recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - erfaringer med DD Octopus NET V2 C2T2/2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

erfaringer med DD Octopus NET V2 C2T2/2

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2016 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af N1ck N1ck skrev:

Det PCIe kort jeg har kigget på er det her http://www.digital-devices.eu/shop/en/sets-und-offers/for-dvb-cc2tt2/14/dd-cine-c2t2-v7-und-duoflex-c2t2-v3-set-4-tuner-dvb-c/c2/t/t2-for-pcie?c=155
Så vidt jeg ved, skulle det være fine stabile drivere til Windows, det var derfor jeg lænede mod det til at starte med.
Jeg har en ældre version af det samme kort og det spiller bare max Clap
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 03:29
Hvilken backend og frontend bruger du sammen med det kort?

Og har du ca mudul blandet ind i, hvis du har, hvordan er det sat op og hvad er oplevelsen af det. Kører det næsten problemfrit eller er der tydelig forskel på de ukrypterede og krypterede kanaler.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 08:46
Front- og backend er samme maskine med Mediaportal.
Der er intet CA modul, men kører via softcam på en gammel Raspberry Pi med Smargo.

Det tager væsentligt længere tid at skifte til kryptere kanaler, men tiden blev længere da jeg skiftede til Raspberry Pi, førhen kørte jeg en gammel VMware workstation med en virtuel linux.

Jeg har fuld pakke, så mit setup benyttes kun til 3 købekanaler, derfor er jeg ligeglad med tiden for kanalskift.


Redigeret af Cyberguyen - 25-Februar-2016 kl. 08:52
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 14:14
Jeg overvejede også om jeg skulle skaffe en Rpi eller køre softcamet i en hyperV ved siden af de andre. Hvilken smargo kortlæser bruger du, det lader til de er meget populærer men folk skriver ikke noget videre præcist om dem, og hvilket softcam system kører du med? Jeg så der var en guide her på forummet, men en hurtig søgning på nettet fortalte også at der er flere forskellige systemer og kombinationer derude.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2016 kl. 11:27
Jeg har i går modtaget og indledningsvis installeret en DD Octopus NET V2 C2T2/2 til brug med Media Portal 1, og Parknet (DVB-C).
Umiddelbart er det en omstændelig installation mht. kanal opsætning. Manualen er lidt groft oversat fra tysk og selve softwaren er der ikke meget plug'n'play over. Men jeg fandt et tool der gjorde det lidt nemmere; OctopusNet2MP.
Det virker fint med FTA kanaler, kanalskifte tager ca. samme tid som min gamle HDHomerun. Men jeg er ikke kommet igennem med at få CI modulet til at virke med betalingskanaler (endnu). Så vidt jeg kan forstå på den tråd på MP forumet skal man definere de eksakte pids samt en ekstra parameter i kanalens RTSP url.
EDIT: Så virker mine kodede kanaler også :)




Redigeret af SandSand - 07-April-2016 kl. 17:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu