recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten: Power er ikke en konkurrent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten: Power er ikke en konkurrent

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elgiganten: Power er ikke en konkurrent
    Sendt: 12-November-2015 kl. 17:46
Jeg har lige været i Elgiganten i Taastrup. Her ville jeg købe en Macbook Pro 13", som stod til 11.495 kr. Jeg gjorde sælgeren opmærksom på, at den samme model hos Power kostede 11.080 kr. Jeg spurgte om han ville matche den pris. Efter at have tjekket prisen i Power sagde sælgeren ja til at sælge til samme pris.

Men netop som vi skulle til at gennemføre salget, så kom lederen af data-afdelingen og sagde, at jeg alligevel ikke kunne få den til samme pris, som i Power. "Vi matcher kun prisen hos konkurrenter. Power er ikke en konkurrent til Elgiganten," sagde lederen, som hedder Michael, til min store forundring.

Jeg spurgte, om han virkelig mente for alvor, at Power ikke var en konkurrent til Elgiganten.

"Ja," svarede han: "Og det må du gerne citerer mig for."

Det har jeg så hermed gjort. 

PS. Jeg købte selvfølgelig ikke min Macbook i Elgiganten.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 18:06
Hej.

For ca 15 år siden kørte jeg først i ElGiganten for at bestille et Sony TV bord, før at jeg kørte i Bilka for at handle.
Hos Bilka havde de så sat samme Sony TV bord ned med 75%.
På vej tilbage kørte jeg så igen forbi ElGiganten.

De ville først ikke gøre noget, da de påstod at det var en skaffe vare.
Men da jeg bad om at få det på skrift ville du pludselig godt refundere differencen.

Så jeg vil godt opfordre jer andre til at bede om at få afslag på skrift og med begrundelse.

Hilsen Carsten.

Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 18:10
Der er tale om stillingsfuldmagt. Det vil sige at Michael kan ikke tilbagekalde den aftale du har indgået med sælgeren .
Det er derfor underodnet om Power er en konkurrent eller ej. Det kan du selvfølgelig påråbe, hvis sælgeren begynder at lyve om hvorvidt han også har tilbudt den til 11080.


Redigeret af mortenls - 12-November-2015 kl. 18:10
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af mortenls mortenls skrev:

Der er tale om stillingsfuldmagt. Det vil sige at Michael kan ikke tilbagekalde den aftale du har indgået med sælgeren .
Det er derfor underodnet om Power er en konkurrent eller ej. Det kan du selvfølgelig påråbe, hvis sælgeren begynder at lyve om hvorvidt han også har tilbudt den til 11080.

Det tænkte jeg også, da jeg var gået ud af butikken. En mundtlig aftale er jo også juridisk bindende. Men efter den temmelige arrogante behandling havde jeg ikke lyst til, at de skulle have mine penge. Jeg skal nok finde et sted, hvor de vil sælge den til mig for 11.080 kr. Har lige set på nettet, at Computercity også har den til 11.080 kr. 

Gad nok vide, om Michael synes, at Computercity er en konkurrent til Elgiganten.Wink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 18:46
Hvorfor købte du den ikke hos power ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:39
Hej.

Jeg tror, at det kun er den første af mange lignende sager.

De fleste af os, har indtil nu været godt tilfredse med at handle i ElGiganten.

Og nu kommer Power og siger at de vil opdatere priserne op til 4 gange om dagen.

Hvis Power er lige så dygtige til at købe ind, vil de mange gange have lavere priser end ElGiganten.

Men vi kender ikke rigtig deres aftersales service?

Så mange vil være villig til at betale op til 100 kr med for den samme vare i Elgiganten.

Så jeg tror bare at ElGigantens ledelse, skal finde ud af at få skrevet reglerne ned.

Denne gråzone med sådanne historier er ikke til at holde ud.
 
Hilsen Carsten.
 


Redigeret af csell - 12-November-2015 kl. 19:44
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 19:50
Elgiganten har jo ingen prisgarenti.

Det værste er at de kan godt have et Slogan: "Vi være billigst". Men de behøves ikke at leve op til det.

Det har jeg oplevet så mange gange. Så ser man et tilbud et andet sted, så køber jeg der.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

For ca 15 år siden kørte jeg først i ElGiganten for at bestille et Sony TV bord, før at jeg kørte i Bilka for at handle.
Hos Bilka havde de så sat samme Sony TV bord ned med 75%.
På vej tilbage kørte jeg så igen forbi ElGiganten.

De ville først ikke gøre noget, da de påstod at det var en skaffe vare.
Men da jeg bad om at få det på skrift ville du pludselig godt refundere differencen.

Så jeg vil godt opfordre jer andre til at bede om at få afslag på skrift og med begrundelse.

Hilsen Carsten.





Hvorfor ikke bare købe varen i den butik der havde/har det bedste tilbud?! Det virker jo til at både Bilka og Elgiganten var inden for rimelig rækkevidde i forhold til dig.

Jeg vil til hver en tid belønne den butik der kan præstere den billigste pris, ved at lægge mine penge hos dem.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 21:34
Hvis Power er billigere, men alligevel ikke betragtes som en konkurrent, må det vel være fordi de er at betragte som værende i en helt anden liga end Elgiganten? (Det er vist et selvmål dér...)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

  Jeg vil til hver en tid belønne den butik der kan præstere den billigste pris, ved at lægge mine penge hos dem.


Hej.

Jeg har inden for de sidste par måneder købt et Panasonic 4K TV på tilbud i ElGiganten og en Intel Compute Stick på tilbud hos Power.

Men denne tråd får mig til at tænke på, at service koster penge. Jeg tror at vi skal til at tænke på hvor vi køber vores varige forbrugsgoder.

Min mening er nok, at vi skal til at kigge på hvor meget ElGiganten er dyrere med en bestemt vare.
For at se, hvor meget vi vil betale mere for ElGigantens kendte 14 dages returret?

For visse varer er der andet end den absolut billigste pris der gælder.

Hilsen Carsten.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2015 kl. 22:57
papman - hvis ham lederen i Elgiganten ikke mente at Power er en konkurrent, hvad mente han så de var?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 01:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvorfor købte du den ikke hos power ?
Jeg bor i Taastrup, hvor der endnu ikke er nogen Power, så det var noget nemmere at tage i Elgiganten. Men nu har jeg skam også tænkt mig at besøge Power eller Computercity og lægge mine penge dér i stedet.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu