recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1234 117>
Forfatter
Besked
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 14:42
Er der nogen der ved om man skal gå efter en 16gb eller en 500gb? Jeg forestiller mig at 16gb versionen er hurtigere da det er flash hukommelse, men jeg kan ikke rigtigt få det bekræftet, ej heller om 500 gb versionen har både flash hukommelse og normal hdd på 500 gb.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Juhler Juhler skrev:

Er der nogen der ved om man skal gå efter en 16gb eller en 500gb? Jeg forestiller mig at 16gb versionen er hurtigere da det er flash hukommelse, men jeg kan ikke rigtigt få det bekræftet, ej heller om 500 gb versionen har både flash hukommelse og normal hdd på 500 gb.



Hej.

500 GB skulle være et Hybrid Drev. Det er jeg sikker på, at jeg læste på nVideas Forum ved Introduktionen.

På samme forum læste jeg om et eller andet problem med at have en 16 GB og ønske at gemme på et Ekstern USD Drev. Men jeg kan ikke huske om hvad det var der ikke kunne gemmes?
Om det var programmer eller hvad.

Men dette problem skulle blive vil løst overgang til Android 6.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-Oktober-2015 kl. 15:31
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 15:03
Det er jeg også kommet frem til, men det var mere om den havde den samme flash hukommelse som ikke Pro udgaven  + dens 500 gb hybrid drev.

Jeg kan så også læse mig frem til at der er en del der har haft bøvl med 500gb drevet i pro udgaven, så jeg tror jeg napper en 16gb også udvider den hvis jeg får brug for det :-) med opgradering til 6,0 skulle det ikke være noget problem med ekstra plads.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 15:34
Er der nogen der har erfaring med at betjene Nvidia shield med det gamepad der er med? Jeg vil gerne undgå at købe fjernbetjeningen, den er lidt pebret i pris!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

  Jeg vil gerne undgå at købe fjernbetjeningen, den er lidt pebret i pris!



Hej.

Det skulle ellers være en meget lækker fjernbetjening med genopladelige batterier osv.

Men jeg læste ved introduktionen på nVideas Forum om nogle der købte en billig Amazon fjernbetjening uden mikrofon til ca 15 USD.
Den skulle kunne klare det meste, men selvfølgelig ikke klare tale.

Hilsen Carsten.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 19:21
Vær opmærksom på, at V2.1 (den nyeste) har problemer med Cast-funktionen. Det fungerer fx ikke længere på min, efter at jeg igår opdaterede.

Håber virkelig, at fremtiden for denne boks bliver mere stabil. Jeg har kørt Apple TV i mange år med et fåtal af problemer. Jeg har haft denne i en uge og har allerede brugt timevis på deres forum på at undersøge forskellige bugs og fejl.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 19:35
Min Nexus Player, mestede også  evnen til at caste, efter en opdatering. Det hjalp at lave en fabriks reset, det har virket lige siden
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Vær opmærksom på, at V2.1 (den nyeste) har problemer med Cast-funktionen. Det fungerer fx ikke længere på min, efter at jeg igår opdaterede.

Håber virkelig, at fremtiden for denne boks bliver mere stabil. Jeg har kørt Apple TV i mange år med et fåtal af problemer. Jeg har haft denne i en uge og har allerede brugt timevis på deres forum på at undersøge forskellige bugs og fejl.

Nu har Apple også haft tid til at finpudse deres Apple TV, og eftersom selve brugerfladen/iOS kører på tværs af deres andre produkter i et lukket økosystem, er der ikke meget som kan gå galt. 

Nu er nVidia Shield også et helt andet "monster" end en Apple TV. 

nVidia er gode til at opdatere deres software - og de gør det jævnligt. Ha' fortsat tiltro til dem. Deres Shield skal nok komme over børnesygdommene.


Redigeret af Ukke - 14-Oktober-2015 kl. 20:44
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 20:23
Double post.

Redigeret af Ukke - 14-Oktober-2015 kl. 20:44
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 21:53
Jeg har også tiltro til dem, og de har været flittige med at opdatere indtil videre. Derfor er det dog stadig ganske frustrerende, at hver opdatering tilsyneladende introducerer nye problemer i softwaren.

PS. Nu er det godt nok kun en "boks under fjernsynet", men må sige, at designet af hardwaren sidder lige i skabet. Den er anonym og stadig ret karakteristisk at se på i både slukket og tændt tilstand.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2015 kl. 23:21
Hvis den bare køre nogenlunde lige så godt som min nexus player, som jeg lige har opdateret til android 6,0. Det fungerer rigtig godt med min kodi, især efter jeg lige fik sat flueben i at bruge freshrate fra filmen! Tror jeg hopper på en Nvidia shield til biografen!
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 16:08
Så røg der  en NSATV i  indkøbsposen ved komplett.dk inkl. fjernbetjening.  Jeg overvejede at bygge en Intel nuc,  men tror jeg prøver denne her først, faktisk blev jeg noget mere lun på den efter, jeg fik opdateret min Nexus  player, og overrasket over hvor godt  den kører lige nu. Så den bliver i stuen, og  NSATV i biografen,  og skal  afløse en popcorn hour a-400, og en ATV 3.

Redigeret af HomeTheater - 15-Oktober-2015 kl. 16:08
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu