recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 8485868788 117>
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 21:00
Årh jeg ville blive glad for et standby forbrug på 4,6 w/t.

Min nuværende htpc/server bruger ca. 40 w/t og kører i døgndrift. Den gamle brugte 110 w/t.

Har også overvejet en Shield, men ikke til Plex server, der vil jeg have en "rigtig pc" :-)
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 23:23
Hvorfor? Test viser at den kan køre 5-6 streams i 1080p over internettet.
Hvis jeg skal køre så mange streams fra min PC bruger den meget mere strøm.
Ikke engang sikker på at den kan det flydende! Den chip de bruger til transcoding perfekt til H264/265 og MPEG2

Den eneste mangel jeg kan se er de ekstra applikationer som xbmcnfo og Plexpy osv.
Men mon ikke det kommer? Trot at en NAS og en Shield vil være en god kombi i fremtiden.

Redigeret af casperse - 28-August-2016 kl. 23:27
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 09:08
Prøv at mål den selv. Min steg og steg og endte med at jeg målte min til 12w med et SparOMeter. Både i standby og tændt inde i Kodi/SPMC. Faktisk brugte den mindre, når den afspillede film, end når den idlede. Ved ikke om nogle apps kan gøre, at den spiser mere strøm, eller hvad der skete for den, men det var dråben for mig, så jeg solgte skramlet :-)
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 11:39
Bruger pt media portal, og leger med live tv i plex via mp tvservet. Det virker fint, faktisk bedre på mobile enheder, end mpextended.
Dog har jeg brug for pc til tv kortene.

Men mangler et par ting før jeg går over til plex.
Bl.a. Folder view i video mappe, på plex pc appen. Det eksistere på Android versionen. Og Spotify understøttelse også
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af henrikbp henrikbp skrev:

Kan godt se hvad du mener når vi snakker idle mode og er enig i din betragtning, men 4,6w i stand-by tilstand er ikke iorden efter min mening. Det sagt kender jeg dog ikke stand-by for f.eks Xbox og ps4.


Her står lidt om det
http://www.gamereactor.dk/nyheder/211404/PS4+og+Xbox+One+kan+koste+dyrt+pa+elregningen/
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 22:40
Tasker er en genial app, som virker ved sideloade den. Så når Plex åbnes sendes der automatisk en WOL package til serveren så snart jeg åbner programmet.

Bruger samme metode på mobilen.

Skal siges at jeg i dagligdagen bruger SPMC, hvor sådanne ting er indbygget. Men meget sjovt få det til at virke med Plex også.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2016 kl. 06:31
Snedigt!
MORE BASS
Til top
AndyJeps Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndyJeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2016 kl. 09:34
Ny Nvidia Shield på trapperne!



Redigeret af AndyJeps - 31-August-2016 kl. 09:34
AndyJeps
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 01:55
Hvis man som jeg, kun bruger den nuværende Shield som afspiller, så er der nu nok ikke det store at hente i en ny udgave.
Eneste jeg ønsker, er flere apps til danske tjenester. Og det retter nyt hardware jo ikke op på.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2016 kl. 13:12
Så gerne de implementerede bedre scaler i Nvidia Shield da hardwaren burde kunne klare det.
Til top
Shpongled Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shpongled Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 22:47
Er jeg den eneste som pt. har problemer med kvaliteten på live stream via YouTube på Shield'en?

Ville gerne streame NA LCS Regional Qualifier - Final i aften, men hvad enten jeg vælger at starte live streamen direkte via YouTube app'en på Shield'en, eller caste den via min telefon, kan jeg kun få den til at streame i 240p eller noget i den stil..!?

https://youtu.be/ZpinmewRd3g

Kan gå ned og vælge HQ knappen på YouTube app'en og vælge 1080p, men der sker ingenting ..

Hvis jeg streamer den via min bærbar (YouTube i Firefox) streamer den fint i 1080p ..

Wierd! Confused
sniggidy-niggidy-nooch
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2016 kl. 01:51
Jeg havde ingen problemer tidligere i dag. Men jeg bruger Youtube Addon i SPMC i stedet. Bruger aldrig den native Youtube app.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8485868788 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu