recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 8687888990 117>
Forfatter
Besked
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 18:00
Tvivler på der lige kommer en ny, hvorfor skulle der det?
Den kan køre alt hvad der kan køres i dag, uden problemer.
Til top
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 18:13
Er det ikke bare tid? Den har jo nogle år på bagen (2013 Jul. D31 Wink)
Nye produkter holder også liv Google TV, og andre får måske øjnene op for at dette er meget bedre end at købe et Appletv? - Jeg håber og tror på at der snart kommer en ny version, hvis interessen skal bibeholdes, gamle produkter der ikke bliver fornyet dør.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 20:08
Vil det egentlig være muligt at slutte et trådløst tastatur til en Shield? (Eks. et Logitech K830).
Til top
persen61 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2016
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér persen61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 20:46
Ja det kører fint med NVIDIA Shields maskinen bruger også selv det tastatur du omtaler.
:-)

Redigeret af persen61 - 15-September-2016 kl. 20:48
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2016 kl. 22:17
Casperse - Nu skriver Tipsen jo, at han i forvejen har en NAS, så tvivler på, at han vil bruge den som PLEX Server :)

Og den er altså ikke fra juli 2013. Du må have kigget på Shield Tablet eller den gamle controller til telefoner.
Shield Android TV er fra 2015.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Casperse - Nu skriver Tipsen jo, at han i forvejen har en NAS, så tvivler på, at han vil bruge den som PLEX Server :)
Jeg har en Synology DS214play og den skulle vist være i stand til at køre PLEX, men jeg kan også finde rigtigt mange posts om problemer med dette og der er vist også noget med udnyttelse af hardware transcoding, som ikke helt spiller.
Tror mere jeg er til en SPMC (XBMC) løsning efter at have kigget lidt nærmere på det - og den vil blive installeret på Shield'en.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 09:53
Det vil jeg bestemt også anbefale. SPMC giver altså bare mere frihed og flere muligheder i form af plugins.
Jeg har godt nok PLEX Server på min hjemmebyggede server, men det er kun til når jeg skal se serier på jobbet. Derhjemme bruger jeg SPMC.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Tak for svar - det gav lidt lys for nogle af tingene - hvor kommer rygterne om ny model fra - kan ikke selv finde nævneværdigt - blot gisninger om at der nok *ikke* kommer en ny model lige foreløbig...

Fra amerikanske FCC, da skal godkende alle produkter med bl.a. indbygget radio/WiFi før de må sælges på markedet. FCC har godkendt ny Nvidia Shield-boks, ny Remote og ny spilcontroller for nylig.

Linket ligger i tråden på et par sider tilbage, men ellers er det her igen:




Redigeret af Rasmus Larsen - 16-September-2016 kl. 12:56
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af persen61 persen61 skrev:

Ja det kører fint med NVIDIA Shields maskinen bruger også selv det tastatur du omtaler.
:-)
 
Ved ikke om jeg spørger dumt men hvornår vil du kunne bruge tastatur og mus til maskinen:)
M.v.h.

Kasper (Baun87)

https://forum.recordere.dk/bauns-venlige-kone-atmos-hjemmebio_topic148197_page1.html?KW=baun87

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Baun87 Baun87 skrev:

Oprindeligt skrevet af persen61 persen61 skrev:

Ja det kører fint med NVIDIA Shields maskinen bruger også selv det tastatur du omtaler.
Ved ikke om jeg spørger dumt men hvornår vil du kunne bruge tastatur og mus til maskinen:)
Jeg har tastaturet liggende i forvejen og tænker at det eks. kan bruges, hvis man søger efter noget video på Youtube og lignende - der kan junior godt have nogle specifikke ønsker i retning af bestemte togfilm, film med modellervoks, små tegnefilm osv - der bruger vi også (det medfølgende) tastatur på Boxee Box'en nu.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2016 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Og angående standby har der ikke været issues. Pga hdmi-cec så går min i standby sammen med receiver og tv. Og tænder når vælger hdmi input.

Interessant - min Shield TV går fint i standby, når jeg "slukker" mit TV Samsung UE46D8000 - men den tænder ikke, når jeg tænder Samsung TV'et igen...

Min Shield er koblet direkte til TV'et med HDMI og er registreret som HDMI-CEC på source listen.

Er der nogen, der har en løsning på dette? 
 
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Min slukkede og startede fint, men nu oplever jeg også at min ikke starter når jeg vælger indgangen hvor sheild'en er sat til. Den går godt nok igennem receiveren, men det virkede altså før.</span>


Min slukker og tænder fint, når jeg vælger det rigtige input.

Til gengæld virker min cec slet ikke udover tænd / sluk efter opgradering af tv. Det irriterer mig grænseløst at jeg skal have fat i enten den lille Remote eller controller for at styre den.

Gætter på det er fordi tv er hdmi 2.0a og receiver er hdmi 1.4 med 4K @ 30hz
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 11:11
Hej...

Håber i kan hjælpe da jeg har lidt problemer med afspilning af film fra min NAS - Synology DS415Play. Jeg er desværre ikke så netværks stærk, så nogle af problemer kan skyldes forkert opsætning. 

Jeg har prøvet Plex, Emby og SPMC. 

Plex 

Det ville være at foretrække at bruge Plex, da jeg kan sidde ved min PC og administrere biblioteket, så de rigtige covers m.m. bliver tilknyttet. 

Problemet med Plex er, at jeg kan ikke få srt untertekster til at virke. Oftest vises de slet ikke, og som jeg forstår det er det et generelt problem. Ikke sandt ? 

Er der slet ingen måde det kan komme til at virke på uden transcoding ?

Emby 

Emby kunne være fint nok, men jeg kan ikke få administrationssoftwaren til at finde stien med mine filer. Det er som om der er en fejl i softwaren. Jeg kan finde stien, men når jeg vælger den forsvinder den bare igen. 


SPMC 

Jeg har svært ved at få den til at samle biblioteket op fra NAS-boksen. Jeg kan tilgå filerne, men ikke lave et bibliotek. SRT undertekster har den også svært ved at finde.

Har i nogle gode råd ?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8687888990 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu