recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 8182838485 117>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2016 kl. 21:48
Nemlig. Sådan var det i det første stykke tid med Chromecast. Altså man fik kun 2.0. Men lige omkring april sidste år (da GoT sæson 5 kom), begyndte de så småt at sende 5.1. Tror de skiftede løbende, mens nye afsnit fra den tid og frem, altid kom i 5.1 (hvis eller det var tilgængelig for de serier de får).

Jeg tror frugtkompot taler af gamle erfaringer.
Til top
MBKEN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MBKEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 18:14
HJÆLP.....jeg har lige købet en nvidia shield og har brug for noget hjælp af en af jer. 

update info:7/8 kl20(kom selv lidt længere med det)
problemet er at jeg ikke kan kalibrere billedets lys og kontrast rigtig. Der er detaljer og sort niveau som ikke vil se rigtig ud. jeg har prøvet mange forskellige muligheder. hvis der var en det kunne guide lidt eller kopier teksten og rette i det er forkert. tak på forhånd.

fandt problemmer i (adjust display refresh rate = always) den gør at den bliver sat i RBG og når jeg afspiller film.

mine settings nu.


mit system:

marantz SR7009
tv format=pal  

benq w1070 projektor.
HDMI format= pc signal eller video signal




nividia shield:
HDMI:
resolution=1080p 24hz 
dynamic range = auto eller limited eller full (ikke mulighed for vælge)
coler space= RBG eller ycbcr 4:4:4

SPMC  settings.

Videos > Playback

  • adjust display refresh rate = off (det var den her der laver problemer for mig)
  • sync playback to display = off
Videos > Acceleration
  • enable HQ scalers = low
  • allow hardware acceleration - Mediacodec (Surface) = on
  • allow hardware acceleration - Mediacodec = off
  • accelerate MPEG2 = HD and up
  • accelerate MPEG4 = HD and up
  • accelerate h264 = HD and up
System > Video Output
  • set GUI resolution limit = 1080
  • vertical blank sync = always enabled





Redigeret af MBKEN - 07-August-2016 kl. 20:10
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nemlig. Sådan var det i det første stykke tid med Chromecast. Altså man fik kun 2.0. Men lige omkring april sidste år (da GoT sæson 5 kom), begyndte de så småt at sende 5.1. Tror de skiftede løbende, mens nye afsnit fra den tid og frem, altid kom i 5.1 (hvis eller det var tilgængelig for de serier de får).

Jeg tror frugtkompot taler af gamle erfaringer.

Ups, i så fald undskylder jeg. I har muligvis ret. Vi har et Apple TV stående ved siden af, som jeg har brugt til HBO siden jeg opdagede, at Cast på Nvidia'en var i 2.0.

Hvis det virkelig er løst nu, så er det jo fremragende!
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 20:37
Jamen, du må have sat din Nvidia forkert op den gang. For som sagt, så begyndte de at sende 5.1 over Google Cast, da GoT s5 kom. Altså før boksen kom ud. I hvert fald i Danmark.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 20:38
Det er selvfølgelig muligt, at du har set en af de serier, som ikke var "konverteret" endnu. De sagde som sagt, at de ville lave dem om løbende.
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Har nogen af de mere nørdede Shield ejere forsøgt sig med muligheden for at installere TVheadend?
Det gør Shield'en til en PVR, der kan streame og optage TV via netværket. Det skulle virke med linux kompatible USB TV tunere samt HD Homerun.


Jeg vil selv gøre forsøget når nr 2 ankommer i løbet af næste uge.

http://forum.xda-developers.com/shield-tv/general/dvb-c-t-t2-s-pvr-running-tvheadend-t3303424


Jeg svarer lige på mit tidligere indlæg, selv om der ikke var nogen her der så ud til at interessere sig for det :-)

Jeg har nu efter en del forsøg og gennemlæsning af ovenstående forum fået TVHeadend (PVR program udviklet til linux) til at køre på min Shield Pro. Den kører i baggrunden, og kan optage på den interne 500 Gb harddisk samt evt. externe diske fra min HDHomerun tuner.  Alle normale funktioner på Shield kører som de skal i 3.2 release, dvs at PVR funktionen kører i baggrunden uden at forstyrre normal brug.

Kodi lokalt på maskinen kan tilgå PVR delen og streame, ligesom resten af de Kodi maskiner jeg har i huset.

Ydermere har jeg haft følgende beta app installeret:

Tvheadend Live Channel

Den fungerer med Googles live-TV system. Jeg mener ikke den kan optage endnu, men det kommer nok.


For mig er Shield TV derfor nu blevet den ultimative løsning. Lavt strømforbrug, og kører selv om maskinen er i dvale, samt kan streame til flere samtidig.


Redigeret af bingoking - 08-August-2016 kl. 21:35
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Oprindeligt skrevet af bingoking bingoking skrev:

Har nogen af de mere nørdede Shield ejere forsøgt sig med muligheden for at installere TVheadend?
Det gør Shield'en til en PVR, der kan streame og optage TV via netværket. Det skulle virke med linux kompatible USB TV tunere samt HD Homerun.


Jeg vil selv gøre forsøget når nr 2 ankommer i løbet af næste uge.

http://forum.xda-developers.com/shield-tv/general/dvb-c-t-t2-s-pvr-running-tvheadend-t3303424


Jeg svarer lige på mit tidligere indlæg, selv om der ikke var nogen her der så ud til at interessere sig for det :-)

Jeg har nu efter en del forsøg og gennemlæsning af ovenstående forum fået TVHeadend (PVR program udviklet til linux) til at køre på min Shield Pro. Den kører i baggrunden, og kan optage på den interne 500 Gb harddisk samt evt. externe diske fra min HDHomerun tuner.  Alle normale funktioner på Shield kører som de skal i 3.2 release, dvs at PVR funktionen kører i baggrunden uden at forstyrre normal brug.

Kodi lokalt på maskinen kan tilgå PVR delen og streame, ligesom resten af de Kodi maskiner jeg har i huset.

Ydermere har jeg haft følgende beta app installeret:

Tvheadend Live Channel

Den fungerer med Googles live-TV system. Jeg mener ikke den kan optage endnu, men det kommer nok.


For mig er Shield TV derfor nu blevet den ultimative løsning. Lavt strømforbrug, og kører selv om maskinen er i dvale, samt kan streame til flere samtidig.

jeg har åbebart overset dit indlæg tidligere, dette lyder yderst interessant :)
kan jeg bruge en 16gb version med ekstra harddisk/sdkort ?
hvad med et android TV som sony, vil det virke der også ?



Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2016 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Flarup Flarup skrev:


jeg har åbebart overset dit indlæg tidligere, dette lyder yderst interessant :)
kan jeg bruge en 16gb version med ekstra harddisk/sdkort ?
hvad med et android TV som sony, vil det virke der også ?





Ja, hvis du mener at installere Kodi på et Sony Android TV og så streame fra Shield til TV'et.. Det er sådan vores setup virker i daglig stuen.

Man kan sagtens optage Tv udsendelserne på en ekstern harddisk/SD kort efter eget valg.


Redigeret af bingoking - 08-August-2016 kl. 22:13
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 12:31
Viaplay kan nemt castes op på SHIELDen. 

Vil anbefale dig kraftigt at bruge SPMC frem for KODI. Der er rettet en masse fejl plus KODI understøtter ikke HD lydspor.

Har stået i nøjagtig samme situation som dig omkring Apple produkter. Købt selv en 4. Gen apple tv. Er helt vild med interface men der var så mange andre ting som trak ned. 

Intet 24P intet HD lydspor. Interface også Airplay mirror cast var faktisk det eneste jeg kunne sige positivt om det. 

Du skulle næsten prøve at kigge på SPMC på youtube. Der findes rigtig mange små videoer hvordan du kan skræddersyg din løsning igennem SHIELDen. 

Prøver selv at få min til at ligne ham her's SHIELD. 

http://lindqvist.synology.me/wordpress/ 

Han har samtidig guides til hvordan det skal laves. Super fedt opsæt han har lavet. Også er han dansker du kan nemt spørge ham til råds på hans side.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 15:30
@Tmann

Kodi kan godt afspille HD lyd uden problemer, men kun som PCM lyd og ikke som bitstream.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 16:23
Okay det var som bit stream Tongue
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2016 kl. 21:07
Har netop testet Game of Thrones S5 og S6 fra HBO via Cast til Shield og der er altså stadig kun 2.0 lyd her.

Hvordan har I andre fået den over på 5.1? Det forstår jeg intet af. Bør vel ske automatisk.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8182838485 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu