recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lave nyt musik bibliotek for iPod.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lave nyt musik bibliotek for iPod.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lave nyt musik bibliotek for iPod.
    Sendt: 17-November-2015 kl. 11:53
Hej.

Jeg ved ikke rigtigt om overskriften er rammende / rigtig. Men ok:

- 1 stk. iPod.
- En masse musik på denne iPod.
- Der skal lægges noget mere musik på.

Altså - jeg har oprettet en mappe på min computer, som jeg kalder musik til iPod. I den mappe er der p.t. de musikfiler, der ikke er på iPod'en.

Hvordan får jeg iTunes til at forstå, at det er denne pågældende mappe, iTunes skal synkronisere med, når iPod'en tilsluttes computeren? Og hvordan får jeg musikken fra iPod'en kopieret over i denne mappe, og hvordan får jeg kopieret de nye musikfiler over på iPod'en - uden at nogen af dem bliver slettet nogen af stederne??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 12:22
Jeg tror at det nemmeste er at lave en playliste i itunes med det musik du gerne vil have over på din ipod, og så vælge at det kun er denne liste der synkroniseres.

Det andet kan være lidt bøvlet, specielt skal du ikke regne med at hive musikken ud af ipod'en igen (med itunes).
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 12:28
Det der med mapper går ikke med Apple. Lav en playliste som foreslået, og synkroniser iPod med iTunes
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 12:37
Jo normalt går det fint med at have en mappe som iTunes synkroniserer fra. Playliste har jeg aldrig leget med. Det kan godt være jeg gør det på en anden måde og bruger den computer som normalt bliver brugt til iTunes. Og så ser om ikke det kommer af sig.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 11:11
Ok - nu har jeg sat iPod'en til min kones computer (det er hendes iPod og det er som regel hendes computer vi bruger med iTunes). Nå men - i modsætning til hvis man tilslutter iPad eller iPhone, så synes jeg ikke at man med iPod tilsluttet kan se hvilken mappe, den vil synkronisere fra, hvis man trykker "synkroniser" - og man plejer at kunne ændre hvilken mappe den skal synkronisere fra. Hvordan i al verden finder jeg ud af hvilken mappe den synkroniserer med, så jeg kan kopiere det nye musik over i den mappe og så synkronisere til iPod'en???
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ok - nu har jeg sat iPod'en til min kones computer (det er hendes iPod og det er som regel hendes computer vi bruger med iTunes). Nå men - i modsætning til hvis man tilslutter iPad eller iPhone, så synes jeg ikke at man med iPod tilsluttet kan se hvilken mappe, den vil synkronisere fra, hvis man trykker "synkroniser" - og man plejer at kunne ændre hvilken mappe den skal synkronisere fra. Hvordan i al verden finder jeg ud af hvilken mappe den synkroniserer med, så jeg kan kopiere det nye musik over i den mappe og så synkronisere til iPod'en???
Jeg er ikke Æble ekspert, men her er et par screendumps af hvordan jeg gør med Ipod Nano: 
Flueben i Synkroniser Musik og Valgte spillelister, kunstnere, album og genrer



Flueben i de album, kunstenere - osv. som du vil have på Ipod


Klik på Anvend, og der synkroniseres (åbner af en eller anden grund også Stifinder med Ipod?)

Hvis du synkroniserer på en anden PC/Itunes end den der er anvendt til at lægge de første filer på Ipod, bliver de slettet (så vidt jeg ved).

Håber det hjælper dig. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 15:52
Hej Jørgen.

Både og - fordi, hvor kommer den liste med kunstnere og album fra? Jeg har jo nogle nye musikfiler, som ikke ligger dér - hvor de nu skal ligge.

Men jeg har fundet PodTrans - som er meget nemmere at bruge.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Både og - fordi, hvor kommer den liste med kunstnere og album fra? Jeg har jo nogle nye musikfiler, som ikke ligger dér - hvor de nu skal ligge.
Dem skal du have tilføjet til Itunes biblioteket først, så de er synlige der i. Wink
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2015 kl. 16:11
Ja, men så vidt jeg husker er iTunes biblioteket ikke standard biblioteket - men jeg kan ikke se i iTunes, hvor den synkroniserer fra (og jeg husker det ikke helt sikkert), når iPod er tilsluttet, på samme måde som jeg synes man kan, når iPhone f.eks. er tilsluttet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 06:31
Vi fandt ud af det, fordi vi fandt ud af at man godt kan "drag & drop" mp3 filer fra et vilkårligt sted på computeren over i iTunes musikliste på iPod'en. Og når man gør det, ser det ud til at den nogen gange ikke kopierer - men jeg antager, at det så er fordi filen allerede findes i musiklisten. Og så for at undgå dobbeltposter, så kopierer den ikke.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 12:13
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu