recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 109110111112113 117>
Forfatter
Besked
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Oprindeligt skrevet af kerovan kerovan skrev:

Ved ikke lige om det står et andet sted i denne tråd.

Men kan shield afspille en UHD Iso fil ? det er et komplet bluray rip, som jeg prøver at afspille, men der sker intet ?

Skal der bruges en addon af en art ?


Ingen problemer her.

Kommer der slet intet billedet frem?


Man kan se den går i gang med at loade, men stopper inden for 10 sekunder, så den når slet ikke så langt til at den går i gang.
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

Er du sikker på det er ISO fil af en uhd du kan afspille.?

Shield kan mig bekendt ikke spille dem. Den kan sagtens spille en remux udgave.


Tror muligvis det kan have noget at gøre med at der er DRM beskyttelse på?

Det er nemlig ikke en Remus udgave eller noget.
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2017 kl. 10:59
Tag et kig på AnyDVD HD til den opgave. 
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 14:05
Jeg har netop købt en Shield som skal bruges som Plex klient lige så snart den kommer ind ad døren. Hvad anbefaler I som Plex app? Har hørt om SPMC og Plex app.

Jeg har primært 1080p med dts og dts-hd i h264 og lidt 4k h265
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Jeg har netop købt en Shield som skal bruges som Plex klient lige så snart den kommer ind ad døren. Hvad anbefaler I som Plex app? Har hørt om SPMC og Plex app.

Jeg har primært 1080p med dts og dts-hd i h264 og lidt 4k h265
vil bruger plex app. Da den er integreret i systemet på den måde at Google now kan lave opslag i plex. Og der er aldrig bøvl med lyden som jeg oplever med spmc. Men plex på Shield kan så ikke dolby digital plus.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 16:10
Mener også jeg kan afspille film via spmc vha Google assistenten - er dét det samme som du mener med plex?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Mener også jeg kan afspille film via spmc vha Google assistenten - er dét det samme som du mener med plex?
jeps. Men det er vel kun når biblioteket ligger i spmc?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Mener også jeg kan afspille film via spmc vha Google assistenten - er dét det samme som du mener med plex?
jeps. Men det er vel kun når biblioteket ligger i spmc?
Er newbie - tænker du hvis db'en er centraliseret og eks. placeret på en NAS at det så ikke vil virke med Google Assistant?
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 19:11
Jeg har selv haft problemer med at Plex clienten i Shield af en eller anden grund starter transcodning på min DS216play (selvom jeg selvfølgelig har sat den til ikke at skulle det). 

Så jeg bruger Plex i Kodi der fungerer bedre og iøvrigt har smartere udseende.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Mener også jeg kan afspille film via spmc vha Google assistenten - er dét det samme som du mener med plex?
jeps. Men det er vel kun når biblioteket ligger i spmc?
Er newbie - tænker du hvis db'en er centraliseret og eks. placeret på en NAS at det så ikke vil virke med Google Assistant?
ved det ikke er ikke så meget inde i database. Men ved at hvis men har plexserver kørende så vil Google now ikke kigge i plex add-ons på spmc, men i plex app
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madslundt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har selv haft problemer med at Plex clienten i Shield af en eller anden grund starter transcodning på min DS216play (selvom jeg selvfølgelig har sat den til ikke at skulle det). 

Så jeg bruger Plex i Kodi der fungerer bedre og iøvrigt har smartere udseende.

Er det blot Kodi eller SPMC versionen, som nogle snakker om?

Og hvad er forskellen egentlig?
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2017 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har selv haft problemer med at Plex clienten i Shield af en eller anden grund starter transcodning på min DS216play (selvom jeg selvfølgelig har sat den til ikke at skulle det). 

Så jeg bruger Plex i Kodi der fungerer bedre og iøvrigt har smartere udseende.

Men hvorfor dog kører en Plex server på en NAS som grundet CPU'en ikke er optimeret til at køre Plex Server..
Shield'en kører jo serveren perfekt, så hvorfor ikke bare lade den gøre det, og så lade NAS'en være filserver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 109110111112113 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu