recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung JS9005 + Pioneer VSX-921
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung JS9005 + Pioneer VSX-921

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tajs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung JS9005 + Pioneer VSX-921
    Sendt: 05-November-2015 kl. 20:20
Hej Recordere

Jeg har lige fået ny skærm, Samsung JS9005. Men jeg har et lille problem med mit nye legetøj
Jeg ville gerne have når jeg tænder tv'et så starter Receiveren også og tv'et sender lyd ud til Receiver en over ARC, Dette sker også næsten bortset fra at tv'et ikke sender lyd ud til Receiveren, dette skal jeg gå ind og gøre manuelt hver gang ! Pisse træls!!!LOL

Nogen der har en løsning eller en indstilling jeg har glemt ?Smile

Hdmi CEC / AnyNet+ er slået til
Tænd og sluk for HDMI enheder er slået til.  

Redigeret af Tajs - 05-November-2015 kl. 20:30
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 22:50

Fra manual:

Tilslutning med et HDMI (ARC)-kabel Med ARC (Audio Return Channel) ledes tv'ets digitale udgangslyd til en lydenhed og den digitale indgangslyd fra samme lydenhed gennem et HDMI-kabel. ARC er kun mulig gennem HDMI (ARC)-porten, og kun når tv'et er sluttet til en ARC-aktiveret AV-modtager. Slut et HDMI-kabel til One Connects HDMI (ARC)-indgangsstik og enhedens HDMI-udgangsstik som vist på billedet herunder.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tajs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 06:46
Hej Bent

Det er også prøvet, og virker fint. Mit store problem er at tv'et ikke automatisk sender lyd ud til receiveren, dette skal jeg ind og gøre manuelt hver gang. Via menuen "liste over højtalere"
LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 19:26
Måske dette: 
Tilslut et optisk kabel mellem tv’et og modtageren. Med ARC kan tv'et udsende digital lyd via HDMI (ARC)-porten. ARC er dog kun tilgængelig, når tv'et er sluttet til en lydmodtager, der understøtter ARC.

PS.  Visse HDMI KABLER understøtter ikke anyNet.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 19:34
Bent, jeg tror ikke helt du har forstået problematikken.
ARC virker, men slår fra hver gang der har været slukket. Det skal slås til hver gang (manuelt).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Tajs Tajs skrev:

Nogen der har en løsning eller en indstilling jeg har glemt ?


Prøv at Google vsx921 og ARC, så finder du utallige med samme problematik som dig. Pioneer VSX 921 og Samsung tv er ikke "venner". Du får det næppe til at virke - nogensinde!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 20:01
Jeg tror at Klaus har ret.

Findes Pioner-enheden på nedennævnte søgning? Hvis ikke, kan det ikke lade sig gøre. 

Efter tilslutning af eksterne enheder til tv'et skal du vælge (MENU/123)  MENU  System   Anynet+ (HDMICEC)  Søg enhed. Tv'et viser en liste med  Anynet+ (HDMI-CEC)-kompatible enheder, du kan indstille som  Anynet+ (HDMI-CEC)-aktiverede enheder (dvs. enheder der kan styres med tv'ets fjernbetjening).
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvis ikke, kan det ikke lade sig gøre.


Det kan god lade sig gøre, Samsung fjernsynet "glemmer" bare indstillingen hver gang det har været slukket.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tajs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tajs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 09:46
Ja, Bent - Den kommer med når jeg laver en Anynet+(HDMICEC) Søgning.

Jeg har googlet lidt rundt på nettet, men syntes ikke jeg fandt nogetgodt svar på mit problem.

Men ja det er lige som om at TV'et glemmer ARC indstillingen hvergang det har været slukket.

LG B6V OLED 55"
Marentz SR6010
SA Aura 50 / Focal Sib2 with Cub sub 5.1
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 09:52
Når jeg finder fejl, indberetter jeg dem. Man får svar og flere gange har jeg derefter konstateret, at fejlen bliver rettet med en ny firmware. Så skriv til Samsung. Tag den nemme vej via deres presseafdelings emailadresse, som du kan bede videresende til rette person.

Husk at oplyse både model og serienummer.

Redigeret af bentpetersson - 07-November-2015 kl. 09:54
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Tajs Tajs skrev:

Jeg har googlet lidt rundt på nettet, men syntes ikke jeg fandt nogetgodt svar på mit problem.


Ud over at mange andre ej heller har fået det til at virke......

Smid et optisk kabel mellem enhederne (hvis du kan det) og glem ARC funktionen. Måske det virker bedre.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2015 kl. 11:52
Tajs. Inden du opgiver,  kan jeg så få dig til at slukke og tænde ved hovedkontakten. Altså ud med stikket og ind igen? Se så om det løser problemet 
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu