recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - E-bogslæser til min mor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

E-bogslæser til min mor

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 09:38
Nook'en er også 6" og passer mig helt fint. 

Husk, at i modsætning til en tablet, hvor der ofter er genveje, bannerreklamer, billeder og alt muligt andet omkring det man skal læse, så er skærmen på en ebogslæser dedikeret til den tekst der skal læses og intet andet.

Hvis nu du tænker på en kompakt paperback mod en flot indbundet bog i noget større størrelse, så er det ofte samme fontstørrelse i de to, med den mindre paperback skal der bare bladres lidt oftere fordi der er plads til færre ord på siden. Komfortmæssigt er det som sådan ikke en fordel med større sider, i nogle tilfælde kan linierne ligefrem blive så lange at man skal lede lidt efter næste linie ved linieskift.

For min skyld kunne ebogslæsere godt være en smule mindre og derved lettere at holde og betjene med en hånd, min store næve kan godt enhåndsbetjene en 6" ebogslæser, men den skal ikke være meget større end det. Når man så samtidigt selv kan vælge skriftstørrelse, font, linieafstand og marginer på en ebog har skærmstørrelsen kun indflydelse på hvor tit der skal bladres - jeg foretrækker en ebog der ligger godt i hånden og så lever jeg med at skulle bladre lidt oftere, frem for en ebog der kræver to hænder at betjene og lidt færre sideskift. Endelig er der også større chance for at en 6" ebogslæser passer i en lomme end en der er større.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 17:39
Ja det kunne nok godt være en anelse mindre, men som I siger passer skærmstørrelsen måske egentlig meget godt. Så og købte den i går i Best Buy, synes måske interfacet var en smule sløv, men den skal selvfølgelig heller ikke bruges på samme måde som en alm tablet.

Jeg takker for jeres hjælp og håber hun bliver glad for den :)
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 18:38
E-ink teknologien er ikke lige så hurtig som man er vant til fra tablets, den skal lige blinke en gang ved sideskift for at få vendt blækket rigtigt. Skærmen består af en masse små bobler med sort og hvidt blæk i, det sorte er positivt ladet og det hvide er negativt (muligvis omvendt) og så sørger nogle små elektromagneter bag skærmen for at få vendt det rigtige blæk opad. Af samme grund bruger den kun strøm når blækket skal vendes - når først tingene vender den rigtige vej holder blækket selv positionen. "Ulempen" er, at fordi det er noget der fysisk skal flyttes rundt bliver det aldrig lige så hurtigt som pixels på en almindelig tablet.

Hvad endte du for øvrigt med at købe?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu