recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 110111112113114 117>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har selv haft problemer med at Plex clienten i Shield af en eller anden grund starter transcodning på min DS216play (selvom jeg selvfølgelig har sat den til ikke at skulle det). 

Så jeg bruger Plex i Kodi der fungerer bedre og iøvrigt har smartere udseende.

Men hvorfor dog kører en Plex server på en NAS som grundet CPU'en ikke er optimeret til at køre Plex Server..
Shield'en kører jo serveren perfekt, så hvorfor ikke bare lade den gøre det, og så lade NAS'en være filserver

Fordi det er lige meget, hvis de klienter man bruger, selv har kræfterne til at trække filmene. En NAS står jo alligevel altid tændt. Hvis man så skal køre PLEX Server på sin Shield, så skal der pludselig stå to enheder tændt 24/7. Det er dog noget andet, hvis man har en klient, der kræver transcoding.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har selv haft problemer med at Plex clienten i Shield af en eller anden grund starter transcodning på min DS216play (selvom jeg selvfølgelig har sat den til ikke at skulle det). 

Så jeg bruger Plex i Kodi der fungerer bedre og iøvrigt har smartere udseende.

Men hvorfor dog kører en Plex server på en NAS som grundet CPU'en ikke er optimeret til at køre Plex Server..
Shield'en kører jo serveren perfekt, så hvorfor ikke bare lade den gøre det, og så lade NAS'en være filserver

Fordi det er lige meget, hvis de klienter man bruger, selv har kræfterne til at trække filmene. En NAS står jo alligevel altid tændt. Hvis man så skal køre PLEX Server på sin Shield, så skal der pludselig stå to enheder tændt 24/7. Det er dog noget andet, hvis man har en klient, der kræver transcoding.

Det er selvfølgelig klart, at hvis man aldrig benytter tablets, mobiltelefoner etc. til sit PLEX setup, ja så har man ikke behovet! Min pointe skal bare være, at folk tit ikke har opfattet, at ved at køre PLEX på Shield'en (eller en anden dedikeret server, som kan lave transcoding), ja så får de en helt anden oplevelse, når de er væk fra deres eget netværk, og f.eks. børneserier og film, ja det bruger vi rigtig meget via. PLEX, og selv med dårlig internetforbindelse, ja så kan vi stadigvæk få ro fra ungerne :o)
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Kan du pege på i indstillinger, hvor man slår det til? For jeg har aldrig kunnet finde den mulighed...

Jeg kom lige efter, at jeg vist nok havde udsat et svar...

Har du selv fundet svaret, fordi ellers vil jeg lige finde den præcis forklaring i aften? Det er i settings, hvor man kan sætte den til altid at vælge undertekster, og dermed viser den automatisk DAN som første prioritet, og "ukendt SRT", hvis man har nogle filer, hvor man ikke fik navngivet dem danske, da man rippede dem.

Men som sagt, så kan jeg godt lige kigge den præcise indstilling, når jeg kommer hjem senere..
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 15:14
Settings - Languages - Subtitle mode - Always on

Derudover, så selvfølgelig vælge dansk ved "prefered subtitles"

Så burde der altid være slået dk undertekster til i Plex..
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har selv haft problemer med at Plex clienten i Shield af en eller anden grund starter transcodning på min DS216play (selvom jeg selvfølgelig har sat den til ikke at skulle det). 

Så jeg bruger Plex i Kodi der fungerer bedre og iøvrigt har smartere udseende.

Men hvorfor dog kører en Plex server på en NAS som grundet CPU'en ikke er optimeret til at køre Plex Server..
Shield'en kører jo serveren perfekt, så hvorfor ikke bare lade den gøre det, og så lade NAS'en være filserver

Nu skulle DS216play godt nok kunne transcode, men ved ikke hvor godt det virker med Plex. Men jeg prøvede faktisk at lade Shield være server med NAS'en som storage og selvom det virkede fint så er det enklere at styre opsætning etc. via en PC på NAS'en. Hvis jeg engang skulle få brug for ekstern adgang til video filerne så kan det være Shield måske er bedre men det må vente.

Men mit problem med at Plex clienten i shield ville have transcodet mine optagelser bestod selvom Shield var server og afspilningen ville ikke rigtigt starte for nogle af optagelserne.

Ved blot at anvende Plex i Kodi så var der ingen problemer.

Jeg bruger en NAS som server fordi TVHeadend til optagelser kører på NAS men ikke windows PC
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har selv haft problemer med at Plex clienten i Shield af en eller anden grund starter transcodning på min DS216play (selvom jeg selvfølgelig har sat den til ikke at skulle det). 

Så jeg bruger Plex i Kodi der fungerer bedre og iøvrigt har smartere udseende.

Er det blot Kodi eller SPMC versionen, som nogle snakker om?

Og hvad er forskellen egentlig?

Mig bekendt er Kodi og SPMC to forskellige ting, hvor den ene er aflægger af den anden. Men mere ved jeg så ikke.

Jeg synes dog bedre og bedre om Kodi som giver bedre billede end Shield's noget skuffende out of box falmede farver. Ved ikke om der er noget galt med mit setup men jeg kan ikke finde nogle håndtag at rykke i inde i standard shield'en. 
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 22:32
Jeg er skiftet fra min Shield til Apple TV 4K og bruger Infuse. De eneste begrænsninger jeg har oplevet i brugen er følgende:

1) Framerate skift, kører 60hz på det hele. Men så snart IOS 11.2 er ude (beta lige nu, så skifter den selv) og så er det præcis det samme som på shield

2) HDR på alt. Bliver også rettet med næste software opdatering, herefter vil den selv skifte mellem HDR (HDR10, DolbyVision) og SDR

3) Decoder alt lyd som ikke kan passthrough, dvs. DTS-MA og TrueHD (inkl Atmos) bliver til PCM, men uden kvalitets tab. Desværre forsvinder Atmos. Men Apple snakker om at det vil blive understøttet i en fremtidig firmware. DTS og AC3 bliver smidt direkte videre til forstærkeren.

Når det er sagt, så synes jeg tingene kører bedre end de gjorde på min shield og apple remoten er ret nice, når først man har lært den at kende.

Så overvejer at skille mig af med min shield box, da jeg har alle streaming tjenester samlet på ATV.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2017 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Jeg er skiftet fra min Shield til Apple TV 4K og bruger Infuse. De eneste begrænsninger jeg har oplevet i brugen er følgende:

1) Framerate skift, kører 60hz på det hele. Men så snart IOS 11.2 er ude (beta lige nu, så skifter den selv) og så er det præcis det samme som på shield

2) HDR på alt. Bliver også rettet med næste software opdatering, herefter vil den selv skifte mellem HDR (HDR10, DolbyVision) og SDR

3) Decoder alt lyd som ikke kan passthrough, dvs. DTS-MA og TrueHD (inkl Atmos) bliver til PCM, men uden kvalitets tab. Desværre forsvinder Atmos. Men Apple snakker om at det vil blive understøttet i en fremtidig firmware. DTS og AC3 bliver smidt direkte videre til forstærkeren.

Når det er sagt, så synes jeg tingene kører bedre end de gjorde på min shield og apple remoten er ret nice, når først man har lært den at kende.

Så overvejer at skille mig af med min shield box, da jeg har alle streaming tjenester samlet på ATV.
#3 - Der kommer uden tvivl Atmos til boksen snart. Men du skal ikke vide dig for sikker på det vil hjælpe dig. Det er Atmos til fx. Netflix og Amazon. Og deres Atmos er baseret på DD+, ikke True HD, som du kender fra blu-ray. Så jeg er bange for, at til den tid, så kan ATV stadig ikke klare True HD og Master Audio og må transcodes til PCM. 

Hvordan er det med Infuse.. Den kan slet ikke noget med plugins vel? Er nemlig ultra glad for at KODI kan hente undertekster. Rigtig mange af mine film er nemlig fra udenlandske skiver, så har nydt rigtig godt af, at man bare med et hurtigt klik kunne hente danske tekster fra subscene.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg har selv haft problemer med at Plex clienten i Shield af en eller anden grund starter transcodning på min DS216play (selvom jeg selvfølgelig har sat den til ikke at skulle det). 

Så jeg bruger Plex i Kodi der fungerer bedre og iøvrigt har smartere udseende.

Men hvorfor dog kører en Plex server på en NAS som grundet CPU'en ikke er optimeret til at køre Plex Server..
Shield'en kører jo serveren perfekt, så hvorfor ikke bare lade den gøre det, og så lade NAS'en være filserver

Nu skulle DS216play godt nok kunne transcode, men ved ikke hvor godt det virker med Plex. Men jeg prøvede faktisk at lade Shield være server med NAS'en som storage og selvom det virkede fint så er det enklere at styre opsætning etc. via en PC på NAS'en. Hvis jeg engang skulle få brug for ekstern adgang til video filerne så kan det være Shield måske er bedre men det må vente.

Men mit problem med at Plex clienten i shield ville have transcodet mine optagelser bestod selvom Shield var server og afspilningen ville ikke rigtigt starte for nogle af optagelserne.

Ved blot at anvende Plex i Kodi så var der ingen problemer.

Jeg bruger en NAS som server fordi TVHeadend til optagelser kører på NAS men ikke windows PC


Den transcoder fint, hvis man bruger synologys eget program/videoserver.. Men Plex, ja der virker det ikke..


Jeg forstår ikke helt, hvad du mener, når du siger at det er lettere at styre opsætning m.m., når det er NAS'en, og ikke Shielden..

Jeg ændrer i opsætning præcis på samme måde, som da det var NAS'en der kørte min Plex Server. Du tilgår Plex via. dens IP-adresse lige meget om serveren kører på NAS, Shield eller anden måde. Det ikon du har inde i NAS'en betjeningswebsite, ja det er egentlig bare en genvej, som fører dig over til en ny fane i din browser, som pegr på den rigtig IP og ikke mindst port.

Så det er præcis det samme.

Hvad angår transcoding, så er det min oplevelse, at du både kan indstille selve serveren til, hvornår den skal transcode, men samtidigt kan du også sætte selv klienten op til at anmode om transcoding. Og når du siger, at Kodi virker uden transcoding, ja så antyder det at det er klienten i dit tilfælde, som er forskelligt sat op.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 14:27
Du kan ikke installere plugins, det er meget basic i den forstand. Men du kan hente undertekster ned når filmen er startet. Ved at swipe op, så har du lyd, video og subtitles i toppen, hvor du kan ændre font, farve, placering osv, men også hente undertekster. Jeg ved ikke hvor den henter fra, men det skal vel ses på infuse hjemmeside.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 19:45
Er ved at teste HDHomerun Expand med Plex server på Nvidia Shield TV. Der er indbygget EPG data mulighed men denne mangler en del kanaler. Har nogle erfaringer med at bruge XMLTV import på den? Har fundet https://forums.plex.tv/discussion/248011/rel-epg-dk men ser ikke ud til at den er lige til at installere på Nvidia Shield TV. 
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2017 kl. 20:29
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1511874396

Nu kan inFuse skifte frekvens etc. automatisk...


Redigeret af Nilloviz - 28-November-2017 kl. 20:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 110111112113114 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu