recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af surround forforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af surround forforstærker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af surround forforstærker
    Sendt: 03-November-2015 kl. 14:01
Fandt faktisk en brugt Denon X5200W til en rigitig god pris i går så den har jeg købt. I dag skal jeg så have fundet ud af at at få flyttet højttalere om fra 9.1 til 7.1.4 :)
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 10:46
ja der vil være kæmpe forskel, og den hedder Atmos..
der udover får du også Audyssey Pro kalibrering til rådighed..

jeg har ikke leget med Denon x5200 så den kan jeg ikke udtale mig om, men jeg var yderst tilfreds med min Marantz..!
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 10:09
Hej Strecker.

Tusind tak for svar. Så at springe på en af de ældre modeller er ikke helt hen i vejret? Hvad mener du om Sr-7009 vs X5200W. Du har selv haft en 7009 så vidt jeg husker?

Vil der være en kæmpe forskel fra min 818?

mvh
Jacob
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Hejsa,

Jeg kigger på at opgradere fra min Onkyo 818 til noget med ATMOS. 

Nogen der har et bud på hvad jeg kan sælge min 818 til?

En anden ting jeg er meget i tvivl om er om det er dumt at købe en af modellerne fra sidste år såsom Marantz SR-7009 eller Denon X5200W? De ligger i et prisleje jeg kan være med på.

Hvad misser jeg ved ikke at få DTS-X og HDCP 2.2? Andre ting jeg skal være opmærksom på hvor de 2 "ældre" modeller ikke ville være tilstrækkelige? 

Hvilken af Marantz eller Denon ville i iøvrigt vælge?

mvh
Jacob

uden hdcp2.2 er det ikke muligt at køre 4k materiale gennem receiveren,
dette kan fikses med en HDMI splitter så du kører billede uden om..

ang DTS-X ved ingen endnu hva man går glip af, da DTS for 10´ende gang har udsat deres release af produktet på ubestemt tid.

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2015 kl. 09:49
Hejsa,

Jeg kigger på at opgradere fra min Onkyo 818 til noget med ATMOS. 

Nogen der har et bud på hvad jeg kan sælge min 818 til?

En anden ting jeg er meget i tvivl om er om det er dumt at købe en af modellerne fra sidste år såsom Marantz SR-7009 eller Denon X5200W? De ligger i et prisleje jeg kan være med på.

Hvad misser jeg ved ikke at få DTS-X og HDCP 2.2? Andre ting jeg skal være opmærksom på hvor de 2 "ældre" modeller ikke ville være tilstrækkelige? 

Hvilken af Marantz eller Denon ville i iøvrigt vælge?

mvh
Jacob


Redigeret af mylle - 02-November-2015 kl. 09:50
Til top
vice Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2015
Sted: Sorring, Danmar
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vice Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 12:35
Hej Alle sammen,

Tak for de mange fine svar, ikke fordi det gjorde valget mellem dem nemmere men jeg blev da lidt klogere, så nu må jeg til at vride hjernen lidt og finde ud af hvad det skal være.

Tak.

Mvh. Tommy
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 09:25
Hvad jeg faktisk ikke var klar over.
Hvis man på yamahaen kører en auto EQ. Så sætter den faktisk to filtre typer alm PEQ ( IIR filtre ) og FIR filtre ...som man kender fra bl.a Dirac.
Det man skal være opmærksom på er. Hvis man vil udnytte FIR filtrende . Skal man køre en auto eq. efterfølgende kopiere den over i manuel. Hvor man så kan 0 stille PEQ filtrende ( ikke FIR filtrende ) og så bruge REW.

her er en guideline , med REW før/efter målinger.

http://simplehomecinema.com/2014/10/09/yamaha-ypao-and-ypao-r-s-c-advanced-topic/

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af vice vice skrev:

Oprindeligt skrevet af osbech osbech skrev:

Jeg stod selv i samme "problem" for ikke så længe siden :) efter en lang research endte jeg med yamaha cx a5100. Den og 8802a skulle spille lige op iflg div tests.


Hej osbech, er du glad for din 5100 ? og hvor længe har du haft den ?


Jeg er MEGET tilfreds med min.. Jeg har vel haft den i 3 uger efterhånden.

Hvis jeg havde muligheden for et dedikerede rum til bio'en som Strecker og andre har, så var jeg nok hoppet på 8802a, den har 13.2 hvor Yamaha "kun" har 11.2. Men da min bio er i stuen er der stadig kompromiser ift. hvordan jeg kan udfolde mig.

Og med en pris forskel på 7-8k (inkl. rabat), og de tests/sammenligninger jeg havde læst, så valgte jeg Yamaha'en. De skulle spille lige op, men stadig være forskellige i lyden.

Egentlig ville jeg købe begge 2, og så returnere den som jeg ikke ville beholde. Men grundet tid til at kunne teste dem ordentligt, så droppede jeg den ide igen.

Næste skridt er jeg skal have leget med kalibreringen, indtil nu har det kun været auto setup.

@Strecker, jeg skal se om jeg kan grave det frem igen.

Redigeret af osbech - 27-Oktober-2015 kl. 09:03
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 08:47
Den parametriske EQ på min rx a2040 har 28 forskellige frekvenser at vælge imellem, mellem 31,3 og 16.000 Hz, men man kan kun bruge 7 valgfrie frekvenser samtidig. Man kan indstille Gain, Q (filter bredde) og frekvens ved hvert filter. Disse er et tillæg til det underliggende RSC system som ikke viser præcis hvad det gør, med mindre man selv måler det.
 
Her er et loop back sweep fra en 2040:
 
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1618306-official-yamaha-rx-a1040-rx-a2040-rx-a3040-aventage-avr-thread-72.html#post34640409

Subkanalerne er lidt mere begrænset da de kun kan have 4 (tror jeg nok) samtidig. På en 2040 er der to separate kanaler med individuelle indstillinger.
 
Jeg har ikke et loop back fra subkanalen, men som i kan se er Yamahas auto EQ lidt mere komplekst end det det får kredit for på de fleste internet fora.



Redigeret af Trumle - 27-Oktober-2015 kl. 08:59
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 08:37
ja så er den et fint alternativ hvis man ikke bryder sig om Audyssey pro.. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 08:23
Den har flere muligheder. Den er stadig begrænset ift. en "rigtig" DSP, men man kan f.eks. vælge bredde på filtrene. Hvis P.Las skulle læse med, så kan han bidrage med flere detaljer.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 08:01
Jonas..

er den manuelle EQ på Yamaha en 9 bånds EQ som Marantz, eller har den flere muligheder..?




Redigeret af strecker - 27-Oktober-2015 kl. 08:05
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu