recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 96979899100 117>
Forfatter
Besked
tdj89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tdj89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 19:29
Er stødt på endnu et lille problem :) Jeg har tilsluttet et USB-stik, som bruges om Shieldens primære storage. I den sidste USB indgang har jeg tilsluttet en ekstern HDD. Jeg har prøvet at lege lidt med en N64 emulator som er installeret på USB-stikket. De spil jeg har downloadet er lagt på HDDen. Problemet er, at jeg ikke kan tilgå disse fra emulatoren (mupen64), da den kun tilgå mapper fra USB-stikket. Jeg har ikke mulighed for at tilslutte USB-stikket min computer, da den ikke kan læse denne mere. 

Kan jeg løse dette problem på en eller anden måde?
Til top
tdj89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tdj89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 01:20
Så fik jeg indstillet SMPC som der blev beskrevet i linksene på forrig side. Der er dog noget med lyden, som jeg synes der driller. 

Recieveren modtager fint DTS lyd fra Shielden, men jeg synes det er som om, at der mangler noget power i forhold til når jeg så film på mit tidligere mediecenter, Tvix. Det er lidt som om, at 'noget af lyden bliver holdt tilbage'. Især baghøjtalerne hører man ikke meget til i forhold til før. Siger det jer noget?
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:10

Hvilken en indstilling er at foretrække på Shielden ?
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 21:33
Jeg har et Samsung tv fra 2012 og jeg får klart bedste resultat med RGB 8bit og udvidet farver aktiveret på tv'et
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:04
Jeg har et Panasonic GT30. Jeg får bedst resultat med 4:4:4. Men jeg skulle ind i TV'ets opsætning og slå farveprofil på auto. Ellers var den låst til 4:2:2.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 22:32
hvad med i forhold til projektor ?
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af kerovan kerovan skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Kerovan - Men du kan caste fra telefon til Nvidia. Hent HBO appen til din telefon og bruge Chromecast funktionen til Shielden :)


Ja det er jeg klar over, men som de andre også oplever, så virker min cast funktion heller ikke til shield 🤔
Men det kan jo være det løser sig med Nougat updaten. 😊👍
Er der nogen der har fúndet ud af om det løste problemet?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Oprindeligt skrevet af kerovan kerovan skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Kerovan - Men du kan caste fra telefon til Nvidia. Hent HBO appen til din telefon og bruge Chromecast funktionen til Shielden :)


Ja det er jeg klar over, men som de andre også oplever, så virker min cast funktion heller ikke til shield 🤔
Men det kan jo være det løser sig med Nougat updaten. 😊👍

Er der nogen der har fúndet ud af om det løste problemet?


Det virker, men stadig kun stereo.
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 21:19
Hmm. Jeg har netop anskaffet mig en Nvidia Shield TV - gammel 16Gb udgave med controller og jvf. tidligere ejer aldrig sluttet til - hvilket virker troværdigt.
Jeg har dog problemer med at få boksen ordentligt op at køre - kan pt ikke få forbindelse til controlleren.
Det startede egentlig fint med at boksen blev tændt og efter controlleren blev tilsluttet en usb-strømforsyning for at lade op, kunne jeg også forbinde og styre boksen. Den blev hooket op på en Google-konto og derefter ville den gerne opdatere. Efter opdateringen blev der genstartet og nu er boksen så strandet ved at den gerne vil connecte til controlleren (eller en fjernbetjening) igen - men det kan jeg ikke få den til nu...
Er det ikke bare den midterste/øverste trekant-knap med Nvidia-logo man skal bruge til at connecte?
Er det muligt at resette connectoren?
Andre forslag?
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:


Andre forslag?

Hvis du aktiverer HDMI CEC på dit fjernsyn, burde du også kunne bruge TV'ets fjernbetjening til at styre shielden.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 23:20
Af uransagelige årsager virker det nu... kan ikke helt gennemskue, hvordan jeg fik liv i controlleren, men nu kører det - så skal jeg bare finde ud af muligheder - pt. kører boksen i opstartsfasen, så den er tilsluttet min computerskærm på kontoret.
Forventer fremover at kunne styre den med controlleren, en Logitech Harmony remote og måske et Bluetooth tastatur.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 23:23
Jeg har fået installeret SPMC - så vidt jeg kan forstå er det dén man installerer i stedet for Kodi - nu skal jeg bare lige finde ud af at styre den fornuftigt med controlleren - jeg har fundet ud af hvad de fleste knapper gør, men savner en knap der kan skifte mellem lydspor (ie. "Next audio track") - har rippet en del blu-ray-tegnefilm til junior og lydspor er lagt ned på både dansk og engelsk - men jeg kan ikke finde ud af at skifte, hvilket der bruges.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 96979899100 117>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu