recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 117>
Forfatter
Besked
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 14:20
Det er vel ikke den perfekte afspiller før der er apps til de største danske streamingtjenester?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Det må jeg sige, de har sgu oppet sig med den her boks :)

Tak for svar.

Helt enig.. Så meget, at jeg har svært ved at tro på det. For hvis alt passer, så står vi faktisk nu, med den perfekte afspiller.

Ja, pånær den manglende optiske udgang til 5.1 surround Ouch


Som de skriver i samme opsætning, så understøtter den nu USB>Toslink sticks.
Men det er intet problem for mig. Jeg har jo netop efterspurgt HD-lyd. Det får du alligevel ikke uden HDMI :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Det er vel ikke den perfekte afspiller før der er apps til de største danske streamingtjenester?


Det gør den jo også.. Godt nok ikke med native Apps, men alle Android TV afspillere (TV som bokse), har Google Cast, så den virker også som Chromecast. Og dertil virker alle danske tjenester jo.
Misforstå mig ikke. Jeg håber da også at der kommer rigtige apps til det. Men indtil da er Chromacast funktionen godt nok.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 15:31
Det var native apps, jeg mente. Den perfekte medieafspiller skal kunne styres 100% med både en fjernbetjening og en smartphone/tablet. Men de native apps må vel være på vej.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 15:49
Helt enig.. Det ville bestemt være at foretrække med rigtige apps. Om de er på vej, tør jeg ikke svare dig på. De har jo ikke udvist kæmpe villighed til at forny sig på de danske tjenester. De eneste, der plejer følge nogenlunde med, er Viaplay. Og de har ikke engang en app endnu. Så har svært ved at forestille mig, at de andre opper sig før dem.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 16:19
Føler mig overbevist om, at der er apps på vej til det nye Apple TV, og at der samtidig eller kort tid efter også kommer danske native Android TV apps. ;-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 16:42
Ingen tvivl om, at ATV er først. Udviklerne starter altid med Apple i Danmark, selvom Android er den største platform. 
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 20:10
Android er vel næppe største platform når vi snakker streaming boks?
Tænker Apple tv stadig har førertrøjen
Når det så er sagt håber jeg nivida shield får de rigtige danske apps selvom det stadig vil være et kompromis sammenlignet med Apple tv.
Jeg vægter dog 24 p og HD lyd så højt jeg er villig til det kompromis
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 20:11
Edit: med hensyn til kompromis tænker jeg på brugerflade der virker Apple tv stadig et skridt eller 2 foran
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2015 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Det var native apps, jeg mente. Den perfekte medieafspiller skal kunne styres 100% med både en fjernbetjening og en smartphone/tablet. Men de native apps må vel være på vej.
Hvilke apps er det du mener der ikke findes native til Android, som der mangler?
Til top
kokken32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2007
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kokken32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 01:22
Vil gerne komme med et bud Viaplay og hbo nordic kan sætte et smil på mine læber
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af kokken32 kokken32 skrev:

Android er vel næppe største platform når vi snakker streaming boks?
Tænker Apple tv stadig har førertrøjen
Når det så er sagt håber jeg nivida shield får de rigtige danske apps selvom det stadig vil være et kompromis sammenlignet med Apple tv.
Jeg vægter dog 24 p og HD lyd så højt jeg er villig til det kompromis
Snakker vi boks alene, så er Apple størst. Men de har ikke haft en decideret App Store. Det Har Android haft i et års tid nu. Snakker vi generelt Apple mod Android, så er Android klart størst. Og alligevel udvikler alle til iOS først. Det er det, der undrer mig lidt. Udviklerne burde jo kigge lidt på danskernes vaner.

Og af "bokse" til TV, så tror jeg (uden at være sikker), at Chromecast er størst.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu