recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 6162636465 117>
Forfatter
Besked
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men hos Komplett kan man ikke købe 16 GB versionen længere, så tror også de ryger hurtigt.

Jeg har lige søgt på de mest gængse jeg kunne komme i tanke om:
Komplett: Forhandler den ikke (500gb på lager)
Dustin: Forhandler den ikke
Proshop:  Forhandler den ikke
Bilka: Forhandler den ikke
Elgiganten: Har den til 1600 kr
Power: Forhandler den ikke
ComputerCity: Udsolgt Men står til 1930 kr (500gb forhandles ikke)

Pricerunner.dk Oplyser kun ComputerCity som forhandler af 16 gb og Komplett som forhandler af 500 gb Thats it.

Prøv at lav samme søgning på fx Apple TV4. Den er ALLE steder. 
Denne boks er et niche produkt. 
Jeg tror ikke det handler om at den er udsolgt. Det handler i højere grad om at firmaerne ikke mener de kan sælge dem. Hvilket jeg godt forstår med den halvhjertet fornemmelse man får når man bruger den.
De af jer der har fået noget godt ud af den har jo også interesse i at nørde med det. 

Blot min mening :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 12:04
Du har fuldstændig ret - hvis jeg får mulighed for at streame alt på en ATV så bliver det sådan en jeg køber - Kan se at DPlay nu også er der - det vil sige at jeg kan streame alle mine sportskanaler på ATV.

Nu mangler "bare" TV2Play, så hopper jeg på Apple vognen, selvom jeg er indædt modstander af næsten alt fra Apple - men med deres ATV 4 har de virkelig steppet op!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 12:11
Men så skal man have to bokse. en til Plex og en til alt andet. godav mand
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men så skal man have to bokse. en til Plex og en til alt andet. godav mand


Mener du ikke KODI? plex er da at finde på de fleste platforme. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 12:37
Nej mener plex. for plex på ATV kører kun med 50 og 60 Hz, hvad det siges
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men hos Komplett kan man ikke købe 16 GB versionen længere, så tror også de ryger hurtigt.

Prøv at lav samme søgning på fx Apple TV4. Den er ALLE steder. 
Denne boks er et niche produkt. 
Jeg tror ikke det handler om at den er udsolgt. Det handler i højere grad om at firmaerne ikke mener de kan sælge dem. Hvilket jeg godt forstår med den halvhjertet fornemmelse man får når man bruger den.
De af jer der har fået noget godt ud af den har jo også interesse i at nørde med det. 

Blot min mening :-)

Ikke helt korrekt. Jeg stod i venteposition hos Komplett i ca. 1½ måned. Skrev til dem et par gange og de undskyldte flere gange, men de kunne simpelhen ikke få dem leveret hurtigt nok fra Nvidia. Lød mere til at efterspørgslen oversteg udbuddet.
Kan kun sige at jeg er meget tilfreds med min og den fuldt ud opfylder mine krav til et mediacenter.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 13:14
Jeg ved ikke om man kan kalde det et nicheprodukt i den grad at næsten ingen gider sælge den. Hvis men som begynder spørger ind til på diverse fora, hvilken box der den bedste til streaming af film, så vil et stort flertal pege på Shield.

Det er luksusversionen, men mange er tilfredse med Chromecast elle ATV. Shield mangler apps og det er en skam. Jeg synes selv det er helt tåbeligt jeg skal gennem kodi for at streame DR, når jeg er vant til DRs fantastiske android app. Det undrer at den ikke findes til Shield når den var på mit sony android tv 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
RaGa_MuFFiN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 28-Juni-2009
Sted: Videbæk, DK
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaGa_MuFFiN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 13:16
Spørgsmålet er vel egentlig, hvem man skal kontakte, og hvordan man skal gøre det, for at det har en effekt hos udviklerne? I min bog kan det ikke være svært at konvertere til Nvidia Shield istedet for f.eks. Philips Android TV - men det er måske bare mig.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af henrikbp henrikbp skrev:

Ikke helt korrekt. Jeg stod i venteposition hos Komplett i ca. 1½ måned. Skrev til dem et par gange og de undskyldte flere gange, men de kunne simpelhen ikke få dem leveret hurtigt nok fra Nvidia. Lød mere til at efterspørgslen oversteg udbuddet.
Kan kun sige at jeg er meget tilfreds med min og den fuldt ud opfylder mine krav til et mediacenter.

Jeg køber bare ikke den forklaring fordi ved andre produkter fx tv ser man ofte at så er et givent produkt bare udsolgt rigtig mange steder. Men det er jo ikke det vi ser her. Produktet er slet ikke at finde på firmaernes hjemmeside? Hvis det var udsolgt eller i restordre så ville produktet da stadigvæk være der til bestilling ville det ikke?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af henrikbp henrikbp skrev:

<span style="line-height: 1.4;">Ikke helt korrekt. Jeg stod i venteposition hos Komplett i ca. 1½ måned. Skrev til dem et par gange og de undskyldte flere gange, men de kunne simpelhen ikke få dem leveret hurtigt nok fra Nvidia. Lød mere til at efterspørgslen oversteg udbuddet.</span>
Kan kun sige at jeg er meget tilfreds med min og den fuldt ud opfylder mine krav til et mediacenter.


Jeg køber bare ikke den forklaring fordi ved andre produkter fx tv ser man ofte at så er et givent produkt bare udsolgt rigtig mange steder. Men det er jo ikke det vi ser her. Produktet er slet ikke at finde på firmaernes hjemmeside? Hvis det var udsolgt eller i restordre så ville produktet da stadigvæk være der til bestilling ville det ikke?
så har elgiganten 16GB udgaven udsolgt på deres weblager. og der er ingen der køber den, nej nej
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

så har elgiganten 16GB udgaven udsolgt på deres weblager. og der er ingen der køber den, nej nej

Jeg siger jo ikke at der ikke er nogle der køber dem. Skriver netop at JEG SYNTES det er et niche produkt.
Hvis så mange købte den så ville de andre da også reklamere med at de solgte den for at få en bid af kagen tror du ikke? Det er da mere end underligt at Elgiganten er eneste forhandler der har den syntes du ikke?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2016 kl. 13:41
Lige så vel at de er de eneste med rene Windows uden bloatware?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6162636465 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu