recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Cast på Philips Android-TV virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Cast på Philips Android-TV virker ikke

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSkriver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Cast på Philips Android-TV virker ikke
    Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 11:42
@Glennda: Jeg er rigtig glad for TV'et, men det udskifter også en model fra 2009, så der var et ret stort forbedringspotentiale.

Jeg er ikke blæst bagover af billedkvaliteten i forhold til den skærm jeg kom fra, men jeg har heller ikke brugt mange kræfter på at indstille billedet til mine præferencer.

Det første jeg gjorde var at slå al dynamisk ditten og datten fra, så billedet ikke står og "blinker" fordi konkrasten flyver op og ned. Det gør alting meget bedre at slå det fra.

TV'et er hurtigt til at tænde, vise første kanal og til at skifte. Og så er det ret hurtigt i menuerne, der er nogenlunde overskuelige.

Der er også bugs i softwaren - ingen tvivl om det, men alt i alt er jeg, nu hvor Google Cast virker, ret godt tilfreds med det.
Til top
Glennda Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glennda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 01:22
Nu er det sakset fra Philips egen side af. Så det må de selv stå inde for.
Jeg søgte kun efter infomation om det jeg skrev tidligere.


Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

"Og den nye Ultra Pixel HD Engine konverterer kontinuerligt alle indgående TV-signaler til Ultra HDopløsning. Så du kan nyde denne imponerende billedkvalitet, så snart du tænder TV.


Så fordi den kan opskalere et 720p signal til 4K opløsning, er det pludselig "imponerende billedkvalitet"?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 22:36

Nu er det navn kun et klistermærke, meget hellere Sony med Android.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Glennda Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glennda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 22:31
Yes tak :-) 
Sakset dettet fra Philips side.
"Og den nye Ultra Pixel HD Engine konverterer kontinuerligt alle indgående TV-signaler til Ultra HDopløsning. Så du kan nyde denne imponerende billedkvalitet, så snart du tænder TV.

"Dette er et Philips Android TV™ med UHD"
"Android • OS: Android™ 5.0 (Lollipop)"
Android TV tilbyder tusindvis af film, serier og spil fra Google Play, YouTube og dine foretrukne apps.*
Måske skulle philips skrive lidt tydeligere hvilket slags fjernsyn det er "gg" :-)
Men nogle gange er dem som skriver spisesedlen ikke dem som laver tvet.
Jeg mener også Philips var de første på marked med andriod på tvet. 
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 22:13

Det er jo naturligvis sådan, at når det er et 4K TV, så vil alt blive vist i den opløsning, så alt der ikke er Native 4K Scales til det, et FHD TV Scaler også alt til den opløsning (2K).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Glennda Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glennda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 22:02
Tillykke med dit nye tv. Jeg har også øje på det håber det står i min stue i nov.
Virker netflix appen med 4k ?
Laver den normal tv om til 4k alike ?
og hvordan ser billedekvaliteten ud i normal full hd ?
Fedt at google cast virker med den update jeg læste lige hele tråden.
Du må meget gerne skrive en anmedelse af dit nye tv :-) hvis du vil.
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 19:58
Nej, den lader du bare stå, så kan andre også læse om fejlen senere, hvis de støder ind i samme problem.

Godt du fik løst problemet dog (:
Til top
JSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSkriver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 19:55
Google Cast virker! Det var tilsyneladende en - ret væsentlig må man sige - fejl i Google Cast Receiver-appen på TV'et, så da den blev opdateret senest, forsvandt buggen også.

Fejlen var til stede i verion 1,13 og er væk igen i version 1,16 - blot til info.

Skal afsluttede tråde slettes eller låses? Er ny her på siden.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 20:41
Jeg havde problemer med netflix app og NBA tv app der bare lukkede ned. Her hjalp det at lave et reset af tv'et.

Til top
JSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSkriver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 20:18
Alt er opdateret, så der er ikke noget at komme efter. Men jeg kan da prøve at starte forfra. :)
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 20:16
Ok så er det jo ikke problemet.

Mit eget virker fint med android devices, men på iphone dukker ikonet ikke altid frem og det er på til min chrome cast i og min cast i sony tv'et.

Har du evt. prøve at opdatere til seneste firmware og så lave en reset af tv'et?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu