recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Cast på Philips Android-TV virker ikke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Cast på Philips Android-TV virker ikke

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
JSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSkriver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Cast på Philips Android-TV virker ikke
    Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 16:55
Jeg er netop blevet medlem af Android-TV-klubben, og så blandt meget andet frem til at kunne lægge min Chromecast i skuffen eller sælge den videre, for nu har jeg jo Google Cast indbygget i TV'et.

Jeg kan bare ikke - for the love of God - få Google Cast til at virke.

Det burde jo være så simpelt som at sætte TV og telefon/tablet op på samme WiFi, og så caste løs, men Cast-ikonet dukker bare ikke op i apps, der ellers virker fejlfrit med min Chromecast-dongle.

Her er spørgsmålet så: Har jeg overset noget indledende konfiguration af Google Cast? Er der kendte fejlkilder, der kan gøre, at man ender, hvor jeg er nu?

Teknik:
TV: Philips 40PUT6400
Forbindelse: 2,4 GHz Wifi - som virker fint, for den indbyggede Youtube-app spiller glimrende.
Caster: iPhone, iPad, PC med Chrome, Macbook med Chrome.

På forhånd tak for hjælpen
Jens Skriver
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 17:30
Jeg har lige søgt lidt på modelnavnet. Synes umiddelbart kun der står Smart TV med Android alle steder. Altså at det ikke er Android TV men almindelig Android? Kan du be- eller afkræfte det? Fordi det er bestemt ikke det samme. Der er nemlig ikke Google Cast, hvis det er almindelig Android. Det er lidt problematisk med lige netop Philips, fordi de har produceret begge dele.
Til top
JSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSkriver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 17:40
Fandt dette i en markedsføringstekst for modellen:

"Med Android kan dit TV det hele

Dual Core-behandling og Android-operativsystem for stærk ydeevne
Google Cast: Udnyt Smart TV's fulde potentiale
Google Play™: Dit vindue til sjov
Spotify Connect – del din yndlingsmusik på TV"

På samme tid kan jeg i Android-indstillingerne se Google Cast, men der er ikke noget st indstille. Kan blot se versionens nummer, de tilladelser appen har og lidt mere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 17:40

Det må jo også fremgå af manualen om det kan eller ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 18:20
Dukker den op over enheder, hvis du går ind i Chromecast app'en på din telefon/tablet? 
Til top
JSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSkriver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 18:24
Nej - og det læste jeg mig til, at det er sådan det er.

Peger lidt i retning af, at det bør være top-simpelt, men det gør det bare sværere at fejlsøge.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 18:33

Der er noget der ikke stemmer, med CC skal man jo først forbinde enheden med den ved brug af CC ikonet i f.eks You Tube, mår der ikke er noget ikon, så er der ikke fundet nogen enhed at Caste til, så enten kan TVet ikke, eller der er en opsætnings fejl. Hvad skrives der i manualen om det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSkriver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 18:37
At der er noget, der ikke stemmer, kan vi hurtigt blive enige om.

Det er vildt frustrerende at komme fra en CC, der kræver lidt konfiguration - og så spiller det bare. Og til GC, der bør overtage TV'ets wifi-indstillinger og fungere med det samme - men så ikke gør det.

Der skrives stort set ingenting. De skriver, at det er indbygget og henviser så i øvrigt til Google - det er selvfølgelig den korte version.
Til top
JSkriver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2015
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSkriver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 18:40
Den lange version:

Google Cast Det skal du bruge Hvis en app på din mobile enhed har Google Cast, kan du sende appen til dette TV. Find ikonet for Google Cast på mobil-appen. Du kan bruge din mobile enhed til at styre, hvad der kommer på TV'et. Google Cast virker på Android og iOS. Din mobile enhed skal være tilsluttet det samme WiFi-hjemmenetværk som TV'et. Apps med Google Cast   Der kommer nye Google Cast apps hver dag. Du kan allerede prøve det med YouTube, Chrome, Netflix, Photowall… eller Big Web Quiz til Chromecast. Se også google.com/cast Visse Google-Play produkter og -funktioner er ikke tilgængelige i alle lande. Find flere oplysninger på support.google.com/androidtv Sådan sender du en app til din TV-skærm... 1 - Åbn en app, der understøtter Google Cast, på din smartphone eller tablet. 2 - Tryk på Google Cast-ikonet. 3 - Vælg det TV, du ønsker at sende til. 4 - Tryk på afspil på din smartphone eller tablet. Det valgte bør begynde afspilning på TV'et.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 18:49

Ja nemlig, og der hvor der er noget som ikke stemmer, er at du ikke har noget Cast ikon, så der er ikke forbindelse til en enhed som kan modtage Cast, ganske som når min CC er slukket.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg har lige søgt lidt på modelnavnet. Synes umiddelbart kun der står Smart TV med Android alle steder. Altså at det ikke er Android TV men almindelig Android?
Specifikation:
siger Android 5.0 Lollipop

Som jeg ikke aner om er det ene eller andet.  Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 19:38
Det siger i sig selv intet. Android TV er enten baseret på Lollipop eller helt nyt på Marshmallow. Men det kan også være almindelig Android Lollipop. Og eftersom der ingen steder på producentens hjemmeside står decideret "Android TV" så giver det mig altså bange anelser. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu