recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybygget hus - STOFA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybygget hus - STOFA

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jimjim86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-August-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimjim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybygget hus - STOFA
    Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 21:16
Hej

Vi er netop flyttet ind i vores nybyggede hus og har i den forbindelse fået STOFA og datastik (netkabel-hun stik - eller hvad man nu kalder det) på alle værelser.
På kontoret har jeg en Netgear router WNDR3800 som er kablet med datastikket i vægen. I denne router er en NAS slået til (My BookLive Duo). Via min Dune i stuen plejer jeg at kunne tilgå NAS'en - det vil den ikke mere???
Min dune er kablet til netstikket i vægen.

I vores teknikskab står stofa router/gateway eller hvad man nu kalder det.

Nogen bud på vhad der er galt?

På forhånd tak

Vh jimmy
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 21:58
Hvad er Dune'en tilsluttet?

Din NetGear router agerer formegentlig DHCP server for din NAS, men de andre enheder som IKKE sidder bag din NetGear får IP adresser i et andet adresse-rum fra en anden enhed (kabelmodemets indbyggede router?)

De to net vil ikke kunne tale sammen, med mindre du laver noget routning i din NetGear router. Men hvorfor have 2 routere? Mit bud er for at bruge noget trådløst på NetGear'en, og hvis DET er tilfældet, så ville jeg faktisk bruge NetGear'en som switch, og simpelthen sætte det kabel du nu har i WAN porten på den, i en af lan portene i stedet....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 21:58
Har du deaktiveret router-funktionaliteten i dit stofa-modem? Det har jeg. Mit er sat op således:
Stofa-modem (m. deaktiveret router) -> Netgear router -> vægstik til resten af huset
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2015 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Har du deaktiveret router-funktionaliteten i dit stofa-modem? Det har jeg. Mit er sat op således:
Stofa-modem (m. deaktiveret router) -> Netgear router -> vægstik til resten af huset

Mit gæt er at han lige nu har et kabel fra LAN port i modemet til et krydsfelt i teknikrummet.

Han skal ikke begynde og slå routerfunktionen fra i modemet førend han har sat NetGear routeren imellem, hvis det er det han vil Tongue

Nu gætter jeg igen, for jeg ved ikke hvad NetGear routerens funktion er lige nu, andet end at give IP adresse til NAS'en - men HVIS det er for at få trådløst på et kontor, så er det nok skidt at flytte den til teknikrummet...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 12:21
Han skal da flytte kablet i Netgaer routeren fra WAN til LAN i stedet, som er mit bud på, hvad han gør galt. Og så skal han give Netgaer routeren et "lokalt" ip, manuelt. Og slå DHCP serveren fra i det udstyr der kommer via Stofa. Så bør hans Netgaer aggere router for hele nettet. Han behøver ikke flytte Netgaer routeren rent fysisk.

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2015 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Han skal da flytte kablet i Netgaer routeren fra WAN til LAN i stedet, som er mit bud på, hvad han gør galt. Og så skal han give Netgaer routeren et "lokalt" ip, manuelt. Og slå DHCP serveren fra i det udstyr der kommer via Stofa. Så bør hans Netgaer aggere router for hele nettet. Han behøver ikke flytte Netgaer routeren rent fysisk.


Det er jo også det jeg skriver i mit første indlæg...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu