recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspille mkv fra time capsule
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspille mkv fra time capsule

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspille mkv fra time capsule
    Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 22:06
Hej Recordere :D

Jeg har netop erhvervet mig en 2tb apple time capsule.

Jeg har så lagt mit videobibliotek over på den, disse består primært af .mkv filer. 

Til at afspille filerne har en en WD Live TV 3. gen som jeg hidtid har brugt med min eksterne hdd.

Men da jeg var træt at skulle pille usb ind og ud hver gang jeg ville overføre filer fra min macbook, ja så købte jeg en time capsule, og overførelsen fra macbook til den fungere super fint.

Nu er det så bare sådan at man åbenbart ikke kan smide usb i time capsule over til wd tv.

Fandt ud af at jeg så kan lave network share, og det er da også meget fint, men super træls når jeg her til aften så har problemer med internettet.

Findes der ikke en bedre og mere stabil løsning? Sådan at jeg også kan afspille film når jeg ikke er tilsluttet internet.

På forhånd tak for hjælpen :D

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 18:19
dit internet har absolut INTET med dit eget interne netværk at gøre. Et netværksshare er den meste stabile, letteste og mest handy løsning du overhovedet kan komme i nærheden af. - men gør det helst med kabler og ikke trådløst.

Så hvis du har haft problemer internt, så er det din router der er noget i vejen med og ikke internettet.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 09:14
Med kabler??

Hvad er så den bedste løsning, smide et internetkabel (ved ikke lige hvad det hedder) fra min router, videre til min time capsule, og så videre til mit wd tv? Havde købt et usb stik til at forbinde, men det kan jeg så ikke bruge til en dyt her? 


Jeg oplever endnu problemer, hvor den enten ikke vil læse filerne, eller også fryser den under afspilning, kan det måske være et problem med mit wd tv?? :)

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 10:28
En Time Capsule (TC) er en netværksharddisk (kaldet en NAS) og du skal derfor forbinde din WD via netværket, enten kablet eller trådløst.

Da WD <-> TC forbindelsen sker på dit interne netværk, betyder tilstanden på din internet forbindelse ikke noget, med mindre WD boksen bruger den til et eller andet.

Din TC er tydeligvis på netværket, når du kan overføre til den fra din Macbook.
Jeg gætter på at din WD også er på dit netværk ?

Så det burde blot være et spørgsmål om at konfigurere din WD til at kigge på det netværksdrev, som du har brugt på din Macbook.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 10:46
Nu har jeg prøvet at lave et media library for min TC på WD

Det åbner jeg, og så står der bare - there is no media for playback. 
Jeg vælger så at filtrere filerne efter mapper. Til at starte med får jeg 2 op, min eksterne hdd som jeg har tilsluttet via usb porten. Og min TC som gerne skulle fungere wired (har i hvert fald lavet en internet connection wired, og det kabel er tilsluttet TC'en.

Det ser så også fint ud, men pludseligt siger den igen there is no media for playback, når jeg så går tilbage er nu kun min eksterne hdd. Som om at forbindelsen forsvinder? 

Time capsule er nu også forsvundet inden fra network share? Har jeg en løs forbindelse et sted???

EDIT: det bare underligt for kan sagtens tilgå TC fra min macbook, der virker det ikke som om der er nogle problemer med forbindelsen.


Redigeret af friedel - 08-Oktober-2015 kl. 10:47
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 12:25
Har læst:
- at TimeCapsule navnet skal være kort og uden mellemrum
- at den derefter på WD kan tilgås via "file server" (ikke "media server")
Læs evt. her (2 sider):
https://discussions.apple.com/thread/5226379?start=0&tstart=0

Husk også at dit Internet-modem/router skal være i Bridge mode (uden NAT og WiFi) og TimeCapsule skal være primær router med DHCP ,således at kun TimeCapsule er forbundet til dit Internet-modem/router, alt andet er tilsluttet TimeCapsule (kablet eller WiFi).

Jens
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 15:54
Hvordan sætter man sin router i bridge mode? 

Prøver at smide alle kabler i time capsule og så kører resten på wifi
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Hvordan sætter man sin router i bridge mode? ....
Du må lige angive fabrikat og model for din router, så er der måske nogen i dette forum der kan beskrive hvorledes det gøres.

Jens
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 16:47
Ja selvfølgelig

Det er en Technicolor TG799vn router - sådan en man får med fra Telia :D
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 17:00
Du skal vist kontakte Telia som åbenbart kan opsætte port 4 i bridge mode.

Fandt manualen via Google, hvor der står:

Technicolor TG799vn router uddeler IP-adresser til dit lokale netværk. Routerens offentlige IP- adresse oversættes med NAT “Network Address Translation” til lokale adresser i dit lokalnetværk.
I routerens standard opsætning leveres DHCP i NAT på alle 4 fysiske porte samt Wi-Fi.
Som alternativ opsætning tilbyder Telia at port 4 på routeren leveres i en “bridge mode” hvor en offentlig IP adresse transporteres igennem uden NAT.

Jens

Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 17:07
Puha, alle de ord, bliver helt forvirret :)

Men det jeg skal prøve det er:

Kontakte telia, og høre om de vil opsætte min port 4 på routeren til bridge mode.

Så skal jeg sørge for at det eneste kabel der går til routeren er mit netkabel fra væggen, samt et fra router til TC, og så skal alt der skal sættes til nettet, enten sætte i TC eller køres over WIFI, er det korrekt? :D
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Puha, alle de ord, bliver helt forvirret :)

Men det jeg skal prøve det er:

Kontakte telia, og høre om de vil opsætte min port 4 på routeren til bridge mode.

Så skal jeg sørge for at det eneste kabel der går til routeren er mit netkabel fra væggen, samt et fra router til TC, og så skal alt der skal sættes til nettet, enten sætte i TC eller køres over WIFI, er det korrekt? :D
Ja;
Væg -> TG799v (Wifi off)
TG799v (port 4) -> Wan-port på TC (Wifi on)
Alle enheder kablet til LAN-porte på TC eller WiFi til TC

Og så:
- tildele TC et navn på max 8 bogstaver uden mellemrum eller andre specielle tegn.
- WD TV, finde TC under "file server"

Har dog ikke selv erfaringer med WD-TC opsætning, men iflg. diverse forums bør det kunne komme til at fungere.

Jens
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu