recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 8788899091 117>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Hej...

<table cellpadding="0" cellspacing="0" style="min-width: 100%;"><t><tr><td style="font-family: Lato; font-size: 14px;"><div style="font-size: 10pt; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;"><div style="font-size: 13.3333px;">Håber i kan hjælpe da jeg har lidt problemer med afspilning af film fra min NAS - Synology DS415Play. Jeg er desværre ikke så netværks stærk, så nogle af problemer kan skyldes forkert opsætning. 
<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;"><span style="font-size: 13.3333px; line-height: 1.4;">Jeg har prøvet Plex, Emby og SPMC.</span><span style="font-size: 13.3333px; line-height: 1.4;"> </span><div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;"><span style="font-size: 13.3333px; line-height: 1.4;">Plex</span><span style="font-size: 13.3333px; line-height: 1.4;"> </span><div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">Det ville være at foretrække at bruge Plex, da jeg kan sidde ved min PC og administrere biblioteket, så de rigtige covers m.m. bliver tilknyttet. 
<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">Problemet med Plex er, at jeg kan ikke få srt untertekster til at virke. Oftest vises de slet ikke, og som jeg forstår det er det et generelt problem. Ikke sandt ? 
<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">Er der slet ingen måde det kan komme til at virke på uden transcoding ?<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">Emby 
<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">Emby kunne være fint nok, men jeg kan ikke få administrationssoftwaren til at finde stien med mine filer. Det er som om der er en fejl i softwaren. Jeg kan finde stien, men når jeg vælger den forsvinder den bare igen. 
<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">SPMC 
<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">Jeg har svært ved at få den til at samle biblioteket op fra NAS-boksen. Jeg kan tilgå filerne, men ikke lave et bibliotek. SRT undertekster har den også svært ved at finde.<div style="font-size: 13.3333px;">
<div style="font-size: 13.3333px;">Har i nogle gode råd ?

</td></tr></t></table>
PLex skulle transcode srt. da de kører nativ i plex. emby har jeg selv lidt problemer med. Men har ingen problemer med plex. men bruger også pgs. subs
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 17:18
Er der nogen herinde, der har held med at caste HBO Nordic til den? Det vil bare ikke fungere stabilt på min - 90% af gangene kan den ikke starte streamen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2016 kl. 21:01
Absolut ingen problemer her. Virker 99 ud af 100 gange (har oplevet en gang, hvor boxen skulle genstartes).
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 06:53
Oprindeligt skrevet af Pinch Pinch skrev:

Er der nogen herinde, der har held med at caste HBO Nordic til den? Det vil bare ikke fungere stabilt på min - 90% af gangene kan den ikke starte streamen.


Har akkurat samme problem. "Rart" at høre andre har samme problem. Var ved at tro, at der var noget galt med min Shields cast funktion og overvejede at udskifte den.

Hvorfor det ikke virker ordenligt aner jeg desværre ikke. Men som man kan læse i en anden tråd her på siden, ser det ud til at HBO Nordics android app er lidt hit and miss for hvornår den virker.


Redigeret af Silentbob - 20-September-2016 kl. 06:56
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 09:21
Samme problem her og mange andre steder. Der kører også en tråd omkring det ovre på Flatpanels.dk (http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=25&t=35967&p=237829&hilit=hbo#p237829). 

Jeg har været i kontakt med HBO Nordic kundeservice omkring problemet. Problemet opstod efter sidste update af appen, hvor understøttelse af enheder med indbygget Google Cast fik problemer (ikke samme som Chromecast). 

De kunne ikke give en tidshorisont for, hvornår/om problemet ville blive løst, så jeg foreslog dem at lægge den gamle apk op på deres hjemmeside i mellemtiden, da det jo virkede fint før sidste update. Det har de så heller ikke kunnet finde ud af ... Inkompetente idi....

Jeg ved ikke, hvordan Nagash kan få det til at virke. Måske han ikke har opdateret appen?Hvis det er tilfældet må du gerne dele apk'en :) 


Redigeret af Nilloviz - 20-September-2016 kl. 09:23
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 21:13
Ja, "rart" at høre, der er flere med problemet - tak for info!

Hvis det vitterligt har med appen der castes fra at gøre, kunne det i teorien så ikke fungere bedre via iOS?


Redigeret af Pinch - 20-September-2016 kl. 21:19
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 13:15
Er problemet det samme hvis i kører trådløst på Shield?
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2016 kl. 20:45
Min er kablet og har som sagt ingen problemer.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 06:57
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Er problemet det samme hvis i kører trådløst på Shield?


Jeg kan desværre ikke undersøge det. Vi har opsagt vores HBO Nordic abonnement.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 12:53
Ja, problemet er der også på wifi-forbindelse
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 12:58
Jeg har også forsøgt med et ios device. Det ændrede ikke noget, så det har måske ikke noget at gøre med appen, hvilket heller ikke helt giver mening med Chromecast. Der var bare et tidsmæssigt sammentræf mellem app opdatering og problemerne på Shield TV. Måske ændrede de nogle andre ting andre steder i deres system på samme tid med app opdateringen.
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2016 kl. 13:21
Det gør ingen forskel om det er med kabel eller wifi, nej.

Det undrer mig meget, at det ikke umiddelbart er muligt at finde et eksempel på bare en enkelt anden app, der har samme problem (dog er det heller ikke den nemmeste Google-søgning). Det tyder meget på, at problemet er unikt for HBO Nordic.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8788899091 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu