recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projekt Hjemme bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projekt Hjemme bio

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 09:24
må dog erkende jeg er kommet lidt i tvivl om jeg skal have en åben kasse projektoren skal stå i så den bliver bygget ind i stedet for at lave en hylde til den. Eller jeg skal skaffe et loft beslag? Men så skal det være et beslag så den kommer så tæt på loftet som muligt.
Hvis jeg skulle vælge at lave en åben kasse med ca 10 luft hele vejen rundt om den ville jg så skulle lave noget ventilation? Jeg ved nemlig ikke hvor varm sådan en projektor bliver?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 07:57
Mange tak 😊 du ska være velkommen, det ser ud til vi har valgt nogle af de samme løsninger.
Glæder mig til at følge byggeriet videre 👍🏼
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 21:01
spanky har lige set din bio tråd det. kunne godt være jeg skulle kigge forbi det er super flot det du har fået bygget
Jeg har så valgt et 16/9 lærred 90" da jeg kommer maks til at side 2.5m væk og fordi jeg gerne vil have muligheden for at kunne bruge bio'en til spil osv.

men super godt lavede.
jeg skal også have lavet nogle rammer med stof til mørkedække for forstærkeren/dvd og hvad der eller kommer.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 16:26
Det ser rigtig godt ud indtil videre 😊
Mit rum er nærmest nøjagtig samme størrelse som dit, og du ska da også være velkommen til Faxe til et kig hvis det sku ha interesse
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 12:44
MulleB
Har du nogæe billeder af din bio? Det ku jo være jeg lige kunne nappe en god ide 😜
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 12:43
Ja glæder mig også til jeg er færdig men har ikke travlt vil gerne have detaljerne i orden (:
Har trukket nogle kabler nu til spots rundt i kanten og til højtalerne rundt samt nogle 220
Har lige bestilt RGP led bånd til lyseffekter som på billedet



Som jeg håner jeg får til på mandag 😀

Så lige pt er jeg igang med bagvæggen hvor jeg skal ha indbygget min computer.

Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 21:28
du kan godt glæde dig, det er fedt at have et dedikeret bio rum.

jeg synes ikke jeg kan se nogen strømkabler?

du er velkommen til at se min bio i Ringsted, jeg har ikke highend som mange andre her på recordere.
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2015 kl. 22:37
Tak for jeres svar skyndte mig i gang som i nok kan se. og der kommer nok også til at falde nogle spørgsmål af under byggeprocessen


hvilken højde har i placere jeres højtaler i?

Til top
heine-olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2014
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér heine-olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 23:16
det er de en fin størelse rum jeg har selv problemer med kun at ha 2 meter til loft og en i jern bjælke midt i loften.
det er bare at komme i gang.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 19:34
Mit rum er samme størrelse som dit. Tjek evt min signatur
Til top
47oo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 47oo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 09:53
Hej Jacob tak for svaret jg har dog kigget lidt rundt problemet med det er dog at jeg finder mit rum mindre end så mange andre. Men rummets størrelse kan ikke rigtig ændres og da mit nuværende kontor skal laves til børne værelse, bliver jeg også nød til at få plads til min pc. Det rum jeg har til rådighed er 3m bredt og 4 langt.
Med hensyn til udstyr havde jeg tækt lidt på noget lign.

Onkyo HT-S9700 THX surround anlæg
http://www.av-connection.dk/?PGr=4423

Onkyo BD-SP 809 Blu-ray 3D afspiller
http://www.av-connection.dk/?PGr=4469

BenQ 3D DLP Projektor W1070
https://www.komplett.dk/product/768355/tv-hifi/projektorer/hjemmebio/benq-3d-dlp-projektor-w1070

Lærred:
Et fastframe lærred i en fornuftig kvalitet til en fornuftig pris? Størrelsen er jeg lidt i tvivl om
Ville gerne op på en 90/100" hvis muligt

Et krav er at det hele skal kunne bruges til 3D og efter som mit rum ikke er stører skal det ikke være noget high end udstyr. Bliver jeg bidt af det vil jeg dog ikke udelukke at der kan blive skiftet lidt ud.

Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 08:36
Velkommen til....

Min anbefaling må være at du starter med at kigge i "min hjemmebio" sektion her på forum, så kan du få en ide og fornemmelse for alle de forskellige løsninger folk har valgt. Herefter skal du gøre op med dig selv hvor mange penge du vil bruge. Hvis du intet har koster det i min verden hurtigt 30.000,- at lave noget der kan kaldes hjemmebio, men det kan også rigtig hurtigt koste 300.000,-

Det er virkelig en hobby hvor man kan bruge MANGE penge på gear


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu