ikke nye film på min NAS ej selvom jeg tvinger en opdatering af bibliotek igennem.
Der er i dag kommet en opdatering til SPMC, der skulle løse problemet med TMDB scrapper.

Redigeret af miri - 12-Oktober-2017 kl. 17:11
miri
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 19:33
Tak for jeres forslag, jeg ville prøve at opdatere SPMC
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2017 kl. 19:34
Ellers brug en anden scraper. Der findes den der hedder noget alá Universal Movie Scraper. Den fungerer upåklagelig :)

Redigeret af Nagash - 12-Oktober-2017 kl. 20:06
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2017 kl. 14:36
Hej 
jeg har nogle film med lydformatet DTS High Resolution, når jeg afspiller dem i Kodi/SPMC får jeg ingen lyd 
Nogle der kender til dette lydformat og som evt har en løsning ?
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2017 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:

Hej 
jeg har nogle film med lydformatet DTS High Resolution, når jeg afspiller dem i Kodi/SPMC får jeg ingen lyd 
Nogle der kender til dette lydformat og som evt har en løsning ?
hvad er din lyd kilde? Tv? Anlæg?

Redigeret af T-Duck - 13-Oktober-2017 kl. 16:06
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2017 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[QUOTE=Flarup] Hej 
jeg har nogle film med lydformatet DTS High Resolution, når jeg afspiller dem i Kodi/SPMC får jeg ingen lyd 
Nogle der kender til dette lydformat og som evt har en løsning ?
hvad er din lyd kilde? Tv? Anlæg? [Det/QUOTE] for hvis det er dit tv lyden går op til, skal den nok transcodes om til dolby digital
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 105106107108109 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu