recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Broen III og undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Broen III og undertekster

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Broen III og undertekster
    Sendt: 03-December-2015 kl. 10:44
Håber da at I ved at DR1 også findes i en tekstet udgave der hedder DR1 Syn
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boye Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 
På mit tv (eller rettere min modtagerboks) har "undertekst-knappen" tre funktioner: "Off", "on" og "tekstet for hørehæmmede", vælger jeg den sidste er der altid tekst på (ved dog ikke med Broen, ser den ikke).

Klaus

Det ser ud til at mit tv har samme mulighed. Det vil jeg afprøve næste gang. Tak for rådet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2015 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Boye Boye skrev:

Problemet hos os er at kun den svenske dialog er tekstet. Hvis vi skifter til TTV's undertekster kan vi få den danske dialog tekstet, men så forsvinder underteksterne til den svenske dialog. Så det er lidt af et valg mellem pepsi eller cola.


På mit tv (eller rettere min modtagerboks) har "undertekst-knappen" tre funktioner: "Off", "on" og "tekstet for hørehæmmede", vælger jeg den sidste er der altid tekst på (ved dog ikke med Broen, ser den ikke).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2015 kl. 23:23
Jeg synes ellers ikke det plejer at være et problem med TTV undertekstning.

Men kunne nu bedre tænke mig DVB undertekster, lige som dem der er på Terristisk modtagelse på DVB-T2. De ligner undertekster fra film uden den klodsede sorte bjælke.
Til top
Boye Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boye Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 11:59
Fruen og jeg har glæde af at følge med i Broen endnu en gang. Vi er også glade for underteksterne, da serien er endnu et eksempel på DR's mumleproduktioner med dialog, der let drukner i baggrundslyde og underlægningsmusik.

Problemet hos os er at kun den svenske dialog er tekstet. Hvis vi skifter til TTV's undertekster kan vi få den danske dialog tekstet, men så forsvinder underteksterne til den svenske dialog. Så det er lidt af et valg mellem pepsi eller cola.

Har det mon noget at gøre med at teksterne på flow-tv er generet af tv'et? (Et Samsung der er et par år gammelt)

Er der andre der har samme oplevelse/problem eller nogen der kan foreslå en løsning på det?

Min tanke var at opfordre DR til at inkludere al underteksten på TTV.

Hilsen 
Boye
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu