recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 7778798081 117>
Forfatter
Besked
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af MaxIImus MaxIImus skrev:

Jer der har bestilt på amazon: Hvad gør i med strømforsyning? Der står "Includes UK three pin plug only" på siden.

Bestilte en på Prime Day og der var europæisk stik med også i min.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2016 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Nej, det gør det ikke. Også det der undrer mig rigtig meget. Jeg har lige forsøgt at flytte Shielden op ved siden af projektoren, og med det originale HDMI kabel fra Nvidia, direkte i porten.

Fabriks resatte boksen, så den var som ny. Men alligevel nægter Netflix at vise HDR logoet Cry - den viser fint 4K logoet.

Så har jeg desværre ikke flere forslag Unhappy

Jeg har ikke noget HDR-tv stående for tiden, så jeg kan ikke teste med min egen Nvidia Shield endnu.

Jeg fik heller ikke HDR logo på Netflix via Shield på den Samsung KS7005 jeg tester pt. i første omgang. Men virker nu. Tror jeg skiftede til 4K 24fps opløsning og tilbage igen til 4K 60 og genstartede Shield'en men ved ikke lige om det var derfor eller bare et tilfælde at det lige pludselig virkede.


Redigeret af digitalt.tv - 16-Juli-2016 kl. 17:32
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2016 kl. 17:44
Da jeg tilbage i Maj skrev at jeg ville sælge den valgte jeg faktisk lige at vente og give den en chance. Nu har den haft 2 måneder i min stue. Har brugt den..... skyder på ca 5 gange. Max.
Jeg prøvet at følge Allans guide til hvordan man fik emulatore til at virke på maskinen. Men ved ikke om det bare er mig der ikke har fået sat det ordenligt op men syntes ikke den kørte særligt godt. Det var primært Nintendo emulatorere jeg prøvet.

Og i mellemtiden er interessen for denne maskine steget. Så da jeg satte den til salg for 1100 kr så røg den på første dag. Lækket. Blev skiftet ud til et Apple TV4.

Nu har jeg apps til ALLE mine streaming tjenester. Og min egen samling kan jeg afspille gennem PLEX.
Jeg har som andre også har nævnt ikke alle de vilde formater som fx DTS MA og 4K. Men det gør mig ikke noget. Jeg har lige set Breaking Bad i 4K. Og det havde ærligtalt ikke gjort mig noget om det "kun" havde været i FULL HD. 
Jeg vil da ikke udelukke at Nvidia Shield ville få apps og derved blive kompetent med tiden.
Men for mig at se så er Apple TV4 langt langt bedre. Især når man som jeg har hele økosystemet i hele familien.

Det der fik mig til at skifte var at jeg kunne få en OK pris for maskinen, samt at TV2 Play nu endelig var kommet til Apple TV.

Er den de 1200kr værd? Tja... lad mig sige det sådan her, jeg vil langt hellere give 1200 for dette Apple tv end 1600 for Nvidia Shield. :-)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 12:48
Hej Alle Nvidia Shield ejere :)

Har kraftigt overvejet at skifte min WD live tv ud med denne shield løsning.

Kan se den åbner op for mange muligheder. Har nogle spørgsmål ang. boksen. Er ikke helt novice på hifi/hjemmebio området.

Læste på flatpanels at boksen tit fryser fast er det korrekt ?

Nogen der har den tilsluttet med en Logitech Harmony da jeg foretrækker at kunne bruge interfacet via fjernbetjening når jeg skal se film? :) 

Håber der er nogen der kan svare mig på disse spørgsmål da den virker som et interessant device og til min hjemmebio og erstatning for mit nuværende mediecenter.

Min WD live tv løsning har virkelig tjent mig godt og har kunne afspille absolut alt min det begyndet at knibe for den med den her nye 265 komprimering. Alt bliver trukket via min NAS server.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 14:09
Har ikke oplevet min fryse. Jeg afspiller film fra min NAS med SPMC appen og det fungere bare. En fin udskiftning af min aldrernde Dune D1 🙂
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Da jeg tilbage i Maj skrev at jeg ville sælge den valgte jeg faktisk lige at vente og give den en chance. Nu har den haft 2 måneder i min stue. Har brugt den..... skyder på ca 5 gange. Max.
Jeg prøvet at følge Allans guide til hvordan man fik emulatore til at virke på maskinen. Men ved ikke om det bare er mig der ikke har fået sat det ordenligt op men syntes ikke den kørte særligt godt. Det var primært Nintendo emulatorere jeg prøvet.

Og i mellemtiden er interessen for denne maskine steget. Så da jeg satte den til salg for 1100 kr så røg den på første dag. Lækket. Blev skiftet ud til et Apple TV4.

Nu har jeg apps til ALLE mine streaming tjenester. Og min egen samling kan jeg afspille gennem PLEX.
Jeg har som andre også har nævnt ikke alle de vilde formater som fx DTS MA og 4K. Men det gør mig ikke noget. Jeg har lige set Breaking Bad i 4K. Og det havde ærligtalt ikke gjort mig noget om det "kun" havde været i FULL HD. 
Jeg vil da ikke udelukke at Nvidia Shield ville få apps og derved blive kompetent med tiden.
Men for mig at se så er Apple TV4 langt langt bedre. Især når man som jeg har hele økosystemet i hele familien.

Det der fik mig til at skifte var at jeg kunne få en OK pris for maskinen, samt at TV2 Play nu endelig var kommet til Apple TV.

Er den de 1200kr værd? Tja... lad mig sige det sådan her, jeg vil langt hellere give 1200 for dette Apple tv end 1600 for Nvidia Shield. :-)

Det var godt du fik den maskine du fandt mest anvendelig :)
Det er netop streaming-app udvalget der gør Apple tv attraktiv. Personlig bruger jeg kun de gængse tjenester, som Netflix, spotify og Kodi. Men er også glad for emulatorene. Jeg syntes den er rigtig god til det formål. Undre mig lidt over, at der skulle være problemer med Nintendo emulatorer. Jeg fulgte selv lidt med, da de første emulatorer blev lavet til Apple tv. Men der går vidst lidt tid endnu, inden det bliver rigtig godt.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 17:04
Jeg har flere nvidia shield, og de fryser aldrig fast, jeg oplever at den kan finde på at hoppe ud af kodi hver anden mdr. Men det er bare at gå ind i kodi igen og se videre. Jeg bruger logitech harmony på 2 Nvidia shield, og det virker fint uden problemer.
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
BoNJacobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-December-2007
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BoNJacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2016 kl. 20:45
Jeg har på et halvt år et par gange oplevet at Shielden mister forbindelsen til controlleren, Så skal den lige kobles til med USB kabel indtil der er forbindelse igen, trælst, men til at leve med.
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 00:43
Oprindeligt skrevet af Tmann Tmann skrev:

Læste på flatpanels at boksen tit fryser fast er det korrekt ?
Niks, det er skribenten på flatpanels der simpelthen ikke kan indse at han har fået en defekt boks, på trods af at der er mange der siger den ikke fryser.
Det kan jo ske med alle bokse, men så gør man brug af reklamationsretten ;)
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af BoNJacobsen BoNJacobsen skrev:

Jeg har på et halvt år et par gange oplevet at Shielden mister forbindelsen til controlleren, Så skal den lige kobles til med USB kabel indtil der er forbindelse igen, trælst, men til at leve med.


Det oplever jeg også af og til. Men så kan man også bare holde fingeren på boxens logo, til den begynder at blinke, og så trykke og holde "Home/Back" knapperne nede på remoten, til den også blinker. Så har den forbindelse igen.

Men lige bortset fra det, så fungere min box altså også fuldstændig perfekt!
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 12:41
Tmann - Min har aldrig frosset. De andre taler så om, at den kan miste forbindelse til controlleren, men det ved jeg ikke noget om, da jeg ikke bruger den.

Men ja, Harmony virker helt fint til den. Selvom controlleren bruger WIFI Direct og remoten man kan købe til den, bruger Bluetooth, så har den en IR modtager indbygget. Så alle Harmony modellerne virker til den.
Jeg bruger selv en Harmony Ultimate til den.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2016 kl. 12:51
Kan man egentlig ændre key mapping på android. Jeg mangler lidt nogle knapper nu hvor jeg er skiftet fra kodi på pc til SPMC på android. Fx i knappen som bringer info line frem under visning af film.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7778798081 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu