recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 1 pc skærm, to billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

1 pc skærm, to billeder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 1 pc skærm, to billeder
    Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 10:17
Findes der computerskærme der kan vise to computere?

Redigeret af tonice25 - 24-Oktober-2015 kl. 10:17
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 11:28
Hej Tonice25
Jeg er ikke sikker på at jeg har forstået dit spørgsmål, men hvis det er to PC'ere til en skærm, et tastatur og et sæt højtalere så skal du kigge på en KVM switch.
Mvh
Bo

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 11:29
PIP! Det tror jeg ikke
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Findes der computerskærme der kan vise to computere?


Billedet fra to computere samtidig, elle skifte mellem to indgange?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 12:49
Jep, to computere samtidig på samme skærm. Split.
Til top
J.Skovgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér J.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 15:32
LG 34UM95-P kan gøre det

http://www.edbpriser.dk/skaerm/lg-34um95-p-soelv-sort-id-8032912.aspx

Dual link-up
The dual link-up feature allows two devices to be displayed simultaneously on a single screen. With the monitor, you can connect and watch a movie from a Blu-ray player while working on an Excel spreadsheet from your PC.
::::::::
J.Skovgaard
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 16:51
Nu fortæller du ikke nøjagtigt hvad det skal bruges til, men ret ofte kan den slags løses med noget remote desktop. 
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af J.Skovgaard J.Skovgaard skrev:

LG 34UM95-P kan gøre det

http://www.edbpriser.dk/skaerm/lg-34um95-p-soelv-sort-id-8032912.aspx

Dual link-up
The dual link-up feature allows two
devices to be displayed simultaneously on a single screen. With the
monitor, you can connect and watch a movie from a Blu-ray player while
working on an Excel spreadsheet from your PC.


Der er den jo - men en dyr løsning.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2015 kl. 23:28
ja den slags løsninger er der ikke nogen billig løsning af.
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 08:01
Vi har Samsung SE790C på arbejde, den kan både splitte, så de kører side by side og PIP
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

ja den slags løsninger er der ikke nogen billig løsning af.
Igen, det kommer an på hvad der helt konkret er behov for.

To computere til en skærm rent hardwaremæssigt = dyrt og besværligt, du skal bruge sådan en picture-in-picture skærm med de rette inputs og skal fedte rundt i skærmens menuindstillinger for at flytte rundt på de to skærmbilleder.

To computere til en skærm rent softwaremæssigt = billigt og nemt, sæt noget remote desktop op og styr hele molevitten fra din main computer mens den anden computer primært kører uden skærm. Computer 2's skærmbillede kommer ind som et helt almindeligt vindue på din Computer 1, lige til at justere med musen, maksimere, minimere, swappe mellem din main desktop og computer 2's desktop, røvnemt og gratis. Hvis du en dag har brug for at se hvorfor computer 2 ikke booter ordentlig kan du flytte kablet over fra computer 1 eller benytte dig af at din skærm sandsynligvis kan skifte over til at vise input fra indgang 2.

Hvis du gerne vil se tv på samme skærm som din computer bruger rent hardwaremæssigt = dyrt og besværligt, du skal have sådan en PIP skærm og trække kabel fra din yousee boks eller hvad du nu bruger og igen skal du rode i skærmmenu for at få billederne til at have den størrelse du har brug for.

Billigere og nemmere er at købe et tunerkort til computeren og bruge din sædvanlige skærm til tingene, så får du tv signalet ind som et helt almindeligt vindue på din desktop, lige til at flytte rundt og resize som du ønsker det.

Er det bluray afspilleren du vil have koblet til din pc skærm, kræver PIP skærm og kabler hvis du vil gøre det i hardware, kræver kun en gang gratis software hvis du i stedet lader computeren afspille filmen.

Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at computer 2 kører et eller andet obskurt operativsystem uden mulighed for remote desktop af nogen art, det kunne fx. være en ældgammel dos maskine, men min erfaring er, at i de fleste moderne tilfælde kan tingene klares remote - på tværs af operativsystemer.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 09:53
Jeg må se, om jeg kan have plads til to computerskærme (billigere løsning) på mit skrivebord.
Eller om jeg vil droppe idéen helt.

Men tak for budene.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu