recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 8384858687 117>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Det har en stor del at sige. Jeg havde 2.0 receiver med 1.4 fjernsyn og det gav mange problemer. Bl.a. virkede auto refresh rate ikke. Da jeg fik alle led HDMI 2.0 (HDCP 2.2) spillede det. Prøv at gå undenom receiver og direkte i tv


Det virkede heller ikke igennem tv. Hvilket er underligt da det jo som sagt virkede for nogle dage siden.

Samsung support er ubrugelige hvad det angår.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2016 kl. 20:31
Jeg postede mit problem på Kodi forummet, SPMC tråden.

Åbenbart skulle mit problem være løst i 16.4.2. Jeg har Play Store versionen, 16.4.1.

Nogen der kan give et crash kursus i hvordan man opdatere fra en Zip-fil?

Jeg har udelukkende kørt via Play Store indtil nu.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 08:15
Prøv at opdatere manuel i playstore. Min opdaterede i hvert fald af sig selv. Evt genstart shield'en
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 11:03
du skal installere appen File xplorer eller Xplorer
gå på Google og søg på spmc og download den nyeste version
kopier apkfilen over på dit googledrev
tilgå Google drev via filexplorer eller Xplorer og instaler spmc
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 15:50
Kan nogle kort sige ja/nej til om den nu kan lave 100% HD-Pass through?
Hvis ja, kan PLex, og Kodi også?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 11:04
Plex kan, Kodi decoder det til pcm 5.1 / 7.1, dvs atmos osv vil ikke virke. SPMC som er en fork af Kodi kan, der virker atmos osv også.

Shield kan lave 100% passtrough, alt efter hvilke app du bruger.

Redigeret af JordanDK - 20-August-2016 kl. 11:05
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2016 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Jeg har heller ikke 5.1 på HBO Nordic på min Shield.


Også en af grundende til jeg bruger min CC1 når jeg skal caste HBO Nordic, fremfor Shield.

Oplevede faktisk i går da jeg sad og så Banshee og rodede lidt med Remote til receiver, at den nyeste sæson hvert fald spyttet Dolby Digital + EX 6.1 ud. Har aldrig oplevet på nogle streamings tjenester før at lyden har været over 5.1

Redigeret af JordanDK - 21-August-2016 kl. 01:20
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 22:33
Jeg kan godt lide tanken om at køre Plex server på min Shield, men ikke at den skal stå tændt døgnet rundt. 

Findes der en mulighed for WOL til Shield (alternativt en timer app)?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af henrikbp henrikbp skrev:

Jeg kan godt lide tanken om at køre Plex server på min Shield, men ikke at den skal stå tændt døgnet rundt. 

Findes der en mulighed for WOL til Shield (alternativt en timer app)?


Det sker der altså ikke noget ved. Den bruger så godt som ingen strøm. Synes endda nogen her i tråden har sagt, at de måler et marginalt højere forbrug, når den står standby.

Her kan du se Flatpanels målinger af strømforbrug.
Idle: 5.3w
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 19:42
Ja det kan jeg godt se. Lyder dog helt vildt med 4,6 watt i standby. Det er jo knap 100 kr om året i strøm for ingenting. Kan dog også se at testen er over 1 år gammel - kan de have forbedret det ved en af de seneste opdateringer?

Hvis ikke tror jeg slukker den helt fremover, med mindre jeg ved jeg skal bruge Plex server.
Til top
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 19:54
Synes det lyder billigt, for at kunne tilgå den 365 dage om året Wink
Det er jo det man bruger på en måneds Netflix + Spotify suk.

På Plex kan du lægge hele din musiksamling samt hele din indkøbte barbie samling til ungerne.
Som du så kan streames til deres mobile enheder.


Redigeret af casperse - 28-August-2016 kl. 19:55
Til top
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 20:41
Kan godt se hvad du mener når vi snakker idle mode og er enig i din betragtning, men 4,6w i stand-by tilstand er ikke iorden efter min mening. Det sagt kender jeg dog ikke stand-by for f.eks Xbox og ps4.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8384858687 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu